Gå til innhold

God rimelig voks til en tesla model s


MrDriveby

Recommended Posts

Nin far er av sen eldre typen som har brukt trutle produkter på alle sine biler(statoil produkter). Nå mottar han sin model s og er ikke typen som bruker tusenvis på voks.

Hva er en rimelg, mn god voks til en model s?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett særlig med vokser fra Gtechniq, mer forseglinger etc derfra vel?

845 fra collinite er jo veldig bra og veldig billig.

Evt swissvax er flotte produkter, men spørs på hva som er rimelig, selv liker jeg godt Shield, til rundt 1000lappen, men den holder til maaange behandlinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Jeg tror man skal lete lenge for å matche collinite 476s ev 845 i forhold til pris/utseende/varighet.:)?

Om man vil ha billig varer med kvalitet altså.

Men det er jo mye å velge i:)

Tror du får begge til ca200kr om du leter litt rundt.

Endret av bilmagikeren

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han så på til rund 500-700 ish.. 1000 går nok også så lenge det holder til flere behandlinger;-)

Takk for mange svar! Sjekker opp 845, shield og polishangel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

johnsen90

Han så på til rund 500-700 ish.. 1000 går nok også så lenge det holder til flere behandlinger;-)

Takk for mange svar! Sjekker opp 845, shield og polishangel

Ja Swissvaxen holder en stund!

Men collinite og polish angel er meget fine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

johnsen90

Må også tenke litt på hva som beskytter den myke lakken til tesla. Noen som egner seg bedre på dette området?

Se litt på S&S trådene der folk har shinet Tesla. Da ser du hvilke vokser som blir flittig brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magne/Otta Detailing

Collinite 476S er en rimelig og god voks som jeg har gode erfaringer med, men som for alle vokser/forseglinger er det helt nødvendig å vaske skikkelig først, og helst gå over med en polish før man legger på voksen, både for å få god holdbarhet og godt resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Her er et billig eksempel

http://www.ebay.com/itm/Collinite-845-Insulator-Wax-/231066042424?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item35cc9c0038&vxp=mtr

Har ikke testet voksen selv, men den har fått mye skryt her inne :)

Endret av alexanderst

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Mine favoritter er Swissvax og Dodo Juice. Sistnevnte er billigst og har egentlig like gode vokser som det Swissvax har.

De fleste voksene til Dodo Juice fåes i 30ml sample krukker som holder til å vokse bilen flere ganger da disse voksene er drøye i bruk.

Swissvax får du bla. her.

Dodo Juice får du bla. her.

Av billigere vokser så er Collinite 845 og Natty's voskene også gode. Her er det smak, behag og lommebok som bestemmer. :)

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får sette meg inn i dette, får selv snart min tesla:) Mn her får J9 Detailing gjøre sin magi da den ankommer landet så får jeg se om jeg selv tar det etter hvert. Detailing av egen bil er så vidt jeg har forstått halve bilgleden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

J9 Detailing

Og da blir det Gtechniq C1 ++ på MrDriveby sin bil...;-)

Det er ikke alt som sitter like godt på Tesla. Nå har jeg testet en rekke LSPer på min egen brun metallic Model S de siste månedene. Coll 845 som er dn av mine favoritter skuffer stort ifht tidligere erfaringer ( jeg bruker også denne på båt og det fungerer meget bra). Usikkert hvorfor det blir sånn. SV Shield sitter godt på og tåler en del avfetting og vask før den begynner gi seg.

Vil man ha en billig og enkel løsning så er jeg veldig imponert over Gtechniq C2V3 brukt alene. Pris kontra glans, beading/sheeting og varighet skal være vanskelig å slå mener jeg.

Endret av J9 Detailing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reidar

Swissvax Shield blir veldig billig siden den er så drøy i bruk.

En krukke holder lett til 25-30 behandlinger og når voksen i tillegg har en holdbarhet på opp til 12 mnd har man voks leeeeenge :)

Endret av Reidar

Daglig leder

Automotive Detailing AS

Håndverksvegen 15

3917 Porsgrunn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...