Hans Marius

Volvo V70 R-design

Volvo V70 R-design

Da ser det faktisk ut til at jeg har fått tid til å lage en S&S tråd igjen :) Denne bilen ble tatt i sommer, som avslutning på sommersesongen. Bilen er en 2011 mod V70 som har gått som taxi med reklame på store deler av sidene. Eieren hadde ganske nylig kjøpt bilen og var ute etter å få bort forskjellen i lakken mellom der reklamen hadde sittet og ellers. I tillegg ville han få bilen fri for så mye riper som mulig. Etter at jeg hadde tatt en titt på bilen så jeg også at det var noen riper som var såpass dype at det måtte til flekklakk for å få det bedre. Jobben ble så avtalt til den 30. Juli, og flekklakk ble bestilt.

Når eieren kom med bilen var dette hva som ventet meg:

IMG_1919.jpg

IMG_1920.jpg

IMG_1921.jpg

IMG_1922.jpg

IMG_1923.jpg

IMG_1924.jpg

IMG_1925.jpg

IMG_1926.jpg

Som man kan se av bildene var ikke bilen så veldig møkkete, men den ble allikevel kjørt gjennom den vanlige vaskeprosessen. Prickbort fra listene og ned, surfex hd 1:3 på resten av bilen samt dekk. Felgene fikk en runde med Bilberry 1:3 og eksosstussene fikk smake Ferrobet Rustvask. I skumkanonen ble det brukt en blanding av OPW, StjarnaGloss såpe, surfex hd og varmt vann. I bøtta ble det brukt Duragloss 901 sammen med Mothers vaskehanske.

For å gjøre en liten vri så ble det ingen bilder av den vanlige typen under vasken. I stede kan dere se nesten hele vaskeprosessen i løpet av ca 3 min i timelapsen under :)

http://vimeo.com/83233510

Etter vasken var gjort så bilen slik ut:

IMG_1927.jpg

IMG_1928.jpg

IMG_1929.jpg

IMG_1930.jpg

IMG_1931.jpg

IMG_1932.jpg

IMG_1933.jpg

IMG_1934.jpg

IMG_1935.jpg

IMG_1936.jpg

IMG_1937.jpg

IMG_1938.jpg

Generelt mye vaskeriper og matt i lakken. De ripene som trengte lakk ble pusset ned med diamantslipebor og vasket med silikonfjerner før de ble fylt med lakk, slik at det kunne få tørke mens resten av bilen ble polert. Bilen ble så tapet opp, før jeg sjekket lakktykkelsen rundt om.

IMG_1941.jpg

Lakkdybden varierte en del, og jeg kunne konstatere at den ene døra var omlakkert på et tidspunkt(noe man også godt ser på bildene over). Generelt var det godt med lakk, så her hadde jeg nok å jobbe med.

Så startet combotestingen. Startet med Scholl S17+ på orange uber pad.

IMG_1942.jpg

IMG_1943.jpg

Fortsatt alt for mye RDS igjen. Neste ble S03 gold på samme pad.

IMG_1944.jpg

IMG_1945.jpg

Fortsatt ikke fornøyd. Videre til Lilla Scholl pad med S17+.

IMG_1946.jpg

IMG_1947.jpg

Ikke bra nok dette heller, samtidig som det laget greit med kjørespor. Så S03 gold på samme pad.

IMG_1948.jpg

IMG_1949.jpg

Mindre kjørespor, men fortsatt RDS igjen. Gul Scholl pad og S03 gold da...

IMG_1950.jpg

IMG_1951.jpg

Nå begynner vi å snakke, men litt vanskelig å kjøre samt en del kjørespor å se. Teste ull da... Scholl medium ull og S03 gold.

IMG_1952.jpg

IMG_1953.jpg

Veldig mye bedre å kjøre og lite kjørespor, men litt RDS igjen. To runder med denne comboen og bingo :)

Så var det bare å sette i gang med korrigeringen.

50/50 panser

IMG_1955.jpg

Ferdig panser

IMG_1956.jpg

Div 50/50

IMG_1957.jpg

IMG_1958.jpg

Etter litt våtslip av hjulbuene turte jeg ikke å ta mer enn dette.

IMG_1960.jpg

IMG_1961.jpg

Så var det klart for å fjerne merkene etter reklamen.

Før:

IMG_1963.jpg

50/50

IMG_1964.jpg

IMG_1965.jpg

Etter

IMG_1966.jpg

IMG_1967.jpg

IMG_1968.jpg

Noen RDS igjen så ble noen strafferunder.

Vinduslistene og pianolakken på b og c stolpene var også meget slitt og fikk smake samme combo med liten pad.

IMG_1969.jpg

Før

IMG_1970.jpg

Etter

IMG_1972.jpg

Videre med 50/50

IMG_1973.jpg

IMG_1974.jpg

IMG_1975.jpg

IMG_1977.jpg

IMG_1978.jpg

IMG_1979.jpg

IMG_1981.jpg

IMG_1982.jpg

IMG_1983.jpg

IMG_1984.jpg

Matte greier :) Så litt våtsliping igjen.

Før

IMG_1985.jpg

Under

IMG_1986.jpg

Etter

IMG_1989.jpg

Sideskjørtene var så matte og slitte at det ikke var snakk om å få 100% uten lakkering. Men en stor forbedring :)

IMG_1990.jpg

Mer pianolakk

IMG_1991.jpg

IMG_1992.jpg

Lyktene fikk også samme behandling.

IMG_1993.jpg

IMG_1994.jpg

Så ble ripene som var flekket pusset ned først med 9 micron slipeark før de ble pusset vinkelrett på sliperipene med 3000P papir.

Etter 9 micron:

IMG_1996.jpg

Etter 3000P

IMG_1997.jpg

Glemte helt bilde etter polering, men derimot flere bilder etter våtsliping.

IMG_1998.jpg

IMG_1999.jpg

IMG_2000.jpg

Så var tiden kommet til steg 2. Har etter hvert fått mye gode resultater med Scholl S30+ på grønn uber pad med DA, og dette ble løsningen denne gangen også :)

50/50

IMG_2001.jpg

Lekkert :)

IMG_2002.jpg

IMG_2003.jpg

Felgene ble rengjort med sitrusrens, men ikke forseglet da de var kantkjørte og skulle fikses. Endestuss ble pusset med Brilliant metal polish og gummi/plast behandlet med CG New trim Look. Glass ble vasket innvendig med CG Streak free finish og renset og forseglet med nanolotus utvendig. Hjulbuer fikk smake CG Bare Bones og dekksider SV Pneu. Som LSP falt valget på SV Concorso US mener jeg(dårlig hukommelse :P).

Det hadde vært sol nesten hele tiden mens jeg hadde bilen, men selvfølgelig kom det noen skyer når jeg skulle ta etterbildene. Man kan allikevel se litt av sola titte frem på noen av bildene. Enjoy ;)

IMG_2004.jpg

IMG_2006.jpg

IMG_2008.jpg

IMG_2009.jpg

IMG_2010.jpg

IMG_2011.jpg

IMG_2012.jpg

,IMG_2013.jpg

IMG_2014.jpg

IMG_2015.jpg

IMG_2016.jpg

IMG_2017.jpg

Et par RDS rundt omkring var det fortsatt å spore da disse satt så dypt at det ville tatt dobbelt så lang tid å få fjernet.

IMG_2018.jpg

IMG_2019.jpg

IMG_2020.jpg

Eieren ble godt fornøyd med resultatet, og man kunne ikke se noen av merkene fra reklamen lenger i lakken. Dvs med unntak av når det festet seg støv på lakken. Eieren sa at vi nok heller kunne få til en jobb senere der jeg kunne få våtslipe de stedene reklamen hadde sittet for å få panelene helt slette.

Det var alt for denne gang, så får vi se om jeg rekker å lage en tråd på den siste jobben jeg gjorde før snøen kom litt senere. Takk for meg :)

Endret av Hans Marius
38

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cred! Meget bra. :)

Fikk ikke sett videolinken?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cred! Meget bra. :)

Fikk ikke sett videolinken?

Fikset nuh :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig fra S&S

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikset nuh :)

hehe bra;) Annen sang neste gang (A)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Imponerende arbeid som alltid!
Cred :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig bra :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget pent dette! Løftet seg en del hakk denne tralla her. Ikke rart eier ble fornøyd:)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå snakker vi. heftig makeover på denne ;) alltid like gøy å se gamle taxier :P

cred!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enda en taxi som er reddet av noen her inne. Cred for bra jobb :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra S&S. Cred for den :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette blei flott. God redning på en mildt sagt slitt lakk! :)

Cred er gitt.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Taxi makeover er gøy, knallbra jobbet!

Cred avlevert :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne fikk seg et velfortjent løft :) her har du gjort en knakendes bra jobb, gøyt å se vaskeprossessen på film :)

Cred!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget bra levert som alltid fra deg! :thumbup:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fantastiskt! ;) Cred selvfølgelig.

Meget pen bil. Men, er du sikker på at det er en original R-design, eller om ikke eieren har byttet grillen og dekslene rundt grøftisene? Den delen i midten der nede skal også være sølvfarget på R-design.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott SS, kjempeløft! Cred avlevert.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

veldig bra alt sammen, grønn knapp er trykket

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget godt utført arbeid på denne :)

Den delen i midten der nede skal også være sølvfarget på R-design.

Kom ikke før på 2012-modellene.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive