johnsen90 649 Skrevet 2 Januar, 2014 Rapporter Share Skrevet 2 Januar, 2014 Hei Sitter å vurderer andre alternativer enn Rainx. Syntes ikke at holdbarheten er god nok. Vurderer en av disse: Gtechniq G4 og G5 Gtechniq G4 og G1 CarPro flyby30 kit Noen som har konkrete erfaringer med både vannskrekken og holdbarheten til en av disse? Mvh Patrick Siter Facebook & Hjemmeside Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alextech 970 Skrevet 2 Januar, 2014 Rapporter Share Skrevet 2 Januar, 2014 (endret) Påførate G4 og G5 i høst. Har nå ligget på i ca 5 mnd. Vil nok si at denne har bedre holdbarhet enn Rainx som jeg har på sidevinduer... Bilde av frontrute etter ca 5 mnd Endret 2 Januar, 2014 av alextech Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knotten 18 Skrevet 2 Januar, 2014 Rapporter Share Skrevet 2 Januar, 2014 Jeg er kjempefornøyd med car pro flyby, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikWake 87 Skrevet 2 Januar, 2014 Rapporter Share Skrevet 2 Januar, 2014 Har G5 på nå, og fungerer veldig bra Det eneste jeg savner (gjelder ALLE ruteforseglinger jeg har prøvd) er at den fungerer som nylagt i lengre tid. Altså at den fungerer like bra dagen etter påføring som 1 mnd etter påføring. De første ukene vil vannet prelle av ved 50kmt, og nå, etter 2 mnd, merker jeg først ved 65kmt. Ikke misforstå meg, det er fortsatt veldig bra, men kjører mye i byen og i tettbygde strøk slik at jeg kunne trengt avprelling fra 50kmt i forhåpentligvis noen mnd. Resultatet er at jeg må bruke viskere når jeg kjører som jeg gjør, noe som korter ned holdbarheten. Alt i alt er G5 en meget bra forsegling og etter min mening er den hakket bedre enn RainX. Siter 1965 VW Bug 1200 1994 BMW E36 320i Sedan 2007 BMW E90 325d Sedan 1995 BMW E36 M3 3,2 touring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MVinter 2 Skrevet 2 Januar, 2014 Rapporter Share Skrevet 2 Januar, 2014 Jeg er meget fornøyd med holdbarheten til nanolex glass ultra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnsen90 649 Skrevet 2 Januar, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 2 Januar, 2014 Okei Da er ihvertfall G4 og G1 utelukket da de fleste ikke bruker den så mye. Både carpro og G5 ser bra ut! Siter Facebook & Hjemmeside Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DavidRS 2 248 Skrevet 2 Januar, 2014 Rapporter Share Skrevet 2 Januar, 2014 Jeg skal legge G1 på min veldig snart. Har ikke testet den selv enda, men har lagt det på 6 biler eller noe i løpet av de siste månedene, og alle tilbakemeldinger jeg får sier at det virker knallbra. Siter Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2, Lamborghini Murcielago LP640-4, Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnsen90 649 Skrevet 2 Januar, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 2 Januar, 2014 Jeg skal legge G1 på min veldig snart. Har ikke testet den selv enda, men har lagt det på 6 biler eller noe i løpet av de siste månedene, og alle tilbakemeldinger jeg får sier at det virker knallbra. Hm okei Påføring osv var greit? Siter Facebook & Hjemmeside Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DavidRS 2 248 Skrevet 2 Januar, 2014 Rapporter Share Skrevet 2 Januar, 2014 Kan være litt knot å fjerne igjen, men kan sende deg en PM med hvordan jeg gjør det, og da fungerer det bra. Siter Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2, Lamborghini Murcielago LP640-4, Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnsen90 649 Skrevet 2 Januar, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 2 Januar, 2014 (endret) Kan være litt knot å fjerne igjen, men kan sende deg en PM med hvordan jeg gjør det, og da fungerer det bra. Okei. Ja gjerne det:) Så kan jeg lese igjennom før jeg fullfører handlekurven. Endret 2 Januar, 2014 av johnsen90 Siter Facebook & Hjemmeside Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth O 3 Skrevet 2 Januar, 2014 Rapporter Share Skrevet 2 Januar, 2014 Jeg er veldig fornøyd med G1 til nå ihvertfall, lagt på 14/11/2013 Litt knot og fjerne, men det går greit om du tar deg god tid og bruker G2 til å fjerne overskuddet. La G5 på pappa sin bil og den fungerer også veldig bra, blir noe mer slitt enn G1 ved bruk av vindusviskere. Siter '09 Mazda 6 Sport 2.2 MZR-CD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnsen90 649 Skrevet 2 Januar, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 2 Januar, 2014 Jeg er veldig fornøyd med G1 til nå ihvertfall, lagt på 14/11/2013 Litt knot og fjerne, men det går greit om du tar deg god tid og bruker G2 til å fjerne overskuddet. La G5 på pappa sin bil og den fungerer også veldig bra, blir noe mer slitt enn G1 ved bruk av vindusviskere. Okei. Er det fordi den herder så ille at den stivner helt på ruta? Siter Facebook & Hjemmeside Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DavidRS 2 248 Skrevet 2 Januar, 2014 Rapporter Share Skrevet 2 Januar, 2014 (endret) Ja. G1 herder fort, og den blir knallhard. Når du legger den riktig vil du se at du faktisk legger flere lag oppå hverandre, ikke bare blander de sammen. Sender deg den PM'en etterpå, skal bare en tur ut først. Edit, hvis jeg ikke har gjort det i 8-9 tida, så send meg en PM, for da har jeg sikkert glemt det! Endret 2 Januar, 2014 av DavidRS Siter Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2, Lamborghini Murcielago LP640-4, Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnsen90 649 Skrevet 2 Januar, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 2 Januar, 2014 Ja. G1 herder fort, og den blir knallhard. Når du legger den riktig vil du se at du faktisk legger flere lag oppå hverandre, ikke bare blander de sammen. Sender deg den PM'en etterpå, skal bare en tur ut først. Edit, hvis jeg ikke har gjort det i 8-9 tida, så send meg en PM, for da har jeg sikkert glemt det! hehe den er grei! Siter Facebook & Hjemmeside Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere polishduden 2 641 Skrevet 2 Januar, 2014 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 2 Januar, 2014 Har G1 siden første s&s i høst, har ikke svekket seg noe i det hele tatt Siter Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor 2001 Porsche 911 Turbo 2014 Volvo XC70Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndréE90 57 Skrevet 2 Januar, 2014 Rapporter Share Skrevet 2 Januar, 2014 Ja. G1 herder fort, og den blir knallhard. Når du legger den riktig vil du se at du faktisk legger flere lag oppå hverandre, ikke bare blander de sammen. Sender deg den PM'en etterpå, skal bare en tur ut først. Edit, hvis jeg ikke har gjort det i 8-9 tida, så send meg en PM, for da har jeg sikkert glemt det! Kan jeg også få den PM'n? siden jeg vurderer G1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DavidRS 2 248 Skrevet 2 Januar, 2014 Rapporter Share Skrevet 2 Januar, 2014 Selvfølgelig Siter Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2, Lamborghini Murcielago LP640-4, Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knotten 18 Skrevet 2 Januar, 2014 Rapporter Share Skrevet 2 Januar, 2014 Kan jeg også få en , har litt stoff igjen fra siste bil jeg tok . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere polishduden 2 641 Skrevet 2 Januar, 2014 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 2 Januar, 2014 Jeg kan gjerne utdype hvordan det ikke bør gjøres men sluttresultatet blir bra Siter Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor 2001 Porsche 911 Turbo 2014 Volvo XC70Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DavidRS 2 248 Skrevet 2 Januar, 2014 Rapporter Share Skrevet 2 Januar, 2014 Poster det bare her jeg, gutta! Fremgangsmåte G1: I pakka er det to flasker, G1 og G2. G2 er til å fjerne overskuddet fra G1. Bruk medfølgende pads til å legge på G1, start med frontrute og påfør i sirkler, jobb deg rundt hele bilen, legg et lag til på front og bakrute, vent 5 minutter før du legger enda et lag foran og bak. Når du er ferdig med å legge 3 lag på front og bakrute tar du en ny pad og finner frem G2. Start med å fjerne G1 på siderutene. Del opp ruten i 3 deler når du jobber, slik at G2 er våt, da er det mye lettere å fjerne rester. Bruk en frotteklut ala den i Swissvax sitt skinnsett til å fjerne restene etter G1/G2 på ruta. Når du har tatt siderutene tar du foran og bak. Kan være en fordel å dele hver halvdel av de store rutene i 4 for å fjerne G1. Når du har tatt alle rutene tørker du over med en myk mf for å fjerne siste rest. Det høres tidkrevende ut, men jeg bruker ca 45 minutter på alt glass på en Tesla, inkludert taket. Og da har jeg en ti minutters forumpause mens G1 hazer på glasset. 3 Siter Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2, Lamborghini Murcielago LP640-4, Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.