Gå til innhold

Parkert vaskebøtte syndrom ( PVS )


mammut89

Recommended Posts

Innen motorsykkelhobbyen er det noe som heter PMS ( Parkert motorsykkel syndrom ). Den begynner å sige sakte men sikkert inn.

På pure F tok jeg en tur til holmenkollen 2. Juledag og fikk luftet meg litt.

1546414_10153674154505245_205973929_n.jp

Det var isete på toppen der , men det var verdt det. Fikk mange rare blikk av skifolket som kom opp bakken i sine porche cayenner og bmw x5 med lue og votter på inne i bilen.

Så er det kanskje en forkortelse vi kan innføre her på forumet PVS ( Parkert vaskebøtte syndrom ) hehe.

Noen flere som kjenner den sige inn ?

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Tøft av deg å kjøre MC på denne tiden av året. :thumbup:

Vi er alle forskjellige når det gjelder bilvask, men her i huset står absolutt ikke vaskebøtten parkert.

Har stort sett vasket 1 gang i uken, men nå begynner det å bli lenger siden (ca. 2 uker). Litt pga. Juletider, men mest pga. det regner hele tiden. Nå har det gått såpass lang tid at jeg vurderer full vask selv om det regner ute.

Jeg spyler aldri av bilen uten å kjøre full håndvask.

Det er riktignok mye lettere på sommeren da jeg kan vaske rett på utsiden av huset og alt av utstyr er lett tilgjengelig nede i kjelleren. :)

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Største problemet med å kjøre mc på denne årstiden, er effekten den kalde bensintanken har på enkelte kroppsdeler når man kjører i dongeribukse..

Akkurat som at den kalde årstiden har kjempemye å si i ditt tilfelle Knut :-)

Vaskebøtta er mer i bruk gjennom vinteren enn om sommeren her ihvertfall :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

King Of Shine

Mammut89: TØFT!! Kjenner ingen andre som har kjørt tur så sent på året så gratulerer :-)

Kjenner lysten på og kjøre selv! Og siden du kjørte i desember skal jeg ta en ny vri og ta årets første motorsykkel tur 1 januar vis været holder seg på pluss siden. Ikke lange turen da :P Så skal jeg shine opp sykkelen min å la den få stå i 4 måneder til.

Bernhard, du hadde vel elsket en kald tank klemt godt inntil du vis ikke jeg tar feil :-)

King Of Shine.
Eier og daglig leder for Ellingsen bilpleie.
Www.ellingsenbil.no
Certified Cosmic
Meguiars Certified detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammut89: TØFT!! Kjenner ingen andre som har kjørt tur så sent på året så gratulerer :-)

Kjenner lysten på og kjøre selv! Og siden du kjørte i desember skal jeg ta en ny vri og ta årets første motorsykkel tur 1 januar vis været holder seg på pluss siden. Ikke lange turen da :P Så skal jeg shine opp sykkelen min å la den få stå i 4 måneder til.

Bernhard, du hadde vel elsket en kald tank klemt godt inntil du vis ikke jeg tar feil :-)

Hehe takk , ikke glem å ta skrytebilde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

PVS, haha :) Kjenner det igjen, spesielt like før og etter operasjonen når jeg ikke kunne vaske bilene mine en gang.. Men når PVS tok tak i meg hjalp det litt å sniffe på noen SV krukker :) PVS, haha :)

Største problemet med å kjøre mc på denne årstiden, er effekten den kalde bensintanken har på enkelte kroppsdeler når man kjører i dongeribukse..
MC kjøring og dongeribukse er generelt FAIL :P

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...