Gå til innhold

Hjemmekino anlegg


Emil

Recommended Posts

Heisann:D Lurte på om dere visste om noe bra Hjemmekino anlegg? Har titta litt på samsung, synes de er ganske spreke .. http://www.elprice.no/lyd-mp3/hjemmekino/s...gg-51ch-httx500 ..

Noe sånt hadde vært sprekt, helst 4-1 eller 5-1 .. Har også tittet på Cerwin- Vega men det blir ganske dyrt for meg som bare er 17 år og går på skole :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for kvalitet med en gang, ikke kjøp noe sånt 10000kw Phillips eller.no. Brødristere gir ikke bra lyd. Mye fint å få brukt, sjekk ut avtorget.no

mvh
Torbjørn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil ha kvalitetslyd må du bare se bort i fra Cerwin Vega med en gang. Som rene party-høyttalere er de helt greie, men til alt annet blir det for dårlig. Generelt sett er CV-høyttalere altfor basstung, og i tillegg til dette er mellomtone og diskant mer eller mindre fraværende på de fleste modellene. Da sier det seg selv at du ikke vil sitte igjen med de helt store lydopplevelsene.

Samsung-anlegget så bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil ha kvalitetslyd må du bare se bort i fra Cerwin Vega med en gang. Som rene party-høyttalere er de helt greie, men til alt annet blir det for dårlig. Generelt sett er CV-høyttalere altfor basstung, og i tillegg til dette er mellomtone og diskant mer eller mindre fraværende på de fleste modellene. Da sier det seg selv at du ikke vil sitte igjen med de helt store lydopplevelsene.

Samsung-anlegget så bra ut.

Anders har helt rett her! CV er og forblir en party ht! Men til det bruket fungerer de utmerket! Si litt mer om hvor mye du har tenkt å legge i det? Hvilke bruksområder utenom hjemmekino, hva slags musikk du hører på?

Endret av Lahega
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anders har helt rett her! CV er og forblir en party ht! Men til det bruket fungerer de utmerket! Si litt mer om hvor mye du har tenkt å legge i det? Hvilke bruksområder utenom hjemmekino, hva slags musikk du hører på?

Har vel planer om å legge rundt 5-8 k i det.. kommer til å bli brukt som surround til tv/dvd, og koble til pc.. Musikk er nesten alt, Trance,techno, rock, litt diverse .. er ikke så veldig stor rom jeg skal ha det i.. er vel rundt 10-12 KVM

Endret av Emil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ok lyd på det samsung anlegget, men jeg hadde heller valgt et av disse.

http://www.surround.no/product/471305/Yama..._black_5.1.html

http://www.surround.no/product/471035/Yama...MKll_Pakke.html

Jeg har nettopp bestillt den første pakken her.

Hadde sett nærmere på den siste pakka der, så meget ok ut. Kjører selv på Yamaha forsterker. Har Patos 302MKII i front, 4 satelitter +center fra Harman Kardon. Sub, da kjører jeg det "beste" SVS PB12/Plus2. Subben er stor, men det er også lyden! Helt garantert, at prøver du SVS så vil du bare ha noe større hele tiden. Jeg hadde SVS NSD10 før, og den var det skikkelig trykk i. Husker U-571 med den subben i et 12m2 rom, da rista det i nakkehårene og bildene dirra greit! Hvordan dette hadde blitt med den "store" subben, vil jeg ikke tenke på..

Så hvis du begynner med den pakka, så kan du jo alltids bytte ut sub når du får råd til det. Jeg digger hjemmekinoanlegg med dypbass.. Da er det ikke tvil om at du skal lete lenger etter en råere sub enn den jeg har i prisklassen den ligger i! Nypris var 13 lapper for den, jeg kjøpte den brukt for 8500.. Men den er verdt hver eneste krone! Har hatt litt forskjellige subber, men denne tar kaka!

Vil ønske deg lykke til, og som det er skrevet tidligere... Post et emne på avforum.no eller hifisentralen.no etc etc, så vil du få gode svar. Sjekk også bruktbørsen der inne, du kan være veldig heldig med kjøp der. Som regel selges komponentene for halv pris, men noen få unntak. Unntakene er ting som er spesielt hippe, slik som SVS er. De pleier å ligge over halve prisen som regel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det beste er vel å finne brukte High-End komponenter.. Er vel mange entusiaster på avforumet som bytter ut komponenter ganske ofte og selger de rimelig, er som oftest pent brukt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør de på hifi-klubben, de er jeg storfornøyde med..

Jeg ga slipp på surroundanlegget mitt nå.. kjøpte meg heller stereo, mye bedre lyd og funker greit til film.. blir jo bøs lyd ;)

Ellers har jeg ett som er 2-3 år gammelt som du kan kjøpe billig.. Ga 5 laken for det. 5.1 (med sub). Kenwood forsterker og høyttalere i tre (ikke knitreplast), kirsebær farget, egentlig ganske pent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte med en NAD reciever og B&W fronter, oppgraderte til projektor, så til full surround, gulvstående forran og bak og sub. Så til Denon reciever og dvd spiller. Nå siste en Denon Blueray. Morro med kino også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det absolutt beste tipset som går an å gi er å droppe flerkanalslyd på et såpass stramt budsjett. Umulig å få til noe bra. Bruk pengene på et fornuftig stereo-oppsett. Det er fullt mulig innenfor budsjettet (selv kjøpt nytt). Hifiklubben har mange alternativer.

:)

Endret av madskh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hifi-klubben synes jeg er helt topp.. Skulle ha meg en samsung blu-ray, 3-400 kr billigere enn elkjøp for samme spilleren, pluss utrolig bra service :)

En del bedre der enn surround.no, var der jeg handla dynavoice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del bedre der enn surround.no, var der jeg handla dynavoice

Har akkurat fått i hus XTZ 99.26 fra surround.no (ultrakjapp levering!) og ser vanskelig for meg noen bedre stativhøyttalere innenfor et budsjett på 3x prisen av disse.... Har en god del mer kostbart utstyr lengre opp i kjeden da ;)

Endret av madskh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...