DavidRS

S&S: Tesla Model S 85 - drs detail

Tesla Model S 85


1.jpg?m=1388259811

Denne bilen tilhører moren til en av mine tidligere kunder, og detailing av denne blei avtalt inne på Tesla Center på Alnabru, mens bilen fortsatt var til utlevering. Det tok noen uker fra avtalen blei gjort, til jeg hadde mulighet til å ta bilen, men avtalte tilslutt en dato med eier og hentet bilen. Når jeg hentet den hadde den gått beskjedene 340km.
Fikk bilen hjem og koblet til ladekabel, også utførte jeg en softwareupdate som bilen maste om.

Slik så bilen ut morgenen etter ankomst:

2.jpg?m=1388259816

Min egen bil, sjenerende møkkete i bakgrunnen.. :P

3.jpg?m=1388259820

4.jpg?m=1388259824

Gjorde klart forvaskteamet:
Fra venstre finner vi: Espuma Revolution, Iron Remover, Mac Prickbort og SurfexHD.

5.jpg?m=1388259827

Følgende blei brukt til vask:
Karcher K.5700
Karcher skumkanon
Espuma Revolution felgrens
Mac Prickbort
SurfexHD
Gtechniq G-wash
Turtle Wax høyttrykksshampo
Vikan Felgbørste
Bilnerdens spesialsvamp
etc.. :P

Starter med Espuma på hjul:

6.jpg?m=1388259832

Deretter PB på lakk. Bilen hadde ikke kjørt langt, men var da møkkete nok likevel:

7.jpg?m=1388259836

Dusjer over med SurfexHD 1:5:

8.jpg?m=1388259840

9.jpg?m=1388259843

Turtlewax høyttrykkssåpe i kanonen. Denne var på tilbud på Coop OBS før jul, så fikk plukka med meg 2x4 liter for 78,- kr. Godt fungerende egentlig, spesielt til prisen.
Gir ganske tykt og fint skum:

11.jpg?m=1388259851

Etter ca 3 minutter på bilen:

12.jpg?m=1388259855

Drar med seg relativt greit med møkk når den renner av også. Er ikke så lett å få bilde av hvor mye drit som renner bort når man har grus i gårdsplassen, siden alt renner gjennom grusen med en gang, men nå var det frost på grusen, så da samlet det seg på topppen.

13.jpg?m=1388259859

Avspylt:

14.jpg?m=1388259863

15.jpg?m=1388259867

Iron Remover klar til kamp:

16.jpg?m=1388259870

Skuffet måtte Iron Remover bare renne av lakken igjen, uten å finne så mye som et metallspon å kjempe mot.

17.jpg?m=1388259874

Klar for berøringsvask, GG-bøtte og Bilnerdens Spesialsvamp, Gtechniq G-wash såpe.

18.jpg?m=1388259878

Kameraet begynte plutselig å oppføre seg litt rart i kulda, fargene blei merkelige og bildene litt duggete. Kanskje ikke så rart, var 7 minus når jeg jobbet med bilen. Her er bilen vasket og klar for avspyling:

19.jpg?m=1388259882

Avspyling, bruker hageslange med shower-funksjon på munnstykket, og så varmt vann jeg klarte å få ut.

20.jpg?m=1388259885

Tørker med Miracle Dryer:

21.jpg?m=1388259888

Ferdig vasket:

22.jpg?m=1388259893

Etter vask blinket kameraet et par ganger, også gikk batteriet tom for strøm. Hadde ikke tid til å vente på at batteriene skulle lades opp før jeg fortsatte på bilen, så bilder fra selve poleringen utgår for denne gang.
Kort fortalt kjørte jeg en runde med Rupes LHR15ES med hvit pute, med Gtechniq P1 på hele bilen. Bilen var relativt strøken i lakken og klargjøringen har blitt merkbart bedre fra de første bilene jeg tok. Ikke var det spor etter polermaskin på kanalene heller.
Etter at jeg var ferdig med poleringen dro jeg hjem og hentet noen flere rene kluter, og tok med meg kameraet, her er noen bilder fra bilen er klar for LSP:

23.jpg?m=1388259897

24.jpg?m=1388259900

25.jpg?m=1388259903

Rengjorde lakken etter polering med Gtechniq Panel Wipe:

26.jpg?m=1388259907

Så var det klart for første steg med LSP, den etterhvert mye brukte Gtechniq C1. Legg merke til forskjellen i glans i panseret fra første til andre bildet her. På det første speiler C1 seg i panseret, på det neste er C1 ferdig lagt, og herdeprossesen har startet, panelene blir umiddelbart blankere, og de blir bare blankere etterhvert som dette får herdet mer.

27.jpg?m=1388259910

28.jpg?m=1388259913

C1 lagt på hele bilen:

29.jpg?m=1388259916

30.jpg?m=1388259920

Så var det klart for neste steg med LSP, Gtechniq EXO V2. Legger denne i to lag. Når jeg har gått en runde rundt bilen starter jeg bare på nytt der jeg begynte.

31.jpg?m=1388259923

Det er ikke alt som er like imponerende med disse Teslaene, og det går nok i overkant fort når disse blir lakkert, satt sammen og utlevert. Dette er fra overgangen mellom tak og A-stolpe/frontrute på passasjersiden. Oppfordret eier til å kjøre ned til Tesla å få de til å ta en kikk på det, for dette var ikke pent:

32.jpg?m=1388259927

Klart for LSP på felger, Gtechniq EXO V2 også her:

33.jpg?m=1388259931

Alt glass får som vanlig Gtechniq G1:

34.jpg?m=1388259935

Dekksider får en dose med Gtechniq T1:

35.jpg?m=1388259939

Før:

36.jpg?m=1388259943

Etter:

37.jpg?m=1388259947

Noen ferdigbilder, var litt sol også denne dagen, så fikk tatt et par bilder ute før eier plukket opp bilen:

38.jpg?m=1388259952

39.jpg?m=1388259955

40.jpg?m=1388259958

41.jpg?m=1388259963

42.jpg?m=1388259967

43.jpg?m=1388259970

44.jpg?m=1388259974

45.jpg?m=1388259978

46.jpg?m=1388259982

47.jpg?m=1388259986

48.jpg?m=1388259990

Når jobben var utført fikk eier med et eksemplar av vedlikeholdsguiden min, og en flaske med Gtechniq G-wash.

Takk for at dere tok dere tid til å lese.

18

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra dette, "mr. Tesla"! :) Fornøyd med G1?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Super utført jobb som vanlig cred gitt:) Er ikke bare Tesla som er slik dessverre de fleste merker japse og tyskere har feil og lakkstøv fra fabrikk. Funnet en kladd med kit midt på taket 3x3cm lakkert over på taket på ny transporter hehe

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funnet mye rart på de teslaene jeg har tatt jeg og.. Noen grunn til at du bruker G1 og ikke Exo på vinduer? (har jeg spurt om det før?)

Ellers så er det "impeccable as always" :D

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Morro å se, du er dyktig,

jeg har gjort det samme som deg i dag med en helt ny blå Tesla. Her var det 7 varme grader.

. Ble vanvittig blank, brukte samme produkter som deg, imponert over gtechniq. her må det bestilles mer c1 og exo.

Endret av Knotten
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som vanlig nydelig finish og godt utført jobb! :thumbup:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget pent igjen :) Det var spesielle felger det!Cred!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bra utført :) hvordan er det kun å legge exo, uten c1 først?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra dette, "mr. Tesla"! :) Fornøyd med G1?

Hehe, tusen takk! :)

Ja, er veldig fornøyd med C1. Litt jobb å legge den, men etterhvert som man har gjort det noen ganger går det veldig greit. :)

Super utført jobb som vanlig cred gitt:) Er ikke bare Tesla som er slik dessverre de fleste merker japse og tyskere har feil og lakkstøv fra fabrikk. Funnet en kladd med kit midt på taket 3x3cm lakkert over på taket på ny transporter hehe

Takk for det. Hehe, nei, er nok ikke bare hos Tesla, men denne var veldig synlig. :)

Funnet mye rart på de teslaene jeg har tatt jeg og.. Noen grunn til at du bruker G1 og ikke Exo på vinduer? (har jeg spurt om det før?)

Ellers så er det "impeccable as always" :D

Liker G1 veldig godt. Også holder den godt på vinduene. Har ikke fått testet holdbarhet på Exo på glass, så derfor legger jeg G1, som jeg vet fungerer godt, selvom det brukes vindusviskere etc. :)

Takk for det! :D

Morro å se, du er dyktig,

jeg har gjort det samme som deg i dag med en helt ny blå Tesla. Her var det 7 varme grader.

. Ble vanvittig blank, brukte samme produkter som deg, imponert over gtechniq. her må det bestilles mer c1 og exo.

Tusen takk. :)

Gtechniq er gode produkter å jobbe med når man har gjort det et par ganger! :) Blir det S&S av din jobb? :)

Som vanlig nydelig finish og godt utført jobb! :thumbup:

Takk for det, Øyvind. :)

Meget pent igjen :) Det var spesielle felger det!Cred!

Takk skal du ha! Hehe, ja felgene er litt spesielle! ;) Er Aerofelger, designet for å gi inntil 3% ekstra rekkevidde. :)

bra utført :) hvordan er det kun å legge exo, uten c1 først?

Takk for det. Det er ikke noe problem å kun legge Exo. Bare ta en wipedown, også gå rett på Exo. :)

Legger C1 for å få et hardt, ripebestandig lag på disse bilene som har så myk lakk. :)

1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nydelig utført arbeid. Skal snart ta min egen Tesla med samme produkter du bruker.

Hvor lang tid lar du C1 ligge før du bufrer av, og hvor lang tid lar du Exo ligge?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nydelig utført arbeid. Skal snart ta min egen Tesla med samme produkter du bruker.

Hvor lang tid lar du C1 ligge før du bufrer av, og hvor lang tid lar du Exo ligge?

Takk for det. Begge buffes av umiddelbart etter påføring. Legger ett og ett panel av gangen. :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du er i farta du :) vart blankt denne gangen å, ja man kan se at den blir blankere etter vert som den herder seg :)

Cred!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du er i farta du :) vart blankt denne gangen å, ja man kan se at den blir blankere etter vert som den herder seg :)

Cred!

Takk for det :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobbet som vanlig :) Mange Tesla på besøk hos deg, og det blir meget blankt som alltid. Cred :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flink fyr du David! Ser meget bra ut!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobbet som vanlig :) Mange Tesla på besøk hos deg, og det blir meget blankt som alltid. Cred :)

Takk for det:)

Flink fyr du David! Ser meget bra ut!

Tusen takk. Hyggelig å høre :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også Tesla Model S, i den litt mer utfordrende sorte lakken, og har såvidt begynt å interessere meg for detailing.

Jeg har 2 spørsmål til TS:

Er det vanlig å ikke spyle av bilen mellom Prickbort og Surfex HD?

Hvilke lakkforseglinger / LSP'er har du prøvd tidligere (ikke nødvendigvis på Tesla-lakk), før du landet på GTechniq's produkter som favoritter?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også Tesla Model S, i den litt mer utfordrende sorte lakken, og har såvidt begynt å interessere meg for detailing.

Jeg har 2 spørsmål til TS:

Er det vanlig å ikke spyle av bilen mellom Prickbort og Surfex HD?

Hvilke lakkforseglinger / LSP'er har du prøvd tidligere (ikke nødvendigvis på Tesla-lakk), før du landet på GTechniq's produkter som favoritter?

Det er litt smak og behag egentlig. Jeg mener at forskjellen mellom å spyle hvert lag, kontra å legge lagvis med en avspyling er så liten at det er ikke verdt den ekstra tiden det tar. :)

Jeg har prøvd endel forskjellige produkter til LSP, Swissvax, Chemical Guys, Meguiar's, Wolf Chemicals, Collinite, Auto Finesse, Polishangel etc.

Favorittene er uten tvil Polishangel og Gtechniq. :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive