Gå til innhold

Led park pærer


Knotten

Recommended Posts

ja det må jeg si :P de var noget blå de LEDpærene dine :P

Litt mørkt bilde av min tatt 4.søndag i advent :P 4 lys for anledningen :P

7,5W plasma LED i park og 80 "ebaywatt" Cree LED i spredere :P

1491725_10202107873925575_762904842_n.jp

Endret av WernerH

[  ] Ford Mondeo 2.2 STTDCi Titanium X 05-mod

[X] Citroen C5 2.0 HDi 08-mod (citrobængen)
[X] Ford Focus 1.6 TDCi 06-mod.
[X] Opel Vectra B 2.0iCC 96-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om det er meg du sikter til tror jeg heller de ser på den over skiltet :P har kjørt med LED i sprederene på gammelbilen og denne :P i den grad fra 7W CREE og nå opp til 80W CREE :P heller det enn xenon :P litt mer "lovlig" det da jeg ikke kan finne noe regler mot montering av LED på bil ;)

[  ] Ford Mondeo 2.2 STTDCi Titanium X 05-mod

[X] Citroen C5 2.0 HDi 08-mod (citrobængen)
[X] Ford Focus 1.6 TDCi 06-mod.
[X] Opel Vectra B 2.0iCC 96-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om det er meg du sikter til tror jeg heller de ser på den over skiltet :P har kjørt med LED i sprederene på gammelbilen og denne :P i den grad fra 7W CREE og nå opp til 80W CREE :P heller det enn xenon :P litt mer "lovlig" det da jeg ikke kan finne noe regler mot montering av LED på bil ;)

Lysbilde, kan få varsel, men har ikke hørt om noen som har fått bot for det (enda), men den norske stat kommer sikkert med noe tull på det også!

Får du noe effekt fra de Led'ene da, eller er det kun for å vises?

2006 Audi A6 2.7 TDI Quattro

1998 Opel Omega STV

Skru opp til ribbeina rasler i takt med musikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

Er vel så enkelt at LED ikke er typegodkjent på eldre biler og derfor heller ikke lovlige, da dette krever egne lykter osv på lik linje med xenon, det er onkel politi ikke har brydd seg noe særlig om det er nok i hovedsak at ettermarkeds led fremdeles ikke har den samme effekten som f.eks xenon lys og dermed ikke noe spesielt ubehagelig for møtende biler.. (men skal sies at et godt xenon kit, i ettermarkeds lykter beregnet for xenon som er justert skikkelig heller ikke er det..)

Tilbake til trådstarter så kan du nok regne med at du blir stoppet veldig fort med såpass blå led pærer.. da risikerer du også 2000kr i bot (samme gjelder for US look i blinklysene, så anbefaler å ha disse på egen knapp)

Min personlig mening er forøvrig også at blå lys går rett i super harry kategorien.. hvite derimot (500k0K) er helt okey :)

Endret av Concker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De pærer ble jo bare fiasko. Kjøpte på ebay,som hvite , må kjøpe nye for dette ble veldig Harry , og i tillegg feilmelding og plutselig orange lys i blink lysa. Kjøpte en pakke på 20!pærer, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

De pærer ble jo bare fiasko. Kjøpte på ebay,som hvite , må kjøpe nye for dette ble veldig Harry , og i tillegg feilmelding og plutselig orange lys i blink lysa. Kjøpte en pakke på 20!pærer, hehe

At du har fått orange lys i blinklysene er pga du har kjøpt led pærer uten motstand, da tror hjernen i bilen din at parkpærene dine ikke fungerer, da får du et litt svakere lys i blinklysene som en nødfunksjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De pærer ble jo bare fiasko. Kjøpte på ebay,som hvite , må kjøpe nye for dette ble veldig Harry , og i tillegg feilmelding og plutselig orange lys i blink lysa. Kjøpte en pakke på 20!pærer, hehe

Kan hjelpe deg å finne parkpærer med canbus og 5000K-ish farge om du vil :) har handlet mye LED fra ebay, og alle har vært ishvite :)

Lysbilde, kan få varsel, men har ikke hørt om noen som har fått bot for det (enda), men den norske stat kommer sikkert med noe tull på det også!

Får du noe effekt fra de Led'ene da, eller er det kun for å vises?

Er ikke så mye effekt nei, men funker tildels i mørket/snøkov :P er mest for looken :)

[  ] Ford Mondeo 2.2 STTDCi Titanium X 05-mod

[X] Citroen C5 2.0 HDi 08-mod (citrobængen)
[X] Ford Focus 1.6 TDCi 06-mod.
[X] Opel Vectra B 2.0iCC 96-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • Forhandlere
polishduden

Min gikk igjennom med led i angeleyes

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine biler har gått rett gjennom på PKK også.. med LED i både tåkelykter og parkeringslykter..
Null stress så lenge pærene ikke lyser blått eller lilla (som mange gjør).. jeg fant noen fine som lyser relativt hvitt.. Og har ikke hatt problemer verken på PKK eller de gangene jeg har blitt stoppet i teknisk kontroll langs veien (de er VELDIG ivrige med tekniske kontroller her jeg bor)..

Har diagnoseutstyr og mulighet for adaptering/koding til:
Vw, Audi, Seat, Skoda, Bentley, Peugeot, Citroen, Toyota.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LED i spredere/tåkelys er 2'er feil på PKK, så det er nok ikke godtatt. Synd :-/

min gikk rett gjennom uten merknad på LED i park/spredere ;)

[  ] Ford Mondeo 2.2 STTDCi Titanium X 05-mod

[X] Citroen C5 2.0 HDi 08-mod (citrobængen)
[X] Ford Focus 1.6 TDCi 06-mod.
[X] Opel Vectra B 2.0iCC 96-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har de her på min e46

http://www.ebay.com/itm/290925313764?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649

kjempe fornøyd med de:) anbefales

Tenkte jeg skulle prøve slike "error free bulbs", da SID på bilen min skriker og bærer seg med en gang jeg erstatter de med LED. Dette gjelder alle pærer...Funka det? Nop, ikke i det hele tatt... Har vel egentlig gitt opp :)

Endret av alextech
Lenke til kommentar
Del på andre sider

min gikk rett gjennom uten merknad på LED i park/spredere ;)

Så lenge lyktene dine er godkjent for LED går det, men hvis ikke er det ikke lov. Ikke at jeg synes du skal gjøre noe med det.

Har det selv jeg.

Men hvor nøye verksteder er på kontroller blir ikke ditt problem. Det går på dem om man skulle blitt stoppet i utekontroll like etter PKK.

Hvis dere vil kan jeg legge ut avsnittet fra kontrollveiledningen?

Mye "nalle" regler på PKK. Men vi kan bare takke staten for det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

Aldri fått noe pes på LED, men skal sies alle mine er helt hvite også..

heck.. jeg viste bilen min på teknisk med xenon kit (35w 5000k) i linselyktene og han sa ikke noe på det heller.. men det var nok mest flaks ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...