GlennN

Belegg på innsiden av frontruta

Jeg har et irriterende belegg på innsiden av frontruta. Har prøvd med vindusspray og torky/nal, men det er forsatt et belegg på ruta som er irriterende i motlys.

Noen detailertips til hvordan å få bort dette belegget?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glasspolish?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv autoglym sin glasspolish, ikke fast glass men den blå. Den pleier å funke sabla godt

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde ikke mere "vindusrens" igjen sist gang jeg vaska bilen. Brukte da IPA innvendig på vinduene, funka bra. Rene og fine uten skjolder.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på at det ikke er på utsiden da? Prøv med litt polish og maskin på et lite område på utsiden å se deretter fra innsiden om du ser forskjell ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er på innsiden. Vis jeg drar fingen over i et hjørnet så blir det "spor" i ruta en liten stund. Har ikke polishmaskin tilgjengelig så får vente til over ferien med å prøve det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Salmiakkvann kanskje?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å vaske ruten på innsiden igjen med ruterens, men bruk lite produkt.

Jeg pleier å spraye litt direkte på pappiret eller MF, vasker over ruten, snur/bretter frem en tørr side og tørker over til jeg er fornøyd.

Du kan også spraye rett på ruten, men bruk lite produkt. Bruker du for mye så bare smører/kliner du produktet utover pga. MF/pappir blir mettet med produkt. Det er ikke sikkert at dette er årsaken til belegget, men det kan være det.

Endret av Øyvind G
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er et belegg som må "slipes" bort, kan en fuktig nanosvamp og litt rå makt være løsningen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for innspill og tips. Skal få prøvd ut noen av dem fortløpende ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lunkent vann med Zalo oppvaskmiddel i ei bøtte og to myke godt brukte oppvaskhåndklær. Vask med det ene, og tørk med det andre. Skal mye til at det ikke blir skjoldfritt da. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være at det har satt seg spor etter en interiørrens du har brukt på dashbordet, har hatt samme problem tidligere

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nanosvamp er jo glimrende på ruter, så ville satset på det jeg og. Og en glass MF til å tørke av etterpå, kommer litt bedre til i porene den.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive