Skulebollen 0 Skrevet 27 Desember, 2013 Rapporter Share Skrevet 27 Desember, 2013 Lurer litt på hvordan jeg skal behandle rammen på min gsxr.. Er sortlakkert. Kan jeg polere med vanlig polish og voks, eller må jeg ha voks ment for metall? Samme gjelder voksing av lydpotten.. Denne blir ganske varm, tåler autobahn høy varme? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lena Kristin 92 Skrevet 27 Desember, 2013 Rapporter Share Skrevet 27 Desember, 2013 Lakk behandles med vanlig polish og voks. Swissvax har eget sett for motorsykkel. Flere her inne bruker autobahn på eksos på bil i allefall. Om eksosen på motorsykkel blir varmere og må behandles annerledes vet jeg ikke, men det er det sikkert noen andre kloke hoder her inne som vet. Siter Nanolex Approved Detailer Certified Scholl Consept Detailer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trogha 460 Skrevet 27 Desember, 2013 Rapporter Share Skrevet 27 Desember, 2013 Biler er også lakkert stål eller alu, skjønner ikke helt hvorfor du skulle trenge voks for metall når du skal bruke det på lakk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen 0 Skrevet 27 Desember, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 27 Desember, 2013 Tenkte om det kanskje var noe annet rammen på en mc..Spesiell lakk eller noe:P Men hva vil skje om jeg bruker autobahn på eksos og den blir for varm? Vil det lage stygge merker? På bremsecalippere osv. er det bare og legge ett lag autobahn? Den "biter" uten noen annen forbehandling enn god vask? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Babelfisken 14 Skrevet 27 Desember, 2013 Rapporter Share Skrevet 27 Desember, 2013 Rammer er jo svært ofte eloksert aluminium. Potter er også sjelden lakkert nå til dags. Rustfritt ubehnadlet, titan og eloksert alumninum er vel mest vanlig. Noen har nok deler av anlegget lakkert med spesiallakk. Da er lakken ofte matt og bør ikke poleres og vokses med vanlige midler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunderbird 1 Skrevet 27 Desember, 2013 Rapporter Share Skrevet 27 Desember, 2013 Rammer er jo svært ofte eloksert aluminium. Potter er også sjelden lakkert nå til dags. Rustfritt ubehnadlet, titan og eloksert alumninum er vel mest vanlig. Noen har nok deler av anlegget lakkert med spesiallakk. Da er lakken ofte matt og bør ikke poleres og vokses med vanlige midler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunderbird 1 Skrevet 27 Desember, 2013 Rapporter Share Skrevet 27 Desember, 2013 Hei! Har brukt det meste på mine gamle Cbx1047 og Commando 850 med godt resultat,men det er ikkje hi tech matrial..men er veldig redd for spesielt eksosanl på Cbx (6syl).Har brukt mest Swissvoks på heile sykkelen.På Norton er det mykje rustfritt,har brukt metall polish fra Megu,Autosol mm men alltid lagt et lag med voks til slutt. Skal no ut og starte opp Cbx og få ny bensin igjennon alle 6stk forgassarane. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedKid 3 Skrevet 27 Desember, 2013 Rapporter Share Skrevet 27 Desember, 2013 Lurer litt på hvordan jeg skal behandle rammen på min gsxr.. Er sortlakkert. Kan jeg polere med vanlig polish og voks, eller må jeg ha voks ment for metall? Samme gjelder voksing av lydpotten.. Denne blir ganske varm, tåler autobahn høy varme? Ramma er pulverlakkert, her kan du bruke polish/voks etter ønske. Hva slags modell og potte har du? Original? Er det original 600/750 k6-k9, så er det sort matt, og du bør bruke en voks som er beregnet for matt lakk. Er det høyglansmetall er autosol knallbra og etterlater ingen merker når det blir varmt. Samme gjelder med bremsekaliperene, de er som regel matte på gsxr, og trenger bare å bli gjort rene Du vil bli overrasket over hvor mye konsentrert zalo og en tannbørste gjør med bremsestøvet på mc. NB: vil ikke anbefale å bruke noe annet enn zalo på bremsekaliperene, når sterke midler kan ødelegge pakningen på stempelet til bremsekaliperene. Zalo har også smørende effekt. Vanligvis mener jeg at husholdningsartikler ikke har noe å gjøre med bilbleie, men i dette tilfelle er det unntak fra regelen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Babelfisken 14 Skrevet 27 Desember, 2013 Rapporter Share Skrevet 27 Desember, 2013 Samme gjelder med bremsekaliperene, de er som regel matte på gsxr, og trenger bare å bli gjort rene Du vil bli overrasket over hvor mye konsentrert zalo og en tannbørste gjør med bremsestøvet på mc. NB: vil ikke anbefale å bruke noe annet enn zalo på bremsekaliperene, når sterke midler kan ødelegge pakningen på stempelet til bremsekaliperene. Zalo har også smørende effekt. Vanligvis mener jeg at husholdningsartikler ikke har noe å gjøre med bilbleie, men i dette tilfelle er det unntak fra regelen. Og petroleumsprodukter har normalt en ødeleggende effekt på pakningene i kalippere. De sveller etter hvert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen 0 Skrevet 27 Desember, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 27 Desember, 2013 er en 06 mod. 1000. Rammen er sort matt ja. Mens eksosen er slik: http://www.ebay.com/itm/2005-2006-suzuki-gsxr-1000-stock-exhaust-muffler-oem-/331075012779 Originalt alt. Vaske calippere med zalo og deretter legge autobahn? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen 0 Skrevet 27 Desember, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 27 Desember, 2013 Tenkte og bruke autosol med en grønn uber pute og drill på eksosanlegget. Der det ikke er lakkert.. Dette vil vel gå greit? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Babelfisken 14 Skrevet 27 Desember, 2013 Rapporter Share Skrevet 27 Desember, 2013 Tenkte og bruke autosol med en grønn uber pute og drill på eksosanlegget. Der det ikke er lakkert.. Dette vil vel gå greit? Jeg vet ikke, men titaniumen har vel en overflate omtrent som eloksert alu. En slags matt overflate? Autosol er slipende og vil kunne endre overflaten der ganske dramatisk. De blanke delene foran og bak er det vel rustfritt så der er det fritt frem med autosol. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnchr 20 Skrevet 27 Desember, 2013 Rapporter Share Skrevet 27 Desember, 2013 Autosol antiblau er uten slipemidler hvis man kun ønsker renseeffekten. Siter 2002 Volvo S60 2.0T 1993 Mitsubishi Lancer GLI (vraket) 19xx Ford Sierra 2.0iS (vraket) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen 0 Skrevet 27 Desember, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 27 Desember, 2013 Har brukt autosol all metal polish nå på stålet, ble bra men litt mye riper fortsatt.. Håper og få det strøkent med Autosol anti blau. (?) Men noen som har anbefalinger til hva jeg kan gjøre der det er mørkere grå? Er dette noe annet materiale? Noen snakte om titan? Står jo titan på eksosanlegget så.. Men SW autobahn er tiltenkt plasser som fothvilere, calippere dempere osv.? Eller gjør vanlig voks samme nytten? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnchr 20 Skrevet 27 Desember, 2013 Rapporter Share Skrevet 27 Desember, 2013 Å fjerne riper i metall tar tid. Jeg prøve å få badestigen på båten til fattern bedre. Gnikket hardt og lenge med einzett metalpolish. Det ble blankt og ripene ble dempet, men urealistisk å få det 100%. Som sagt er anti blau uten slipemidler. Siter 2002 Volvo S60 2.0T 1993 Mitsubishi Lancer GLI (vraket) 19xx Ford Sierra 2.0iS (vraket) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen 0 Skrevet 27 Desember, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 27 Desember, 2013 vil ikke antiblau fjerne noe som helst? Har CG metall shine men den er vel også uten slipemidler? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trogha 460 Skrevet 27 Desember, 2013 Rapporter Share Skrevet 27 Desember, 2013 Gnikk og gnukk Autosol med slipemidler til krampa tar deg Kan kjøre den med roterende og en pad som aldri mer skal borti lakk, men sjansen for å få det 100% er ikke stor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen 0 Skrevet 27 Desember, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 27 Desember, 2013 Har brukt den på drill med grønn uber.. På med litt produkt, kjøre til det blir brutt ned, tørke av osv. Har drevet på en liten stund.. Følte jeg kom til ett stopp der det ikke blir bedre.. Men får fortsette imorgen da:) Men er fortsatt usikker på voksing.. Tåler autobahn varme fra lydpotte? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.