Gå til innhold

LSP på oppvaskkummen?


Vårhus

Recommended Posts

Har polert opp oppvaskkummen, men er usikker på om jeg skal legge noe lsp på.. Har lest et par slike poster tidligere, men kanskje noen har kommet med noen nye erfaringer e.l ?

Har ganske mye tilgjengelig, så her er det bare å komme med forslag!

Polerte med SV sin metal polish forresten.

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Har polert opp oppvaskkummen, men er usikker på om jeg skal legge noe lsp på.. Har lest et par slike poster tidligere, men kanskje noen har kommet med noen nye erfaringer e.l ?

Har ganske mye tilgjengelig, så her er det bare å komme med forslag!

Polerte med SV sin metal polish forresten.

Jeg fikk lsp til å vare i ca 15 minutter i min kjøkkenvask, så personlig synes jeg det er bortkastet tid og produkt sånn generelt sett. Veldig gøy å se sauserester perle seg, dog :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk lsp til å vare i ca 15 minutter i min kjøkkenvask, så personlig synes jeg det er bortkastet tid og produkt sånn generelt sett. Veldig gøy å se sauserester perle seg, dog :)

Ikke vær så negativ nå da Christer ;) hvilken lsp bruktd du da? Colinite funker på alt det hehe. Nanolex lakk ultra/premium da? Eller c2v3? Her er mulighetene mange.... Autobahn, Shield, c1, exo, banana wax, pps, TopGuard ++ ( carnauba vokser er kanskje litt vel bortkasta)

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Kanskje. Har dobbeltkumme, så kan legge to forskjellige.

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som faktisk funker i oppvasken er autosol, all LSP har en tendens til å beade i kun kort tid, da den i likhet med lakk som blir utsatt for vann, blir ekstremt fort skitten. Autosol legger igjen beskyttelse, og vil du ha beading er det bare å gå over med nanosvamp et par ganger i uka. Jeg har faktisk fått frem beading nesten et år etter polering med autosol, bare rengjøre godt med nanosvampen så blir det fart på sakene. Det meste av LSP (som jeg har prøvd) dør umiddelbart når man tømmer ut noe som er i nærheten av kokepunktet, som man jo gjør nærmest daglig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Ikke vær så negativ nå da Christer ;) hvilken lsp bruktd du da? Colinite funker på alt det hehe. Nanolex lakk ultra/premium da? Eller c2v3? Her er mulighetene mange.... Autobahn, Shield, c1, exo, banana wax, pps, TopGuard ++ ( carnauba vokser er kanskje litt vel bortkasta)

Jeg er ikke negativ, bare realistisk. :)

Jeg brukte Collinite 845 i kjøkkenvasken og 476s i badevasken. Ingen av dem overlevde ut dagen de ble lagt :)

Endret av Christer

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DavidRS

Jeg er ikke negativ, bare realistisk. :)

Jeg brukte Collinite 845 i kjøkkenvasken og 476s i badevasken. Ingen av dem overlevde ut dagen de ble lagt :)

Har samme erfaring som Christer, det er borte i løpet av dagen uansett. :P

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som faktisk funker i oppvasken er autosol, all LSP har en tendens til å beade i kun kort tid, da den i likhet med lakk som blir utsatt for vann, blir ekstremt fort skitten. Autosol legger igjen beskyttelse, og vil du ha beading er det bare å gå over med nanosvamp et par ganger i uka. Jeg har faktisk fått frem beading nesten et år etter polering med autosol, bare rengjøre godt med nanosvampen så blir det fart på sakene. Det meste av LSP (som jeg har prøvd) dør umiddelbart når man tømmer ut noe som er i nærheten av kokepunktet, som man jo gjør nærmest daglig :)

x2 på den, polerte kjøkkenvasken med Autosol i august og den holder veldig bra. Vannet sheeter fremdeles greit, beading har jeg ikke sett på en stund men som du sier er det vel bare å svinge over med nanosvamp.

Svigermor har alltid kommentert at kjøkkenvasken vår er så blank, så jeg tar en runde Autosol der også neste gang jeg er på besøk for å spre det glade budskap og fortsette å være svigermors drøm :thumbup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhåpentligvis mildere kjemikalier, lavere temperaturer og mindre fett og matrester i dusjen ja ;)

Har nevnt det før i en annen tråd også, men Duscholux-veggene vi har i dusjen er belagt med et eller annet fra fabrikk som gjør at både Nanolotus Proff glassforsegling og Gtechniq G4 ikke har særlig effekt, kanskje til og med dårligere enn uten. Men de har helt okei vannavvisende egenskaper i seg selv så veldig plagsomt er det ikke. De vi brukte til å totalrenovere badet dret seg ut igjen og igjen på produkter og forsinkelser, så vi endte opp med å få "luksus-dusj" til økonomipris som et slags plaster på såret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags pad, og polish brukte du? :)

SV metal polish og en 75mm gul medium pad av noe slag.

Kanskje kjøre en runde autosol da ;)

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...