Gå til innhold

Slip/polering av frontlykter Audi A3 2004


JanMyh

Recommended Posts

Hei :-)

Er det noe spesielt med de lyktene?

Har nemlig akkurat blitt ferdig med lyktene på en 2003 Grand Espace, og det var en skikkelig tung jobb.

Men det ble ordentlig fint til slutt :)

Eneste jeg skulle ønske meg var en eller annen form for sluttbehandling (Resin) som tar det jeg ikke fikk slipt vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :-)

Er det noe spesielt med de lyktene?

Har nemlig akkurat blitt ferdig med lyktene på en 2003 Grand Espace, og det var en skikkelig tung jobb.

Men det ble ordentlig fint til slutt :)

Eneste jeg skulle ønske meg var en eller annen form for sluttbehandling (Resin) som tar det jeg ikke fikk slipt vekk.

Har prøveslipt med 500P/800 tørt og 1000/3000 våt... men opplever at en ikke klarer å trenge inn/matte coating, virker utrolig hard. Spørsmål er om noen har samme erfaring med tilsvarende lykter?! Endre bilmerker eks. BMW og Volvo er det ikke det samme med. Her får en raskt en matt og jevn overflate med 500P som igjen er lett å hente opp igjen med de øvrige trinnene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel den typiske "plastikk" lykten..

Start grovt, og gå oppover, helt til 3000. Gjerne 90 grader på hverandre så du ikke får slipespor.

Sist jeg gjorde det brukte en en rimelig grov pad. Prøvde vel MF pad og (?), Fant ut i ettertid at ull nok er tingen rett etter slipingen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et par gode guider. Får meg liksom ikke til å skjønne helt hvorfor dine lykter skulle være så mye hardere enn andre?

Tror du burde gjøre som alextech sier, men bruk våtslip fra start. Å kjøre tørt på plast er ikke noe særlig gunstig, for papiret fyller seg fort med plaststøvet. På mine måtte jeg helt ned på 340 korning, da det var ganske grove hakk hist og her.

Jeg kjørte alt for hånd, men du får jo kjøpt utstyr så du kan gjøre dette med enten DA eller roterende, og da går det lettere.

Bare pass på å ta jevnt, for plasten er på en måte satt sammen av mange lag. Det var i hvert fall mine.

Hvis du tør, så kan du kjøre en skrapetest med et sånt ensidig barberblad, eller en veldig skarp kniv.

Hold bladet i 90 grader og skrap forsiktig. Hvis du for et tydelig grått felt burde det ikke være noe problem å kjøre vanlig slip og polish. Men, hvis bladet liksom ikke tar tak, men bare glir bortover uten å ta noe som helst, ville jeg tatt en tur til forhandler og forhørt meg litt. Skader aldri med litt inside info. :)

http://www.detailersclub.no/forum/topic/7214-guide-oppfrisking-av-plastlykter/

http://www.audizine.com/forum/showthread.php/181134-Audi-headlight-reconditioning-by-wetsanding-and-Rotary-(pics-inside!!-56K-warning)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...