JanMyh 0 Skrevet 18 Desember, 2013 Rapporter Share Skrevet 18 Desember, 2013 Hei, Er den noen her som har erfaring med slip/polering av frontlykter til akkurat Audi A3 2004 modell? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vipermag 3 Skrevet 18 Desember, 2013 Rapporter Share Skrevet 18 Desember, 2013 Hei :-) Er det noe spesielt med de lyktene? Har nemlig akkurat blitt ferdig med lyktene på en 2003 Grand Espace, og det var en skikkelig tung jobb. Men det ble ordentlig fint til slutt Eneste jeg skulle ønske meg var en eller annen form for sluttbehandling (Resin) som tar det jeg ikke fikk slipt vekk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JanMyh 0 Skrevet 18 Desember, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 18 Desember, 2013 Hei :-) Er det noe spesielt med de lyktene? Har nemlig akkurat blitt ferdig med lyktene på en 2003 Grand Espace, og det var en skikkelig tung jobb. Men det ble ordentlig fint til slutt Eneste jeg skulle ønske meg var en eller annen form for sluttbehandling (Resin) som tar det jeg ikke fikk slipt vekk. Har prøveslipt med 500P/800 tørt og 1000/3000 våt... men opplever at en ikke klarer å trenge inn/matte coating, virker utrolig hard. Spørsmål er om noen har samme erfaring med tilsvarende lykter?! Endre bilmerker eks. BMW og Volvo er det ikke det samme med. Her får en raskt en matt og jevn overflate med 500P som igjen er lett å hente opp igjen med de øvrige trinnene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vipermag 3 Skrevet 18 Desember, 2013 Rapporter Share Skrevet 18 Desember, 2013 Ja da skjønner jeg litt mer. Kanskje de er av glass, eller er herda på noen måte? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alextech 970 Skrevet 18 Desember, 2013 Rapporter Share Skrevet 18 Desember, 2013 Det er vel den typiske "plastikk" lykten.. Start grovt, og gå oppover, helt til 3000. Gjerne 90 grader på hverandre så du ikke får slipespor. Sist jeg gjorde det brukte en en rimelig grov pad. Prøvde vel MF pad og (?), Fant ut i ettertid at ull nok er tingen rett etter slipingen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vipermag 3 Skrevet 18 Desember, 2013 Rapporter Share Skrevet 18 Desember, 2013 Her er et par gode guider. Får meg liksom ikke til å skjønne helt hvorfor dine lykter skulle være så mye hardere enn andre? Tror du burde gjøre som alextech sier, men bruk våtslip fra start. Å kjøre tørt på plast er ikke noe særlig gunstig, for papiret fyller seg fort med plaststøvet. På mine måtte jeg helt ned på 340 korning, da det var ganske grove hakk hist og her. Jeg kjørte alt for hånd, men du får jo kjøpt utstyr så du kan gjøre dette med enten DA eller roterende, og da går det lettere. Bare pass på å ta jevnt, for plasten er på en måte satt sammen av mange lag. Det var i hvert fall mine. Hvis du tør, så kan du kjøre en skrapetest med et sånt ensidig barberblad, eller en veldig skarp kniv. Hold bladet i 90 grader og skrap forsiktig. Hvis du for et tydelig grått felt burde det ikke være noe problem å kjøre vanlig slip og polish. Men, hvis bladet liksom ikke tar tak, men bare glir bortover uten å ta noe som helst, ville jeg tatt en tur til forhandler og forhørt meg litt. Skader aldri med litt inside info. http://www.detailersclub.no/forum/topic/7214-guide-oppfrisking-av-plastlykter/ http://www.audizine.com/forum/showthread.php/181134-Audi-headlight-reconditioning-by-wetsanding-and-Rotary-(pics-inside!!-56K-warning) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer Christer 2 924 Skrevet 19 Desember, 2013 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 19 Desember, 2013 Husk også at våtslipepapir tar mye mer enn tørrslipepapir. P1200 vått tilsvarer ca P800 tørt. Siter It's not the end of the world, but you can see it from here. Samlede Werx | Bilpleielogg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.