Gå til innhold

Min 2007 Suzuki Gsx-R 1000


tr88

Recommended Posts

Savnet etter en sykkel ble litt stort i sommer, så da handlet jeg meg en 07' gixxer

post-864-0-99874900-1386840310_thumb.jpg

Sykkelen hadde montert Akrapovic anlegg og blitt remappet (190hk på bakhjulet) da jeg handlet den. Men ettersom jeg aldri klarer å holde noe standard, så gikk det ikke lenge før det ble handlet inn noe småsnacks:)

I første omgang tenkte jeg på foliering av sykkelen. Selv om lakken ser bra ut på avstand så er den ganske sliten, med masse steinsprut. Handlet inn 3m folie og begynte prosjektet, men fant raskt ut at hvis jeg ville bruke sykkelen i 2014 sesongen så fikk jeg ikke tid til folie. Til slutt falt valget på spraywrap, et alternativ til plastidip som skal gi en mye jevnere overflate. Det krevde mange flere lag (10) enn plastidip, men resultatet ble veldig bra, omtrent som folie. Fargen ble matt svart, med en rød dekorstripe over midten av sykkelen. Ble litt inspirert av Pagani Zonda:)

post-864-0-42469600-1386840968_thumb.jpg

I tillegg til "lakkering" har jeg handlet inn litt andre ting:

- Preload justeringer i "gull"

- Sliders på svingarmen i "gull"

- Clutch, og bremseslanger foran/bak i hvitt, med "gull"banjoer

- ASV Shorty bremse og clutchhendel i "gull"

- Komplette justerbare rearsets med moto-gp giring( 1. gir er oppover, 23456 er nedover)

post-864-0-74862200-1386840976_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

K7 1000 er en grom sykkel, uten tvil! Denne har vel ikke gått i Drammen vel?

Du skal ikke "lakke" framskjermen og da? Så jo litt blank ut i forhold til resten av sykkelen.

Du får kjøpt sota glass til blinklysene i speilene og, også er ikke de gule pærene så kule synes nå jeg :)

Hiv på en HM-quickshifter så har du mye moro for penga, og deilig lyd vel fult pådrag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

K7 1000 er en grom sykkel, uten tvil! Denne har vel ikke gått i Drammen vel?

Du skal ikke "lakke" framskjermen og da? Så jo litt blank ut i forhold til resten av sykkelen.

Du får kjøpt sota glass til blinklysene i speilene og, også er ikke de gule pærene så kule synes nå jeg :)

Hiv på en HM-quickshifter så har du mye moro for penga, og deilig lyd vel fult pådrag :D

Nei, denne ble hentet i Rakkestad:)

Jo, jeg skal ta den av og lakke den for seg selv.

Vet du hvor jeg får tak i det? kan sikkert bare ta et kjappt google søk men:P

Ja, jeg har det på ønskelisten.. så vi får se hva julenissen kommer med:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Hvilken fabrikant av SprayWrap valgte du og finnes det en norsk forhandler av stoffet?

Edit: qwt.no på Nesttun sør for Bergen selger dette, evt spray-wrap.no. :)

Endret av Christer

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LarsnSupra

Fet sykkel mann! Sliter mye med det samme som deg, ingenting er perfekt originalt! hehe

Kjørte en stund med samme giring som du har, men plukket det av igjen for følte det var mest å hente på banekjøring med dette systemet.

190 hk ja, 10 mer en hva jeg fikk klemt ut i dyno'n!

Følg joa2jz på instagram for updates!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken fabrikant av SprayWrap valgte du og finnes det en norsk forhandler av stoffet?

Edit: qwt.no på Nesttun sør for Bergen selger dette, evt spray-wrap.no. :)

Stemmer, jeg handlet derfra. Et tips er å benytte seg av grunningen først. Kan hende man slipper unna med færre lag. jeg brukte ikke grunning.

Fet sykkel mann! Sliter mye med det samme som deg, ingenting er perfekt originalt! hehe

Kjørte en stund med samme giring som du har, men plukket det av igjen for følte det var mest å hente på banekjøring med dette systemet.

190 hk ja, 10 mer en hva jeg fikk klemt ut i dyno'n!

Takker og bukker:)

Ja, det er godt mulig jeg bytter om selv etterhvert:)

Er det virkelig 10hk forskjell på R1 og 1000 altså? Hva slags mods har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Obs-obs! Fare for motorsykkeldiskusjon og OT! Kan slettes hvis ønskelig!

Det med opp-ned giring er bare tull spør du meg. Eneste argumentet med dette, er at du skal gire opp, med fult nedlegg, i en venstresving... ja... vi får se da... Har ikke noe å si annet enn at man kan tro man er en motogp-fører ;)

Hvis du er interessert i en quickshifter, så kan du jo høre med Plassen MC & Racing på Liertoppen.

Jeg satte xenon på nærlyset på min 750 fra Gixxerboys, bra kvalitet til bra pris og det hjalp veldig på seine sommerkvelder.

Deksel til blinkers (latsabb): http://www.ebay.com/itm/Smoke-Turn-Signal-Lenses-Blinker-Indicator-Flasher-Light-Assembly-Lenses-Suzuki-/400543279402?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&fits=Model%3AGSXR%7CSubmodel%3A1000&hash=item5d423d692a&vxp=mtr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Dette er en veldig kul sykkel! Synes i utgangspunktet originalfargen er super, men er det slitt/steinsprut osv.. kan det være greit med en "forandring":)

190hk på en sykkel som veier såpass lite er rått, og det drar nok greit ut av svingene.:)

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Obs-obs! Fare for motorsykkeldiskusjon og OT! Kan slettes hvis ønskelig!

Det med opp-ned giring er bare tull spør du meg. Eneste argumentet med dette, er at du skal gire opp, med fult nedlegg, i en venstresving... ja... vi får se da... Har ikke noe å si annet enn at man kan tro man er en motogp-fører ;)

Hvis du er interessert i en quickshifter, så kan du jo høre med Plassen MC & Racing på Liertoppen.

Jeg satte xenon på nærlyset på min 750 fra Gixxerboys, bra kvalitet til bra pris og det hjalp veldig på seine sommerkvelder.

Deksel til blinkers (latsabb): http://www.ebay.com/itm/Smoke-Turn-Signal-Lenses-Blinker-Indicator-Flasher-Light-Assembly-Lenses-Suzuki-/400543279402?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&fits=Model%3AGSXR|Submodel%3A1000&hash=item5d423d692a&vxp=mtr

Det er klart det bare er tull, jeg har ikke evner til å bruke maskinen sånn den skal uansett, gjorde det mest for å teste;) er jo bare å snu braketten opp ned så har man vanlig giring igjen;) Takker, jeg skal sjekke ut begge deler:)

Dette er en veldig kul sykkel! Synes i utgangspunktet originalfargen er super, men er det slitt/steinsprut osv.. kan det være greit med en "forandring":)

190hk på en sykkel som veier såpass lite er rått, og det drar nok greit ut av svingene.:)

Ja, med detailerøyne så det ikke bra ut:) fin langt ifra, men langt ifra fin! Hehe!

Det drar voldsomt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LarsnSupra

Stemmer, jeg handlet derfra. Et tips er å benytte seg av grunningen først. Kan hende man slipper unna med færre lag. jeg brukte ikke grunning.

Takker og bukker:)

Ja, det er godt mulig jeg bytter om selv etterhvert:)

Er det virkelig 10hk forskjell på R1 og 1000 altså? Hva slags mods har du?

Har Akrapovic titanium full anlegg,K&N innsats kit, power comander, quick shifter,speedohealer og masse annet stæsj som en ikke trenger :P Er ikke nok til å følge på supra'n så må vel finne på noe lurt :P

Følg joa2jz på instagram for updates!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Akrapovic titanium full anlegg,K&N innsats kit, power comander, quick shifter,speedohealer og masse annet stæsj som en ikke trenger :P Er ikke nok til å følge på supra'n så må vel finne på noe lurt :P

Det blir turbo neste da;) hehe!

Hvor mye har du i supra'n?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...