Gå til innhold

Nabo'n rygga på meg, hva nå?


killbox

Recommended Posts

Da jeg svingte inn gata hvor jeg bor i dag etter jobb så jeg naboen var på vei til å rygge ut av gårdsrommet. Jeg slakket på farten som allerede var i gåhastighet (da det er et byggefelt). Bilen viste ingen tegn til å stoppe med å rygge, og jeg stoppet helt opp. Da jeg forstod at han fremdeles ikke så meg, tutet jeg, men bilen hadde allerede dunka i meg.

Skaden er ganske minimal. Han traff meg venstre front i overganen mellom plastikk-frontskjerm og sia som er i vanlig aluminium. Ingen tegn til bulk, men spor av riper. For mannen i gata med 5 år gammel bil er dette typisk "pytt pytt-skade", men sett med "detailer-øyne" på bilen min som er knappe 1 måned og rullet 150 mil så er dette 10 kniver i hjerte. Ringte så klart til forsikringsselskapet og fylte ut skjema på nett.

Er det virkelig slik at jeg skal legge ut/betale egenandel, ordne reperasjon og deretter vente på at naboen vedkjenner seg skaden(!)?

Lager sikker mye "drama" av dette, men ble bare litt småirritert når en to uker etter å ha påført to lag lakkforsegling og voks kommer oppi dette med nabo'n en ikke har noen god tone med....

Endret av killbox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Hvorfor fylte dere ikke ut skadesjema der og da?????

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er nærmeste nabo. Jeg gikk inn på nettsia til forsikringselskapet og fylte ut skademelding der. + Jeg ringte dem og dem ba meg fylle ut det på net. Ingen plasser hvor motpart skal skrive noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Han er nærmeste nabo. Jeg gikk inn på nettsia til forsikringselskapet og fylte ut skademelding der. + Jeg ringte dem og dem ba meg fylle ut det på net. Ingen plasser hvor motpart skal skrive noe.

Med andre ord, om han nekter nå så er du rævkjørt.

Man skal momentant fylle ut skadeskjema som oppbevares i bilen.

Endret av polishduden

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte forsikringsselskap og spurte hva jeg skulle gjøre. Ble bedt om å fylle ut skjema på nett. Det gjorde jeg. Burde ikke dama hos forsikringsselskapet da henvist meg til Naf.no og lastet ned et annet skjema (dersom skjemaet ligger der?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Jeg ringte forsikringsselskap og spurte hva jeg skulle gjøre. Ble bedt om å fylle ut skjema på nett. Det gjorde jeg. Burde ikke dama hos forsikringsselskapet da henvist meg til Naf.no og lastet ned et annet skjema (dersom skjemaet ligger der?)

De aller fleste har den blå blekka som følger med bilen eller som du får tilsendt i posten (når du ringer og ber om den) for å alltid ha med deg i bilen. I tilfelle noe slikt skulle skje. Håper virkelig ikke naboen din er asshat for da får du en bitter lærepenge :(

Endret av polishduden

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig! Du burde ha fylt ut med engang. Heile historien og holdninga deiras kan endre iløpet av nattta. De kan gå så langt som å påstå at det var faktisk du som rygga i dei. Skjedde i mitt tilfelle og enda opp med å betale sjølv..

Golf VI bluemotion 11'
Honda Civic 97' VTiR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carburatore

Utvilsomt en fordel å fylle ut skademelding der og da. Gir også naboen mindre tenketid til å komme opp med dårlige unnskyldninger som at du kom fort inn på plassen osv. Men, han plikter ikke å skrive skademelding. Men hvis du fyller ut ditt og sender inn, mens han forblir taus, ville hvert fall jeg blitt skeptisk mot ham, som forsikringsselskap. Dokumentèr godt både på hans bil (dersom det var noe) og din. Ta bilder av hvordan dere står rett etter uhellet osv. For seint nå, men håper det løser seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påbudt fremdeles.

Har tidligere vært borti at Politiet ikke har hatt "blåskjema" i bilen.. Men så snill borger som jeg er, så ga jeg dem min..

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Burde ikke dama hos forsikringsselskapet da henvist meg til Naf.no og lastet ned et annet skjema (dersom skjemaet ligger der?)

Fikk du ikke skademeldingsskjema når du fikk den nye bilen? Regner med du har et liggende i bilen.. :)

Dessverre alt for mange som trur det går greit å vente til dagen etter med å fylle ut skjemaet...

Endret av Core2Duo

[I EIE]          2017 Skoda Superb SportLine Stv 2.0 220 hk Automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magne/Otta Detailing

Jeg ble påkjørt bakfra for et par år siden, men hadde ikke skadeskjema i bilen, vi ble enige om å ta det senere, jeg hadde telefonnummeret hans og førerkortnummeret, men da dette skulle ordnes nektet han for alt!
Tok kontakt med forsikringsselskapet, de gjorde sin jobb og kontaktet hans forsikringsselskap, men han nektet fortsatt for alt.

Uten vitner og ingen skademelding så er det ingenting politiet kan/vil gjøre med saken heller.
Så gjør unna papirarbeidet MED EN GANG!

Jeg har fortsatt ikke fått dekket skadene om kom på 14500kr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er blant annet sånne situasjoner man har bilkamera for. Nekter motparten på noe i ettertid, så er det bare å ta frem filmen, så får pipa fort en annen lyd. Men, man fyller selvsagt ut skadeskjema umiddelbart likevel. Kameraet er der bare som en ekstra forsikring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...