Morrizon

Hvordan i huleste skal jeg angripe DETTE da?

Hei igjen folkens...

Nå ble det da jæskla mange poster fra meg :)

Under min mini-detailing-runde så så jeg at dette må ordnes PROMPTE! Derfor....Hvordan vil herrene angripe dette groteske makkerverket av forsøk på tetting av hull etter antenne?

Tapen er jo en ting, men hva det andre er for noe vet jeg ikke.....

closeup-antennefestet.jpg

Og dette da? Som vel kanskje ser ut som noe anti-rust-middel som sikkert har tørket godt inn for lenge siden. Hva skal jeg bruke for å fjerne dette mest mulig skånsomt?

Styggemerker.jpg

Og ja, det ER en gammal bil ;) men jeg vil nå endog ta litt vare på "gamla" :D

Endret av Morrizon
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Riv vekk alt.. Kapp en metall bit som passer i hullet og punktsveis den på plass.. Slip over sveisene, og kjør på med sparkel.. Puss til det er plant..

Eller den litt enklere måten: Kapp til en metallplate som du sveiser/limer på undersiden (ikke fleksibelt lim), og sparkle hullet.. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anti Rust middelet:

Regner med du har testet med avfetting? vet tar remover fra Autoglym tar mye, men trenger da å legges på bilen etter at den er vasket og tørket for best effekt, gni med en svamp (på REN bil) med tar remover noen ganger og se om det hjelper

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Huffda, det så ikke bra ut..

Med mindre du skal legge masse penger i lakkering på kjerra, ville jeg gått løs med løst barberblad på den gugga du har rundt hullet, og så levert det til sveis og punktlakk hos et "billigverksted."

Har et verksted jeg bruker selv til sånn småtteri på gamle bruksbiler, og det pleier å bli ganske bra uten at det koster noe særlig..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Antenne:

Fjern det som er der, gjør som virtual eller kazzper skrev ettersom hva du kvalifiserer deg selv til.

Ukjent materie:

I værste fall våtslip. I beste fall, Prickbort/Grime Reaper/Aggresiv Clay/Autoglym Tar Remover.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne posten blir sikkert ikke godt mottatt, men det bør fungere bra.

Ukjent materie: Tynner+fille

Etter bruk av tynner bygg opp igjen med lakk der det trengs, for så å shine på nytt etter en ukes tid, men for alt i verden vær forsiktig når du jobber på nylakkert flate.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1st Lynol tynner

1stk klut du kan ofre

Skrub over med kluten, uten å treffe for mye av lakken i nærområdet.

Vask området etterpå godt for å få fort tynneren.

Viss antennehullet ikke er for stort så kan du punkte. Likevell så må som andre har skrevet, sveise en plate helst fra unsiden.

Slipe bort sveisen, vaske, grunne, lakkere, klarlakk(?), våtslipe, polere, vokse = Vola =)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive