Gå til innhold

Hva foretrekker dere til rens?


tr86

Recommended Posts

Som tittel sier, hva liker folk best til vask/rens av stoffmatter,stoffseter og tekstiler?

Chemical Guys har jo green clean som er poppis, men også nonsense og allclean.

I tillegg finnes jo andre alternativer, scholl spam er jo trolig verdt å ta med.

Mulig også w2 fra Gtechniq?

Har til nå brukt swissvax sin fabric, og er godt fornøyd men er gresset grønnere på andre siden til lavere pris?

Endret av tr86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surfex til gummimatter og CG Fabric Clean + rensemaskin til textiler.

Kjøpte en gallon av Fabric Clean for 2-3 år siden, den kan blandes ut etter ønsket effekt, og jeg kommer til å ha den i mange år til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt MG sin APC i flere år, å er meget fornøyd med den. Blander somregel 1:5 (bør handles fra utlandet, pga syk pris her i landet) Er også godt fornøyd med SV fabric.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Jeg synes Greenclean skummer mindre enn mange andre Apcèr.. Har også brukt dedikerte tekstilrenser fra Cg o.l men det blir fort mange produkter som "overlapper" hverandre, og da får (iallfall ikke jeg) man brukt de opp. Men det er en annen diskusjon:)

Jeg fikk en 25liter dunk Autosmart brisk low foam for en stund siden, som bare blir stående. Har brukt den på et par biler og den fungerer meget greit. Plager meg litt at den ikke blir brukt opp, men sånn er det.. (om noen er interessert i prøve, kan jeg sende gratis+frakt.PM)

Surfex er jo fin på "tøffe" flekker, men de er relativt sjeldne spør du meg:)

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foretrekker Green Clean til interiørrens


Surfex til gummimatter og CG Fabric Clean + rensemaskin til textiler.

Kjøpte en gallon av Fabric Clean for 2-3 år siden, den kan blandes ut etter ønsket effekt, og jeg kommer til å ha den i mange år til :)

Prøvd å få svar på dette her inne tidligere, da jeg har en 16oz Fabric Clean stående. Hvor mye blander du den ut i f.eks Mimo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener jeg bruker å blande pluss minus 1:20, på vanskelige flekker har jeg dyppet fingeren i dunken og masert inn flekken (brukt den ren). Jeg synes det er enklere og mer effektivt å blande rensemiddel på sprayflaske, så rekker det å trekke skikkelig inn før det blir sugd opp og skylt med maskinen. Å først gå over med maskin og rensemiddel, for så å tømme tanken å fylle på med vann å gå over igjen, synes jeg er langt mer tungvindt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt både Green Clean og Meguiar's APC i lange perioder, og foretrekker faktisk sistnevnte. Fikk også en prøve med Valet Pro APC av Øyvind G og likte den veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker GC selv nå, men blir mest sannsynlig MG sin APC når den er tom. Savner den litt.

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Chemical Guys green clean, og synes den funker meget bra. Men hver gang jeg bruker den får jeg knall røde øyner :eek: og det svir så inn i h...e, er det flere som har samme problemet? Så nå har jeg bestilt Valet PRO ACP, håper det blir bedre med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å bruke støvmaske hvis jeg skal stå og jobbe lenge med GC på sprayflaske... får hodepine og vondt i halsen ellers.

Gjerne bedre hvis man kan ha åpen garasjedør eller stå ute, men inne i kupeen eller på badet i kjelleren hvor jeg pleier ta mattene til bilen og nå senest sofatrekket, så blir det for tett.

Men det er snakk om spraytåke, altså dråper, noe en helt enkel støvmaske stopper lett. Ingen avgasser fra løsemidler :)

Endret av hgnubel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...