Einstein 17 Skrevet 7 Desember, 2013 Rapporter Share Skrevet 7 Desember, 2013 Heisann Trenger en ekstra bil når samboeren stikker avgårde på langtur Har tenkt litt frem og tilbake på budsjett og hva vi trenger. Har kikket litt på ny bil, enten leasing eller kjøp og nyere brukt har også vært vurdert. Men etter litt søking på finn.no og andre steder har jeg funnet ut at det jeg egentlig ønsker meg en gammel bil å skru på i garasjen Tenker på rundt veteran alder og skal helst ha firehjulstrekk. Vurdere en ta en tur å se på denne fra vacn forumet: http://forum.vacn.no/showthread.php?265142-Audi-Quattro-Coupe-selges Noen synspunkt på denne? Er grei pris mener dere, har kikket litt på finn igjen og i forhold til km så er kanskje prisen litt høy? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erikstein 189 Skrevet 8 Desember, 2013 Rapporter Share Skrevet 8 Desember, 2013 Jeg har kun hatt type 87 av Audi (87 modell). Personlig syntes jeg prisen er hinsides. Greit at type 81 har sjarm, og at det tydeligvis er emosjonelt for selger, men den er langt fra strøken teknisk sett til å forsvare prisen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lysholm 431 Skrevet 8 Desember, 2013 Rapporter Share Skrevet 8 Desember, 2013 (endret) Heisann Trenger en ekstra bil når samboeren stikker avgårde på langtur Har tenkt litt frem og tilbake på budsjett og hva vi trenger. Har kikket litt på ny bil, enten leasing eller kjøp og nyere brukt har også vært vurdert. Men etter litt søking på finn.no og andre steder har jeg funnet ut at det jeg egentlig ønsker meg en gammel bil å skru på i garasjen Tenker på rundt veteran alder og skal helst ha firehjulstrekk. Vurdere en ta en tur å se på denne fra vacn forumet: http://forum.vacn.no/showthread.php?265142-Audi-Quattro-Coupe-selges Noen synspunkt på denne? Er grei pris mener dere, har kikket litt på finn igjen og i forhold til km så er kanskje prisen litt høy? Prisen er vanvittig høy. Bilen har gått over 360000 km og da er i utgangspunktet de fleste biler brukt opp. Hadde den vært restaurert så hadde saken vært en annen. Jeg synes disse "sport" Quattroene er kunstig høyt priset og hypet. Jeg skjønner at man ønsker en litt spesiell bil, men jeg ville vurdert eksempelvis http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=45614878 Coupe utgavene av 90 er også et alternativ, selv om veldig mange av disse er vel opprånet. Fordelen er at prisen mest sannsynlig begynner å nærme seg bunnen og at originale utgaver er spesielle og kan få en verdiøkning de nærmeste årene. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=45496498 Dette er en bilmodell som er nesten like gammel, men teknisk av en helt annen "årgang". Disse kan man også få med vanlig komfort utstyr som AC etc, noe som gjør bilen mer anvendelig. Endret 8 Desember, 2013 av Lysholm Siter Hilsen Espen ELCO Auto Spa & Detailing:http://www.detailersclub.no/forum/topic/20379-elco-auto-spa-detailing/ Min worklog:http://www.detailersclub.no/forum/topic/14724-lysholms-samlede-verker-logg/ Garasjetråden:http://www.detailers...n-blir-isolert/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einstein 17 Skrevet 8 Desember, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 8 Desember, 2013 Jeg har kun hatt type 87 av Audi (87 modell). Personlig syntes jeg prisen er hinsides. Greit at type 81 har sjarm, og at det tydeligvis er emosjonelt for selger, men den er langt fra strøken teknisk sett til å forsvare prisen. Prisen er vanvittig høy. Bilen har gått over 360000 km og da er i utgangspunktet de fleste biler brukt opp. Hadde den vært restaurert så hadde saken vært en annen. Jeg synes disse "sport" Quattroene er kunstig høyt priset og hypet. Jeg skjønner at man ønsker en litt spesiell bil, men jeg ville vurdert eksempelvis http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=45614878 Coupe utgavene av 90 er også et alternativ, selv om veldig mange av disse er vel opprånet. Fordelen er at prisen mest sannsynlig begynner å nærme seg bunnen og at originale utgaver er spesielle og kan få en verdiøkning de nærmeste årene. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=45496498 Dette er en bilmodell som er nesten like gammel, men teknisk av en helt annen "årgang". Disse kan man også få med vanlig komfort utstyr som AC etc, noe som gjør bilen mer anvendelig. Takk for oppvåkning Innser at det er helt feil pris, og prøver å bli enig med meg selv snart, men etter noen innspill fra en kompis i dag blir det nok litt nyere bil en dette. Tenker Golf4, audi A3 eller noe i den årgangen med 4 eller bakhjulsdrift Samme pris på denne A8en jo :http://forum.vacn.no/showthread.php?265060-98-Audi-A8-Quattro-2-5-TDI-V6 Må vel være mer bil for pengene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lysholm 431 Skrevet 8 Desember, 2013 Rapporter Share Skrevet 8 Desember, 2013 Golf V 4 motion er nok et mer fornuftig valg. Disse får du til samme pris som Audien med laver km stand. Den A8en bør du styre langt unna. Ordentlig møkkamotor. Disse bilene er forøvrig nesten ikke omsetningsbar. Gamle luksusbiler har en lei tendens til å ry i staver med årene. Siter Hilsen Espen ELCO Auto Spa & Detailing:http://www.detailersclub.no/forum/topic/20379-elco-auto-spa-detailing/ Min worklog:http://www.detailersclub.no/forum/topic/14724-lysholms-samlede-verker-logg/ Garasjetråden:http://www.detailers...n-blir-isolert/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere polishduden 2 641 Skrevet 8 Desember, 2013 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 8 Desember, 2013 Du må ikke finne på å kjøpe 2.5TDi med mindre du vet hva du driver med! Siter Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor 2001 Porsche 911 Turbo 2014 Volvo XC70Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knutis 763 Skrevet 8 Desember, 2013 Rapporter Share Skrevet 8 Desember, 2013 Beklager gutter, men jeg tror ikke dere vet helt hva dere snakker om når dere omtaler bilen OP spør om. Typ85 coupe quattro er en sjelden bil i utgangspunktet, laget i færre eksemplarer enn Urquattro feks. Å finne pene utgaver av disse er vanskelig nå, og i likhet med feks Bmw e30, koster de fine eksemplarene noen kroner. Dette er i mine øyne ikke en bil man kjøper dersom man pendler mange mil om dagen, men en kommende klassiker som best er egnet som nr2-bil og søndagsbil. Km-stand på slike biler betyr nada, den tekniske tilstanden betyr alt. Og noe pjask er det stort sett alltid på gamle biler likevel. Så om dette er den rette bilen for OP, vet bare han. Prisen er ihvertfall ikke feil for et pent og noen lunde orginalt eksemplar. Siter Knutis' maskintråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einstein 17 Skrevet 8 Desember, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 8 Desember, 2013 Godt noen passer på meg Blir nok ikke noen A8 uansett. Kan nok nærme meg 100 000 for rette bilen, men vi får se. Kom gjerne med forslag! Nå skal det kanskje sies at jeg ikke har begynt krigen mot dama enda, så vi får se Beklager gutter, men jeg tror ikke dere vet helt hva dere snakker om når dere omtaler bilen OP spør om. Typ85 coupe quattro er en sjelden bil i utgangspunktet, laget i færre eksemplarer enn Urquattro feks. Å finne pene utgaver av disse er vanskelig nå, og i likhet med feks Bmw e30, koster de fine eksemplarene noen kroner. Dette er i mine øyne ikke en bil man kjøper dersom man pendler mange mil om dagen, men en kommende klassiker som best er egnet som nr2-bil og søndagsbil. Km-stand på slike biler betyr nada, den tekniske tilstanden betyr alt. Og noe pjask er det stort sett alltid på gamle biler likevel. Så om dette er den rette bilen for OP, vet bare han. Prisen er ihvertfall ikke feil for et pent og noen lunde orginalt eksemplar. Takk for innspill, noe å tenke på Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lysholm 431 Skrevet 8 Desember, 2013 Rapporter Share Skrevet 8 Desember, 2013 Beklager gutter, men jeg tror ikke dere vet helt hva dere snakker om når dere omtaler bilen OP spør om. Typ85 coupe quattro er en sjelden bil i utgangspunktet, laget i færre eksemplarer enn Urquattro feks. Å finne pene utgaver av disse er vanskelig nå, og i likhet med feks Bmw e30, koster de fine eksemplarene noen kroner. Dette er i mine øyne ikke en bil man kjøper dersom man pendler mange mil om dagen, men en kommende klassiker som best er egnet som nr2-bil og søndagsbil. Km-stand på slike biler betyr nada, den tekniske tilstanden betyr alt. Og noe pjask er det stort sett alltid på gamle biler likevel. Så om dette er den rette bilen for OP, vet bare han. Prisen er ihvertfall ikke feil for et pent og noen lunde orginalt eksemplar. Er nok ikke helt enig i en del av det du skriver Knutis. Når det gjelder disse gamle DAFene så har vi nok litt ulik holdning, men verdien er uansett markedsstyrt. Vi kan være enige i at en veteranbil nok er et mindre heldig valg som en nr 2 bil som man skal bruke hver dag og er avhengig av. Jeg ville sett på en Golf V 4 motion som foreslått tidligere. Det er nok en god bil til en grei penge. Siter Hilsen Espen ELCO Auto Spa & Detailing:http://www.detailersclub.no/forum/topic/20379-elco-auto-spa-detailing/ Min worklog:http://www.detailersclub.no/forum/topic/14724-lysholms-samlede-verker-logg/ Garasjetråden:http://www.detailers...n-blir-isolert/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erikstein 189 Skrevet 8 Desember, 2013 Rapporter Share Skrevet 8 Desember, 2013 Hva med en Toyota Tercel? Finnes vel ikke styggere 4wd tilgjengelig..snart veteran de å Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere polishduden 2 641 Skrevet 8 Desember, 2013 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 8 Desember, 2013 Terkel i knipe? Siter Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor 2001 Porsche 911 Turbo 2014 Volvo XC70Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einstein 17 Skrevet 8 Desember, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 8 Desember, 2013 Hva med en Toyota Tercel? Finnes vel ikke styggere 4wd tilgjengelig..snart veteran de å Hvorfor har ingen kommet med det forslaget før?? Terkel i knipe? hehe Har et par på lista nå: Audi A3 1,8 TQS 2001 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=45370747 Volkswagen Golf 4 Motion 1,9 TDI 2002 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=45592925&folderId=4057733 Noen innspill her? Audien virker mest interessant, men er dette den vanlige 1.8 turbo bensin motoren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere Concker 1 251 Skrevet 8 Desember, 2013 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 8 Desember, 2013 (endret) Beklager gutter, men jeg tror ikke dere vet helt hva dere snakker om når dere omtaler bilen OP spør om. Typ85 coupe quattro er en sjelden bil i utgangspunktet, laget i færre eksemplarer enn Urquattro feks. Å finne pene utgaver av disse er vanskelig nå, og i likhet med feks Bmw e30, koster de fine eksemplarene noen kroner. Dette er i mine øyne ikke en bil man kjøper dersom man pendler mange mil om dagen, men en kommende klassiker som best er egnet som nr2-bil og søndagsbil. Km-stand på slike biler betyr nada, den tekniske tilstanden betyr alt. Og noe pjask er det stort sett alltid på gamle biler likevel. Så om dette er den rette bilen for OP, vet bare han. Prisen er ihvertfall ikke feil for et pent og noen lunde orginalt eksemplar. Her er ihvertfall en som vet litt om hva han prater om Disse gamle quattroene er veldig sjeldne, og vil helt klart betale seg selv om x antall år, selv med høy km stand. Men dette er ingen bil man kjøper som bil nr 2!, dette er en klassiker som fortjener og bli bevart og vedlikeholdt, og ikke utsettes for "salt jurpa" vi har i Norge... Det finnes alt for få av disse selv i hele verden til at de fortjener å bli brukt opp som en bruksbil i mine øyne.. Synes heller ikke bilen er så galt priset, selv om det gjenstår litt mindre kosmetisk arbeid på interiøret.. dette er ganske gunstige ting å fikse selv. Mange synes kanskje prisen er høy.. men vi snakker om en bil som allerede har et klassiker symbol, og kan ikke sammenlignes med en mer vanlig bil som eks en Audi 90. Eksempel som allerede er nevt er jo E30.. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=45509988 Denne har gått litt mindre, men har mye mer jobb og er sammenlignet med bilen nevt i første post en vanlig bil som ikke er spesiell sjelden.. ihvertfall er det en hel eksemplarer av denne enda Til trådstarter: Skal du ha en rimelig 4wd bil burde du se på A4 95-2000 og A6 97-2004 Evt den mer kjedelige Passat disse ligger som regel lavere en tilsvarende eksemplar av de eldre 100/80/90 bilene da disse med riktig motor (rekke 5r) bare øker i verdi for hvert år som går og nå ligger høyere i verdi en tilsvarende nyere bil med 4r eller forbedret V6 motorer. 2.5tdi er en god motor i de eldre bilene (rekke 5r og ikke v6) Da må du ned på 100 tidlig A6 (før 97) Ellers er 1.9tdi motorerene i A4 og A6 så og si skudd sikre.. det samme kan sies om 2.4 motoren så lenge den har hatt gode vedlikeholds vaner opp igjennom årene.. Så lenge de ikke svetter olje så er de veldig fine og gode motorer. 1.8T er egentlig ingen problem motor heller, så lenge de har hatt hyppige olje skift og ikke er tuklet med. (noe svært mange er) Se bort ifra 2.5tdi fra 97 og oppover (v6 versjonen) 2.6 v6 og 2.8 v6 (Dette er gamle motorer fra 100 generasjonen som ofte bruker noe olje og ikke er spesielt "tette" når de begynner å nærme seg 350-400k) 2.4 er nyere generasjons motor som har bedre effekt en 2.6 selv med mindre volume Første gen. A3 er jo også et alternativ så klart, men personlig har jeg aldri helt hatt sansen for den da den er en liten og kjedelig bil (selv om man med noen grep kan få de veldig pene) Men det er jo opp til hver enkelt hva man mener Mange som synes det samme om Tidlig A4 også så A3 har forøvrig Haldex system i motsettning til torsen på A4 og A6.. (TT og Golf har også Haldex) A3n du linken til tidligere ser ut til å være et godt eksemplar ser ganske nyere ut i facelift utgave også Endret 8 Desember, 2013 av Concker Siter Biler: '73 VW 1300S '85 Porsche 944 '19 E-tron 55 SS: '00 Audi S6 Quattro Porsche-Boxster '11 Volkswagen Passat '90 Lancia Delta HF Integrale '07 Range Rover Sport Endring av farge på skinn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einstein 17 Skrevet 8 Desember, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 8 Desember, 2013 Her er ihvertfall en som vet litt om hva han prater om Disse gamle quattroene er veldig sjeldne, og vil helt klart betale seg selv om x antall år, selv med høy km stand. Men dette er ingen bil man kjøper som bil nr 2!, dette er en klassiker som fortjener og bli bevart og vedlikeholdt, og ikke utsettes for "salt jurpa" vi har i Norge... Det finnes alt for få av disse selv i hele verden til at de fortjener å bli brukt opp som en bruksbil i mine øyne.. Synes heller ikke bilen er så galt priset, selv om det gjenstår litt mindre kosmetisk arbeid på interiøret.. dette er ganske gunstige ting å fikse selv. Mange synes kanskje prisen er høy.. men vi snakker om en bil som allerede har et klassiker symbol, og kan ikke sammenlignes med en mer vanlig bil som eks en Audi 90. Eksempel som allerede er nevt er jo E30.. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=45509988 Denne har gått litt mindre, men har mye mer jobb og er sammenlignet med bilen nevt i første post en vanlig bil som ikke er spesiell sjelden.. ihvertfall er det en hel eksemplarer av denne enda Til trådstarter: Skal du ha en rimelig 4wd bil burde du se på A4 95-2000 og A6 97-2004 Evt den mer kjedelige Passat disse ligger som regel lavere en tilsvarende eksemplar av de eldre 100/80/90 bilene da disse med riktig motor (rekke 5r) bare øker i verdi for hvert år som går og nå ligger høyere i verdi en tilsvarende nyere bil med 4r eller forbedret V6 motorer. 2.5tdi er en god motor i de eldre bilene (rekke 5r og ikke v6) Da må du ned på 100 tidlig A6 (før 97) Ellers er 1.9tdi motorerene i A4 og A6 så og si skudd sikre.. det samme kan sies om 2.4 motoren så lenge den har hatt gode vedlikeholds vaner opp igjennom årene.. Så lenge de ikke svetter olje så er de veldig fine og gode motorer. 1.8T er egentlig ingen problem motor heller, så lenge de har hatt hyppige olje skift og ikke er tuklet med. (noe svært mange er) Se bort ifra 2.5tdi fra 97 og oppover (v6 versjonen) 2.6 v6 og 2.8 v6 (Dette er gamle motorer fra 100 generasjonen som ofte bruker noe olje og ikke er spesielt "tette" når de begynner å nærme seg 350-400k) 2.4 er nyere generasjons motor som har bedre effekt en 2.6 selv med mindre volume Første gen. A3 er jo også et alternativ så klart, men personlig har jeg aldri helt hatt sansen for den da den er en liten og kjedelig bil (selv om man med noen grep kan få de veldig pene) Men det er jo opp til hver enkelt hva man mener Mange som synes det samme om Tidlig A4 også så A3 har forøvrig Haldex system i motsettning til torsen på A4 og A6.. (TT og Golf har også Haldex) A3n du linken til tidligere ser ut til å være et godt eksemplar ser ganske nyere ut i facelift utgave også Takk for veldig mye bra informasjon og innspill Får tenke litt og krangle litt med fruen så får vi se hvor det fører hen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einstein 17 Skrevet 10 Desember, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 10 Desember, 2013 Ser ut som A3en blir solgt i morgen, hvis ikke hadde jeg vurdert en tur til Oslo i helga. Vurdere nå å droppe 4x4 og få litt flere alternativer- Golf 4 GTI http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=45439091 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HermanStein 5 Skrevet 13 Desember, 2013 Rapporter Share Skrevet 13 Desember, 2013 Ser du vurderer flere VAG... har du sett på TT? ligger jo ikke langt i fra på pris i forhold til A3. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einstein 17 Skrevet 16 Desember, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 16 Desember, 2013 Ser du vurderer flere VAG... har du sett på TT? ligger jo ikke langt i fra på pris i forhold til A3. Har hat TT i tankene tidligere, men ble ikke vurdert denne gangen. Men kunne godt tenkt meg en TT en gang Nå står det en Golf 4 GTI i garasjen Blir mye jobb med den, men ble litt forelska når jeg fikk testa den skikkelig og fikk prisen ned i 35000 Mye deler som må skiftes, bestillt følgende: -Begge forskjermer -1 abs sensor -Orginal koppholder -Lyktespyler deksel som mangler -orginale emblemer -Panser gassdemper -Vindusvisker rele` Så blir det å få lakkert panser og forskjermer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.