Walkabout

Ønsker anbefaling av et par Swissvax-produkter

Hei!

Har fulgt med her inne en stund, men først nå blitt medlem. Jeg er ingen entusiast, men liker selvsagt å holde bilen min blank og i orden. Mye imponerende arbeid som legges ned her!

Jeg skal nå hente meg en BMW F11 520d i Tyskland om et par uker, og i den forbindelse tenkte jeg å kjøpe med noen enkle produkter hjem, siden det er noe billigere der nede. Tenkte å holde meg til Swissvax, da dette virker som solide produkter.

I den forbindelse lurte jeg på om noen kunne anbefale meg hvilke produkter jeg burde kjøpe med. Jeg tenkte i utgangspunktet å holde det ganske enkelt, med følgende ting:

* En lakkrens/pre-cleaner før polering, kanskje clay også
* Voks (bilen er alpinhvit og jeg polerer for hånd)
* Eventuelt noe vannavstøtende polish etc. å bruke på vinduer/panoramatak

SW Autobahn og Pneu tenkte jeg å bruke på henholdsvis felg og dekk.

That's it. Tenkte å la noen detailere heller gå mer løs på bilen med noen års mellomrom, så kan jeg konsentrere meg om å holde den normalt blank og pen i mellomtiden :) Holder meg ellers til "vanlige" vaskeprodukter til ukentlig vask og lignende.

Takker så mye for alle tilbakemeldinger!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Velkommen får vi vel hilse å si da :)

Swissvax er jo gode produkter, men jeg tror egentlig ikke du vil spare all verdens på å handle det i f.eks Tyskland, da prisene på disse produktene er ganske like her som flere andre steder i verden(kan vise til bl.a. Shinearama sin nettbutikk(UK), Swissvax i Fallenden)

Hvis du vil la en annen person ta seg av detailingen på bilen din, så ville jeg sagt at Swissvax Nano ville fungere fint. Det er dog mest et vedlikeholdskit for Swissvax-behandlingen.

Litt svak anbefaling dette, siden du nevner polering, men det var det jeg kom på i farta som ville være en rimelig løsning.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Om du skal gå for swissvax, er Cleanerfluid lakkrens/polish som du skal bruke. Den fåes i flere grovheter, og regular er vel kanskje den du er ute etter..?

Clay er lurt å ha, og en Quickdetailer. Dette fåes vel som sett.

Om du skal ha en Voks med god holbarhet ville jeg gått for Shield.

Til rutene kan RainX være et godt alternativ.

Lykke til i produktjakten:)

P.S Jeg tror heller ikke du sparer særlig på å handle dette i utlandet..

Endret av cocos
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Autobahn 200ml i norge: 999kr

Autobahn 200ml i tyskland: €135 (x8,42)= 1122kr

Er man VIP.medlem på DCN så er prisen 899kr fra norsk forhandler forresten :) Om det kun er prismessige årsaker til å handle i Tyskland. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I tillegg til at det er juletilbud på 15% frem til 8/12

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar, alle sammen! :)

Regnet bare med at det var rimeligere i Tyskland (som det meste annet), men hvis det ikke er noe spesielt å spare så kan jeg jo like gjerne kjøpe det på nettet her i Norge :)

Så det jeg kan klare meg fint med (til mitt bruk) er altså følgende:

* Clay (hva må jeg påføre denne sammen med, vann, clean fluid eller annen væske?)
* Cleaner fluid (medium, uten sliping)
* Shield voks
* RainX til vinduer
* Autobahn og Pneu til hjul

Tenker å få tatt en liten behandling av både motorrom og interiør, men istedenfor å kjøpe inn produkter selv (leathermilk er jo ganske dyrt f.eks.) så tror jeg heller at jeg bestiller en behandling på dette. Er det noen som holder til i Sørlandsområdet for eksempel? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin samling av produkter det der. Du kan fint bruke vann til clay, men de fleste bruker en eller annen form for quick detailer. Selv bruker jeg noe som heter optimum no rinse. Billig produkt som varer lenge.

En sw skinnpakke koster vel rundt 700,-. Tror ikke du får noen til å rense interiøret ditt for under 1000,-..så gjør det heller selv.

Endret av erikstein
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Billig og bra claylube er vann på sprayflaske med en dæsj såpe i.

Glacier er en voks du kan ta en titt på. Laget spesifikt til lyse biler.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tipsene. Har nå letet litt, og ser ut som jeg har kommet frem til følgende (se bilde),

Da skulle mitt behov for det meste være dekket! Eneste spørsmålet mitt er om det følger med påføringspute for Autobahn, eller om man må kjøpe dette separat når man bestiller en boks?

Eneste er vel eventuelt noe å påføre dashbord og lignende ting inne i bilen som ikke er i skinn/lær, hva vil være bra her?

Var jo kjekt nå med 15% rabatt også :)

post-7428-0-09530400-1386091025_thumb.jp

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Påførings puter må kjøpes separat.

Ville sett på Shield, glacier (til lyse biler) eller Blau Weiss som er BMW voksen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Påførings puter må kjøpes separat.

Ville sett på Shield, glacier (til lyse biler) eller Blau Weiss som er BMW voksen.

Forstår jeg det riktig når;

Shield - bedre varighet

Glacier - for lyse/hvite biler

Blau Weiss - spesielt for BMW

Litt vanskelig å vite hva en skal gå for da, når det gjelder en alpinhvit BMW :P Spørs vel kanskje om en ser noe voldsom forskjell på de, og at Shield muligens er et greit og "nøytralt" utgangspunkt for en nybegynner? Eller er det andre som har alpinhvit BMW som har gode erfaringer med noen av disse? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forstår jeg det riktig når;

Shield - bedre varighet

Glacier - for lyse/hvite biler

Blau Weiss - spesielt for BMW

Litt vanskelig å vite hva en skal gå for da, når det gjelder en alpinhvit BMW :P Spørs vel kanskje om en ser noe voldsom forskjell på de, og at Shield muligens er et greit og "nøytralt" utgangspunkt for en nybegynner? Eller er det andre som har alpinhvit BMW som har gode erfaringer med noen av disse? :)

Jeg synes ikke det er særlig forskjell i utseende faktisk. Personlig hadde jeg gått for Shield som gir noe lenger holdbarhet og som er en fantastisk flott voks.

Blau weiss blir jo gjerne litt kos for BMW eiere da de har "BMW-voksen", gir kanskje litt ekstra stas?

http://www.swissvax.no/produkter/plast-vinyl-produkter/art-342-swissvax-protecton-glossy-250-ml

Denne bruker eg til alt plast inni bilen. Elsker glossy utseende!

http://www.swissvax.no/produkter/plast-vinyl-produkter/art-259-swissvax-seal-fead-250-ml

Denne er kjempe fin til pakninger. Tåler frost, så ingen fryste dører ;)

Seal feed er også bra saker.

Men protection glossy er ment til eksteriør, og glossy interiør er jo bare trasig, da man får mye refleksjoner av dashbord i frontvinduet feks, og kan gi dårligere sikt. - de moderne BMW har gjerne også en overflate i interiøret som er litt "matt" i utseende, som kanskje ikke egner seg veldig til glossy produkt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd blue weiss og shield 50/50 på en 3 serie bmw. De holdt tilnærmet likt. En liten seier til shield på holdbarhet. Utseendemessig så ikke jeg forskjell, men jeg bruker briller. Kanskje det påvirket.

Når det gjelder det å smøre inn interiøret med alt mulig, så skjønner jeg ikke vitsen om bilen er forsåvidt ny. Bruk mild såpevann og hold den originale looken på best mulig måte. Med skinninteriør etc. bruker jeg sw skinnpakke og er godt fornøyd. Seter sitter man jo på. Ergo blir det skittent.

Endret av erikstein
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd blue weiss og shield 50/50 på en 3 serie bmw. De holdt tilnærmet likt. En liten seier til shield på holdbarhet. Utseendemessig så ikke jeg forskjell, men jeg bruker briller. Kanskje det påvirket.

Når det gjelder det å smøre inn interiøret med alt mulig, så skjønner jeg ikke vitsen om bilen er forsåvidt ny. Bruk mild såpevann og hold den originale looken på best mulig måte. Med skinninteriør etc. bruker jeg sw skinnpakke og er godt fornøyd. Seter sitter man jo på. Ergo blir det skittent.

Da går jeg for Shield, siden bilen også har en del svarte detaljer (grill, diffuser, etc.) som denne sikkert går fint på også. Enig med deg i å legge på alt mulig på interiøret, så dropper dette.

Men som du nevner, skinnpakken kan vel være grei å ha, eller er det egentlig noe "must"? Har nå en E60 fra 2004 som jeg aldri har behandlet skinnsetene med noenting, og de er jo like flotte enda :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da går jeg for Shield, siden bilen også har en del svarte detaljer (grill, diffuser, etc.) som denne sikkert går fint på også. Enig med deg i å legge på alt mulig på interiøret, så dropper dette.

Men som du nevner, skinnpakken kan vel være grei å ha, eller er det egentlig noe "must"? Har nå en E60 fra 2004 som jeg aldri har behandlet skinnsetene med noenting, og de er jo like flotte enda :P

Du vil nok få en "holy crap on a stick"-opplevelse når du renser skinnet ;)

3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Du vil nok få en "holy crap on a stick"-opplevelse når du renser skinnet ;)
Støtter den, å har selv fått meget wow opplevelser på relativt nye biler.

Hei! Har fulgt med her inne en stund, men først nå blitt medlem. Jeg er ingen entusiast, men liker selvsagt å holde bilen min blank og i orden. Mye imponerende arbeid som legges ned her! Jeg skal nå hente meg en BMW F11 520d i Tyskland om et par uker, og i den forbindelse tenkte jeg å kjøpe med noen enkle produkter hjem, siden det er noe billigere der nede. Tenkte å holde meg til Swissvax, da dette virker som solide produkter. I den forbindelse lurte jeg på om noen kunne anbefale meg hvilke produkter jeg burde kjøpe med. Jeg tenkte i utgangspunktet å holde det ganske enkelt, med følgende ting: * En lakkrens/pre-cleaner før polering, kanskje clay også * Voks (bilen er alpinhvit og jeg polerer for hånd) * Eventuelt noe vannavstøtende polish etc. å bruke på vinduer/panoramatak SW Autobahn og Pneu tenkte jeg å bruke på henholdsvis felg og dekk. That's it. Tenkte å la noen detailere heller gå mer løs på bilen med noen års mellomrom, så kan jeg konsentrere meg om å holde den normalt blank og pen i mellomtiden :) Holder meg ellers til "vanlige" vaskeprodukter til ukentlig vask og lignende. Takker så mye for alle tilbakemeldinger!
Gratulere med kjekk bil, hentet nesten nett lik for 2 måneder siden å er storfornøyd. Endret av IvarB
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Støtter den, å har selv fått meget wow opplevelser på relativt nye biler.

Gratulere med kjekk bil, hentet nesten nett lik for 2 måneder siden å er storfornøyd.

Tusen takk for det. Tror dette blir en meget bra bil. Var så heldig å finne en som er fullspekket med ekstrautstyr, ikke så ofte for en 520d, så lite som trengs å gjøre med den. Blir 21" felger og 4 utblås bak for å gi den et litt sporty preg ;)

Endret av Walkabout
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis ikke du allerede har bestillt, så vil jeg anbefale deg å bytte ut RainX med GTechniq G5.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive