Gå til innhold

Erfaringer med Kwazar Orion Super Pluss?


Alpejohn

Recommended Posts

Hei,

Jeg er på jakt etter en pumpekanne for og bruke til avfetting.

Syns det er både slitsomt og tar lang tid med vanlig dusjekanne, da det ikke kommer så mye ut, så jeg må liksom dusje mye frem og tilbake for og få dekt skikkelig og da tar det litt tid. :)

Det jeg lurer på er hvor stor mengde denne kannen leverer? Må man jobbe mye for og dekke hele bilen, eller dusjer den såpass at det går ganske fort? :)

Håper noen har erfaringer og dele! :)

Hilsen Fredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Ynes ikke de tåler å dette i bakken, da er den ikke alltid like god

Tror jeg bytter til "vanlige" igjen når tomt. En del flasker som har gått under, ikke bare fra fall. men men sånn er det vel noen ganger:(..

Men lykke til med jakten:)

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Hei,

Jeg er på jakt etter en pumpekanne for og bruke til avfetting.

Syns det er både slitsomt og tar lang tid med vanlig dusjekanne, da det ikke kommer så mye ut, så jeg må liksom dusje mye frem og tilbake for og få dekt skikkelig og da tar det litt tid. :)

Det jeg lurer på er hvor stor mengde denne kannen leverer? Må man jobbe mye for og dekke hele bilen, eller dusjer den såpass at det går ganske fort? :)

Håper noen har erfaringer og dele! :)

Hilsen Fredrik

Jeg har 6-literen av Orion Super+ og dynker hele bilen min på under et halvt minutt. Multivanen jeg tok nylig ble sauset inn med Surfex på ca samme tid, så den leverer ganske mye produkt med bra spredning og forstøving.

Angrer ikke på at jeg kjøpte den overhodet.

Billigere alternativer finner du hos Clas Ohlson:

Cocraft 7-liters trykksprøyte: http://www.clasohlson.com/no/Cocraft-7-l-trykkspr%C3%B8yte/40-7917

Cocraft 12-liters trykksprøyte: http://www.clasohlson.com/no/Cocraft-12-l-trykkspr%C3%B8yte/31-5301

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger! :)

Da hørest det ut som denne er noe for meg. :) Er akkurat det jeg er ute etter, en kanne som leverer en del så det går fort. Ikke dum de på clas heller, tar dem med i vurderingen. :)

Takker!

Ps: tar gjerne imot flere erfaringer altså! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bayersk-mach-werk

Hadde en pumpekanne fra bitema jeg ifjor vinter som jeg brukte, om sommern brukes skumkannon flittig, men denne fra biltema der røyk pakningene etter en stund , men kan ikke forvente alt til 40kr heller .

Nå er vinterens vrede her igjen og jeg er i samme situasjon som deg, skal bare ha noe surfex som jeg får sprayet på før vask , brukte en prickbort pumpekanne sist og blir jo helt gåen i hånda når man er ferdig .

Tenker det blir en tur innom chlas ohlson å kjøpe den 7l dems .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Takk for tilbakemeldinger! :)

Da hørest det ut som denne er noe for meg. :) Er akkurat det jeg er ute etter, en kanne som leverer en del så det går fort. Ikke dum de på clas heller, tar dem med i vurderingen. :)

Takker!

Ps: tar gjerne imot flere erfaringer altså! :)

Hvis du ser på dem fysisk hos clasern, så sjekk at de har vitonpakninger som tåler kjemi, ellers begynner de å lekke ved første gangs bruk. Vedlegget skal ha informasjon om hvilken type pakninger som er brukt.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Bare husk å slipp ut trykk mellom bruk :)

http://www.jula.no/trykksproyte-med-sproytehandtak-5l-759005 Denne mener jeg har viton pakninger også.. Jeg har den med W704 på, og den har stått i 5 mnd uten problemer.

Endret av Vårhus

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...