Gå til innhold

Hvordan sette inn motorvarmer i min 09 Fiesta?


Gakkgakken

Recommended Posts

Skal sette inn en kupevarmer i bila og vurderer samtidig å slenge inn en motorvarmer. Men lurer på hvor tappepluggen til kjølevæska er? Ifølge denne bruksanvisningen er den på baksiden av motoren. Vil det si at den ligger inn mot torpedoveggen? I så fall kan jeg ikke se at det er mulig å sette inn varmeren uten å løfte ut hele motoren. Er jo sabla trangt nedi dette motorrommet. Eller tar jeg som vanlig feil og noen her kan korrigere meg? Er bildene på denne bruksanvisningen i det hele tatt fra en Fiesta? Står jo mange bilmerker nevnt der. Ingenting på de bildene jeg kjenner igjen fra bila mi. Men jeg har til gjengjeld null peil på bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må vel vanligvis på undersiden av motoren for å nå frostpluggen. De har forøvrig en tendens til å sitte fryktelig godt fast.

1988 Mazda 626 GD

1997 Mercedes C-Klasse - W202

2001 Mercedes E-Klasse - W210

1986 Toyota Mr2 Mk1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm....

Er jo skvettplate under motoren, så ser ikke et pøkk uten å fjerne den først. Dette kan bli komplisert. Funderer på åssen jeg skal komme meg gjennom torpedoveggen med strøm til kupevifta også. Blir vel borring, skulle jeg tro?

Endret av Gakkgakken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nødvendigvis, en del biler har plomberte hull i torpedoveggen.

Må du borer, er det ikke verre enn at du passer på å ikke treffe noe vitalt på baksiden samt passer på rusthemmende stoff der du borer etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan kanskje finne en gjennomføring på passasjersiden, går en drøss med ledninger der på focus vertfall...stakk strømkabeln til forsterkeren gjennom samme(snittet meg et kryss og tettet med rutelim etterpå) da kommer ledningen ned bak hanskerommet :)

edit: har du spurt på fordclubnorway.no?

Endret av WernerH

[  ] Ford Mondeo 2.2 STTDCi Titanium X 05-mod

[X] Citroen C5 2.0 HDi 08-mod (citrobængen)
[X] Ford Focus 1.6 TDCi 06-mod.
[X] Opel Vectra B 2.0iCC 96-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fordclubnorway var ny. Skal sjekke ut det forumet. Hadde tenkt å skru ned noe plastikk rundt hanskerommet og se om jeg fant noen hull. En Fiesta er jo bare en Focus som har krympa i vasken, så sikkert mye av det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...