StianMH 234 Skrevet 27 November, 2013 Rapporter Share Skrevet 27 November, 2013 Som topic sier, er det noe marked for kun innvendig vask/rens (+ impregnering) sånn i vinterhalvåret? Og hva bør man ta for innvendig rens av f.eks en Passat (som 90% av Norge kjører) ? Det tar jo fort litt tid hvis man skal gjøre det ordentlig, pluss at bilen aller helst bør stå over natten innendørs(hvilket jeg har mulighet til). Og hva bruker dere til impregnering av seter og tepper ? Siter NAD - Nanolex Approved Detailer [] 17 MB E200T, iridium silber. [] 17 Kia Soul EV, Grå. [x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak [x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå. [x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knutis 763 Skrevet 27 November, 2013 Rapporter Share Skrevet 27 November, 2013 Jeg bruker å si at hvemsomhelst kan vaske og støvsuge en bil, men lakkens hemmeligheter er det færre som kjenner til. Sist vi skulle selge en bil, var den skikkelig bedriten innvendig. Og jeg så for meg å bruke minst en dag på å få den pen igjen. Valgte da å prøve Handzon i Molde, siden bilen likevel skulle selges. Platinumvask innvendig kostet da 350kroner og besto av støvsuging av hele bilen, vask av interiør inkl matter, dørkarmer, dørtrekk og matter. 350kr dekker ikke produktene jeg ville brukt engang, og eneste jeg var litt misfornøyd med var at all gummi og plast var glinsende og litt glatte. Men rent ble det. De påstod at de brukte fire timer når jeg kom og hentet bilen, og til den prisen fikk jeg nesten dårlig samvittighet. Større prosjekter som våtrens av seter etc, ville jeg absolutt tatt meg godt betalt for, da det tar tid og må gjøres skikkelig. Siter Knutis' maskintråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianMH 234 Skrevet 27 November, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 27 November, 2013 (endret) Ja, er som du sier, det dekker knapt nok kostnadene av produkter. Og ja, hvem som helst kan ta bilen innvendig. Men, det er nå ofte at folk gir F og leverer inn bilen på ymse steder. Og ofte blir resultatetet deretter. Men jeg vil jo rette meg mot de som er glad i bilen, og ønsker at ting blir gjort ordentlig, med rens under setet(dvs skru ut setet) o.l. samt impregnering. Ville 1000,- vært for mye for en full rens innvendig, nanolex på stoff og matter vært for mye ? Jeg tok jo den Peugeot 307'n i går, og den var en drøm å ta innvendig, ta ut baksetene var gjort på max 3 minutter(1 min pr.sete) og forsetene var lekende lett å ta ut. Denne jobben er "underpriset" i forhold til hva som skal gjøres, men vi får kalle det en god lærerunde, skal få lagt ut litt bilder fra denne jobben Endret 27 November, 2013 av StianMH Siter NAD - Nanolex Approved Detailer [] 17 MB E200T, iridium silber. [] 17 Kia Soul EV, Grå. [x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak [x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå. [x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knutis 763 Skrevet 27 November, 2013 Rapporter Share Skrevet 27 November, 2013 Komplett innvendig 2-dagers jobb ville jeg tatt minimum 2 lapper for. Det er ofte tilsvarende mye jobb innvendig som utvendig, med rens av absolutt alt. Siter Knutis' maskintråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trondb 106 Skrevet 27 November, 2013 Rapporter Share Skrevet 27 November, 2013 Jeg bruker å si at hvemsomhelst kan vaske og støvsuge en bil, men lakkens hemmeligheter er det færre som kjenner til. Sist vi skulle selge en bil, var den skikkelig bedriten innvendig. Og jeg så for meg å bruke minst en dag på å få den pen igjen. Valgte da å prøve Handzon i Molde, siden bilen likevel skulle selges. Platinumvask innvendig kostet da 350kroner og besto av støvsuging av hele bilen, vask av interiør inkl matter, dørkarmer, dørtrekk og matter. 350kr dekker ikke produktene jeg ville brukt engang, og eneste jeg var litt misfornøyd med var at all gummi og plast var glinsende og litt glatte. Men rent ble det. De påstod at de brukte fire timer når jeg kom og hentet bilen, og til den prisen fikk jeg nesten dårlig samvittighet. Større prosjekter som våtrens av seter etc, ville jeg absolutt tatt meg godt betalt for, da det tar tid og må gjøres skikkelig. Tror ikkje at gutta på Handzon har samme timelønn som oss:) Virker som veldig mange som "biter på" når dei kjører sine 50% tilbud... Siter Mine jobber: Audi A5 S-line Ford C-Max BMW 520 Passat med ripe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knutis 763 Skrevet 27 November, 2013 Rapporter Share Skrevet 27 November, 2013 Tror ikkje at gutta på Handzon har samme timelønn som oss:) Virker som veldig mange som "biter på" når dei kjører sine 50% tilbud... Jeg syns de er helt ok å bruke til vask. Hva de har i timen er i grunn ikke relevant, hva jeg må betale derimot. Siter Knutis' maskintråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianMH 234 Skrevet 27 November, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 27 November, 2013 Timelønn, hva er det? Siter NAD - Nanolex Approved Detailer [] 17 MB E200T, iridium silber. [] 17 Kia Soul EV, Grå. [x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak [x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå. [x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GlennN 17 Skrevet 27 November, 2013 Rapporter Share Skrevet 27 November, 2013 Tror ikkje at gutta på Handzon har samme timelønn som oss:) Virker som veldig mange som "biter på" når dei kjører sine 50% tilbud... Tror ikke timelønnen til flere av detailerene her kan nærme seg timelønna til Handzon når det kommer til korrigering og detailing av eksteriør Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krisse 332 Skrevet 27 November, 2013 Rapporter Share Skrevet 27 November, 2013 Så er vi igjen inne på debatten om vi gjør dette for pengenes skyld eller ikke. Jeg har dette som hobby, har tatt 15 biler og det jeg får betalt er av mindre betydning for å være ærlig. Når jeg får 3000kr for å shine en bill, og bruker 20t, så sier det seg selv at jeg ikke gjør det for penegene, men fordi jeg synes det er så utrolig gøy og givende. Det å se et resultat, merke en personlig fremgang, fornøyde kunder, og blanke biler, det er min form for betaling. For å svare på trådstarter sitt opprinnelige spørsmål, så tror jeg svaret er ja. Det er mange som er fornøyd med at bilen er ren innvendig og utvendig, og bryr seg ikke nevneverdig at det er litt swirls og rds. Så å tilby begge deler separat er nok hennsiktsmessig ja. Så får man heller gi en liten rabatt i prisen om kunden velger polering og innvendig shine Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GlennN 17 Skrevet 27 November, 2013 Rapporter Share Skrevet 27 November, 2013 Så er vi igjen inne på debatten om vi gjør dette for pengenes skyld eller ikke. Jeg har dette som hobby, har tatt 15 biler og det jeg får betalt er av mindre betydning for å være ærlig. Når jeg får 3000kr for å shine en bill, og bruker 20t, så sier det seg selv at jeg ikke gjør det for penegene, men fordi jeg synes det er så utrolig gøy og givende. Det å se et resultat, merke en personlig fremgang, fornøyde kunder, og blanke biler, det er min form for betaling. For å svare på trådstarter sitt opprinnelige spørsmål, så tror jeg svaret er ja. Det er mange som er fornøyd med at bilen er ren innvendig og utvendig, og bryr seg ikke nevneverdig at det er litt swirls og rds. Så å tilby begge deler separat er nok hennsiktsmessig ja. Så får man heller gi en liten rabatt i prisen om kunden velger polering og innvendig shine Det er vel forskjellen på mannen i gata og en detailer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianMH 234 Skrevet 27 November, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 27 November, 2013 Ja, det er det jeg tenker litt på, du tilbringer stortsett mer tid inni bilen enn på panseret. Det er VELDIG deilig med en ren og innbydende bil innvendig. Derfor er jeg interessert i å drive med det i vinter, ettersom jeg har noe problemer med vanntilgang på vinterstid Pengene er bare en bonus for å kunne handle inn mer ustyr så ens egen bil blir den blankeste i gata! Sånn ser jeg på det, drar man inn 3-4000,- på en jobb, så tilsvarer det at man fint kan handle inn masse utstyr uten å tape på det selv. Siter NAD - Nanolex Approved Detailer [] 17 MB E200T, iridium silber. [] 17 Kia Soul EV, Grå. [x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak [x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå. [x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GlennN 17 Skrevet 27 November, 2013 Rapporter Share Skrevet 27 November, 2013 Ja, det er det jeg tenker litt på, du tilbringer stortsett mer tid inni bilen enn på panseret. Det er VELDIG deilig med en ren og innbydende bil innvendig. Derfor er jeg interessert i å drive med det i vinter, ettersom jeg har noe problemer med vanntilgang på vinterstid Pengene er bare en bonus for å kunne handle inn mer ustyr så ens egen bil blir den blankeste i gata! Sånn ser jeg på det, drar man inn 3-4000,- på en jobb, så tilsvarer det at man fint kan handle inn masse utstyr uten å tape på det selv. +1 Det kan jo bli en god butikk, ettersom det kun tar 1 tur med unger før bilen ser bombet ut om vinteren Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianMH 234 Skrevet 27 November, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 27 November, 2013 Hehe ja, godt jeg ikke har den problemstillingen helt enda Siter NAD - Nanolex Approved Detailer [] 17 MB E200T, iridium silber. [] 17 Kia Soul EV, Grå. [x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak [x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå. [x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krisse 332 Skrevet 27 November, 2013 Rapporter Share Skrevet 27 November, 2013 Det er vel forskjellen på mannen i gata og en detailer Ja, det er det jeg mener å si. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer Christer 2 924 Skrevet 27 November, 2013 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 27 November, 2013 Jeg synes interiørjobber er noe dritt (bokstavelig talt) og priser det deretter. Hvis jeg skal ligge i ukomfortable stillinger mellom seter og rulle meg i andres flere år gamle dritt, plukke matrester, tyggis, buser og andre ekkelheter ut av interiøret deres, så skal jeg ha godt betalt for det også. Enkelte biler er direkte helserisikoer når man holder på med rengjøring av interiøret. Jeg priser lett en 6-timers jobb på en innvendig møkkete bil vesentlig høyere enn jeg hadde gjort for en 30-timers lakkjobb, rett og slett fordi det er ekkelt. Kan kalle det smusstillegg, om man vil. 1 Siter It's not the end of the world, but you can see it from here. Samlede Werx | Bilpleielogg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krisse 332 Skrevet 27 November, 2013 Rapporter Share Skrevet 27 November, 2013 "Smusstillegg", haha Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianMH 234 Skrevet 27 November, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 27 November, 2013 Jeg synes interiørjobber er noe dritt (bokstavelig talt) og priser det deretter. Hvis jeg skal ligge i ukomfortable stillinger mellom seter og rulle meg i andres flere år gamle dritt, plukke matrester, tyggis, buser og andre ekkelheter ut av interiøret deres, så skal jeg ha godt betalt for det også. Enkelte biler er direkte helserisikoer når man holder på med rengjøring av interiøret. Jeg priser lett en 6-timers jobb på en innvendig møkkete bil vesentlig høyere enn jeg hadde gjort for en 30-timers lakkjobb, rett og slett fordi det er ekkelt. Kan kalle det smusstillegg, om man vil. +1 Men, når man får dratt ut setene så er alt mye mer hyggelig med en gang Siter NAD - Nanolex Approved Detailer [] 17 MB E200T, iridium silber. [] 17 Kia Soul EV, Grå. [x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak [x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå. [x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer Christer 2 924 Skrevet 27 November, 2013 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 27 November, 2013 +1 Men, når man får dratt ut setene så er alt mye mer hyggelig med en gang Klart, men da er det plutselig mye ekstraarbeid og flere ting man må tenke på, som å koble fra batteriet for å ikke utløse airbagger eller i beste fall få seteairbaglys i dashen. På moderne biler kan jo frakobling av batteriet føre til allslags tullball og nullstilling av hjelpesystemer i tillegg, og det har jeg egentlig lite lyst til å måtte deale med... Siter It's not the end of the world, but you can see it from here. Samlede Werx | Bilpleielogg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.