Gå til innhold
harlex

Noe å gjøre noe med eller ny lakk?

Recommended Posts

harlex    1
harlex

"Sjefen" klarte å lukke garasjeporten på den en bilen for en stund siden.... <_<

Det er ikke katastrofalt ille men ille nok når det er det eneste merket av betydning på bilen. Bildet er ikke det beste men hva sier folket? Finnes det metoder/produkter som kan bedre skaden betydelig eller er ny lakk eneste utvei?

post-7378-0-80514700-1385410032_thumb.jp

Endret av harlex

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
harlex    1
harlex

"Sjefen" klarte å lukke garasjeporten på den en bilen for en stund siden.... <_<

Det er ikke katastrofalt ille men ille nok når det er det eneste merket av betydning på bilen. Bildet er ikke det beste men hva sier folket? Finnes det metoder/produkter som kan bedre skaden betydelig eller er ny lakk eneste utvei?

attachicon.gifskrap.jpg

Hvor holder du til? :)

Sotra utenfor Bergen

Får som regel bort mer enn det man tror er mulig :) Hva har du av produkter?

Lite/ingenting.... Muligens jeg har (hvis jeg ikke har gitt det bort) noe årevisgammel turtle wax heavy duty rubbing og en tube med scratch-remover. Har aldri bruk det på mine kjøretøy...Bare kjøpt for å kjøpe.... :-/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knutis    754
Knutis

En med bra utstyr og god erfaring tror jeg kan få det der 90% bra, men ikke helt strøkent.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Concker    1 221
Concker

Det ser ut som at du har sølv farget bil?

Jeg vil tro at en runde med våtsliping og rubbing over dette vil få bort utrolig mye av det, det som er vanskelig å se utifra bildet er jo om skaden er helt igjennom klarlakken eller ikke. Men om det blir igjen noen hvite små striper der vil de bli veldig "bortgjemt" pga fargen :)

Helt klart verdt å få huket taki en i området fra forumet her til å prøve og utbedre det!

Endret av Concker

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
harlex    1
harlex

Det ser ut som at du har sølv farget bil?

Jeg vil tro at en runde med våtsliping og rubbing over dette vil få bort utrolig mye av det, det som er vanskelig å se utifra bildet er jo om skaden er helt igjennom klarlakken eller ikke. Men om det blir igjen noen hvite små striper der vil de bli veldig "bortgjemt" pga fargen :)

Helt klart verdt å få huket taki en i området fra forumet her til å prøve og utbedre det!

Ja den er en slags sølvgrå... Litt mer brunt i enn den "vanlige" sølvgråe....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Concker    1 221
Concker

Ja den er en slags sølvgrå... Litt mer brunt i enn den "vanlige" sølvgråe....

Det går nok greit.

Min personlige erfaring er ihvertfall at på lyse biler, spesielt sølv så får man "gjemt" unna en hel del mer kontra mørkere farger.

Jeg har vært borti en lignende skade på en sølv farget octavia og den ble helt borte for det blotte øyet.

riktig nok går man helt ned på kne og studerer området vil man se noen striper.. men helt klart mye og gjøre med denne skaden foruten omlakkering slik jeg tolker det fra bildene.. men uansett litt håpløst å se utifra et bilde da det sier lite om dybde osv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kimmen    36
Kimmen

Hva slags bil er dette, og vet du hva listen er laget av. Plast, alu.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
freddyg91    57
freddyg91

Holder selv til på sotra. Så eg kunne tatt en titt på det :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
harlex    1
harlex

Hva slags bil er dette, og vet du hva listen er laget av. Plast, alu.....

Lexus IS200... Er vel plast...

Holder selv til på sotra. Så eg kunne tatt en titt på det :)

Den e god.... Vi kan snakkes hvortid det måtte passe for deg... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig