Torra

Glass- eller plastlykter foran?

Kjøpte 3M headlight restoration kit idag for å teste på frontlyktene til cabba, men det P500 papiret virker ikke å ha noen effekt. Kan det være at jeg har glass og ikke plastlykter? Er snakk om en 1995modell BMW E36 cab, tyskimport. Legger ved et bilde etter 3min pussing med P500. Ser jo ikke ut som det har gjort en dritt annet en å fylle porene med pussestøv og gjort de enda mer markant...

20131120_200225_zps2d91f458.jpg

Edit: Testa mer nå, slitt ut 3 P500 disker og såvidt fått en grånyanse på glasset... Ser ut som at dette blir mye jobb

Endret av Torra
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rart.Må nesten være plast når det er så mange prikker/steinsprut.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er glass på min E36 orginalt, er også tyskimport (1991 mod.) :ph34r:

Endret av Hopland
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man kjenner ganske god forskjell på glass og plast både på dunkelyd, tyngde, "støype" kanter ol.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På e36 er det glass ja, e46 og nyere har plast

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sannelig usikker jeg, ikke samme klangen som glass... Men utrolig harde. Vil gjerne slipe ned såppas at mye av steinspruten forsvinner. Ser nå at de "niplene" på toppen er blitt slipt ned, så det må nesten være sykt hard plast da.. Mulig jeg bare kjøper nye isteden, koster ikke mer enn 1200 for et par :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var glass hovedlamper på en 1995 E36 320 coupe jeg polerte for noen år tilbake. Glassene var for slitt til å gjøre noe annet enn å bytte ut på den også.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uansett hvor hard plasten er skal den bli veldig matt etter 3 min pussing med 500 papir, så dette er nok glass.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive