Belle

"Hva har du gjort med poleringsmaskinen din idag"

Vi har jo en lignende tråd her på forumet som omhandler bilen din, men jeg tenkte at dette er en mer morsom variant på et bilpleieforum :)

Det er mange av oss som lager S&S relativt sjeldent (eller er det bare meg? :P) selv om aktivitetsnivået er høyt i garagen/verkstedet/gnikkebua/detailingmekka så en tråd som dette er gull verdt for å holde interessen ved andres -og eget arbeid oppe.

Legg derfor gjerne med et bilde og litt tekst. Litt er relativt, dette er ikke en rosablogg :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Først ut blir meg da, har idag skiftet børster på min Rupes Bigfoot21E. Den lugget veldig på turtall og det var ikke så rart når jeg så de gamle børstene.

Det hjalp veldig med byttet, men den er fortsatt litt andpusten på full fres så det spørs om ikke den blir pensjonert til de evige poleringsmarker og erstattet av unge og friske 15es og 21es i vinter.
Min var vel av første partiet som kom til Norge og har gått en stund med spacer på bakplata og med 15 bakplate så den har fått kjørt seg.

20131115_205351.jpg

Endret av Belle
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes det er synd man er låst til kittene. Når du har slitt ut en maskin kan du ikke kjøpe en ny, men må kjøpe et helt kit..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2011 modell du har kanskje? Har du byttet turtallregulatoren?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg besøkte mine 5 små på verkstedet her om dagen og ga dem en klem + et løfte om at jeg snart skulle komme innom slik at de fikk strekt litt på seg snart :)

Har dessverre ingen bilder av akkurat den seansen..kanskje like greit.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2011 modell du har kanskje? Har du byttet turtallregulatoren?

Byttet regulator ja, og den oppfører seg ikke på samme måte nå som før den ble byttet. Usikker på årstall, tror den er eldre enn det?

Jeg besøkte mine 5 små på verkstedet her om dagen og ga dem en klem + et løfte om at jeg snart skulle komme innom slik at de fikk strekt litt på seg snart :)

Har dessverre ingen bilder av akkurat den seansen..kanskje like greit.

Det kunne jo blitt et artig bilde, avhengig av antrekk :) Endret av Belle
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilde av børstene til Rupes oppdatert i første post.

Igår fikk jeg brukt Krauss 500w maskinen min til noe nytt, rens av interiør og det var absolutt effektivt og noe jeg absolutt kommer til å bruke ofte.

IMG_3011.jpg

Endret av Belle
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har detailet en 2013 Audi A3 full S-line i hvit nå i helgen. Kraussen fikk kjørt seg gitt. Bilen kom rett fra Tyskland etter å ha tilbakelagt 6500km der nede. Tyskere er flinke til å lage hologrammer gitt...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har utført full Gtechniq-detail på en Audi A5 i helgen. Må gjøre en liten fiks på min Rupes LHR 15 ES. Trenger å bytte strømledningen, er et brudd et sted, så er ikke alltid den starter. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har utført full Gtechniq-detail på en Audi A5 i helgen. Må gjøre en liten fiks på min Rupes LHR 15 ES. Trenger å bytte strømledningen, er et brudd et sted, så er ikke alltid den starter. :)

Kveiler du kablen stramt opp rundt maskinen eller i litt krass vinkel når du legger den fra deg?

Generelt et vanlig problem med poleringsmaskiner. Brukerfeil :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kveiler du kablen stramt opp rundt maskinen eller i litt krass vinkel når du legger den fra deg?

Generelt et vanlig problem med poleringsmaskiner. Brukerfeil :P

Kveiler aldri kabelen stramt eller rundt maskinen, men har vært uoppmerksom noen ganger og stått på kabelen når jeg har løftet opp maskinen ;) En skikkelig amatørfeil;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kveiler aldri kabelen stramt eller rundt maskinen, men har vært uoppmerksom noen ganger og stått på kabelen når jeg har løftet opp maskinen ;) En skikkelig amatørfeil;)

Hehe, den er verre ja! Men er nok ikke noe stort problem å fikse uansett vil jeg tro

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Neida, har skrudd opp og sett, men må ha skjøtehylser fordi det ikke er noen sukkerbit/koblingsstykke der. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har byttet bakplate på min Rupes LRH15ES nå. Var litt medtatt den som var på, borrelåsen hadde revnet en plass, og begynte å løsne en annen. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har byttet bakplate på min Rupes LRH15ES nå. Var litt medtatt den som var på, borrelåsen hadde revnet en plass, og begynte å løsne en annen. :)

Ikke så rart egentlig... får maskinen din hvilt seg i det hele tatt? Synes du gnikker på høygir hele tiden :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jada. Den sover om natten, stortsett! ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

F7EE0BCA-60FB-441B-ADD2-67BB4F1C229E.jpg

Maskinparken blir brukt på en Volvo C70 for tiden. Rupes LHR21E med 15E bakplate og spacer, Scholl Orange med Scholl S17+

Flex PE 14-2 150 med liten bakplate og Scholl gul + S3gold

Krauss 500w med liten bakplate og grønn uber med S17+ eller S30 ec

Fjerning av etsemerker fra italienske fluer, våtsliping av et par riper, fylling av lakk i en parkeringsskade etterfulgt av lakkhøvling-våtslip-rubbing og generelt fjerne swirls/øke glans er noe av det som blir utført

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funker det bra med spacer kontra originalt?

Jeg har forsåvidt flyttet litt på Flex'en idag for å få frem litt MF fra hyllene :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye mer fres i maskinen med spacer ja, DA på steroider var det en her som skrev :) tar veldig godt med spacer og 15 bakplate på 21maskin, men LHR15ES er ganske mye mer behagelig å kjøre, mindre vibrasjoner

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive