bjovas

Åssen skal jeg nå få lagt vinterbeskyttelsen? :/

30 innlegg i emnet

Æsj, i år har jeg glippet på timingen med at det aldri var noen helg det passet å få lagt vinterbeskyttelsen, og nå er plutselig vinteren her.

Tar imot tips om hvor i Bergen jeg skal få gjort dette, trenger vel en oppvarmet garasje for at min kjære duragloss 101 + 111 skal få herdet skikkelig?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du får kjøre ned i klostergarasjen :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde vasket på YX/NKP-gården og lagt Collinite 845. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg la Collinite 845 forige helg i 4+ grader, gikk greit nok det og så alt håp er nok ikke ute :)

Nå er det plutselig blitt 10+ her så burde hatt is i magen og ventet til i dag ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du får kjøre ned i klostergarasjen :P 

Prickbort og surfex-avspyling på en selvvask og en onr-vask i klostergarasjen før LSP tror jeg faktisk jeg må prøve i vinter :)

Bare ta det en dag det ikke er nattåpent eller lignende, har stått omtrent en times tid i kø for å komme ut derfra før...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prickbort og surfex-avspyling på en selvvask og en onr-vask i klostergarasjen før LSP tror jeg faktisk jeg må prøve i vinter :)

Bare ta det en dag det ikke er nattåpent eller lignende, har stått omtrent en times tid i kø for å komme ut derfra før...

ja e jo ganske fin temperatur der gjennom hele vinteren :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prickbort, surfex, berøringsvask og #845 i sola i dag :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Statoil Viken (Danmarksplass) har poleringsplass innendørs. Mener man kan betale noen kroner for å få tilgang til strøm også.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Statoil Viken (Danmarksplass) har poleringsplass innendørs. Mener man kan betale noen kroner for å få tilgang til strøm også.

20 kroner for 15 minutter strøm... blir fort grisedyrt å stå der i 20 timer for å polere bilen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var en sinsyk strømpris ja. Men klart, er man kjapp og kun ønsker å feie over bilen med aio polish kan man komme langt på 15min med f.eks to hodet da maskin.

Tror ikke vi har noe sånt her i bærum eller?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

20 kroner for 15 minutter strøm... blir fort grisedyrt å stå der i 20 timer for å polere bilen :)

Det var dyrt ja! Har ikke sjekket prisen så regnet med det var innenfor rimlighetens grenser, men det var jo hinsides!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var en sinsyk strømpris ja. Men klart, er man kjapp og kun ønsker å feie over bilen med aio polish kan man komme langt på 15min med f.eks to hodet da maskin.

Tja... ville nok regnet med 40-60 kroner pr panel uansett, så billig blir det aldri :)

På den annen side kan man se det som en fantastisk mulighet til å være usannsynlig effektiv når man polerer ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal man bare fyke over med finpolering før voks så er det vel overkommelig... men til korrigering på en hel bil går sikkert automaten full av 20kroninger og må tømmes minst én gang :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja... ville nok regnet med 40-60 kroner pr panel uansett, så billig blir det aldri :)

På den annen side kan man se det som en fantastisk mulighet til å være usannsynlig effektiv når man polerer ;)

Du mener at du med lett polish og DA maskin kjører 30-45min på f.eks et panser?? Da snakker vi to ulike språk her :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du mener at du med lett polish og DA maskin kjører 30-45min på f.eks et panser?? Da snakker vi to ulike språk her :)

Spørs om det ikkje er inkludert buffing å lsp inkludert. (Om lys også er inkludert i reknestykket)
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm, jeg går utifra at hallen er belyst uten at man må putte på penger?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger du et sted i Bærum for å legge LSP så dra til Rud, storbilvask med lite folk, lys og strøm. Endret av Krisfje
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja stemmer. Den har jeg ikke prøvd enda men får ta en tur iløpet av vinteren, takk for tipset

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm, jeg går utifra at hallen er belyst uten at man må putte på penger? 

Det er den, men bare sånn vanlig litt dunkelt vaskehall-lys. Vil du ha lyskastere som varmer opp panelene og gjør det lett å se småplukk i lakken så må du ha det med :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive