Mantis 508 Skrevet 8 November, 2013 Rapporter Share Skrevet 8 November, 2013 (endret) Hei og hopp. Etter at jeg la ut link på face fra tråden om E39`en min som fikk seg en runde, har det spredd seg i mine kretser og jeg har nå blitt kontaktet av fatterns kamerat for å få utrført en poleringsjobb. Bilen er en middels stor Peugot med moderne lakk - sort bil. Dette er en bil han skal selge så han vil gjerne ha den i god salgbar stand. Noen merker her og der sa han, men lakken skal ikke se sånn alt for gale ut. Snakket noe om et hakk etter en snøskuffe også, men om det er bulker eller mangler lakk er dette uansett utenfor mitt område og er således ingen jeg burde tukle med. Jeg tenker følgende: - Skikkelig vask med det det innebærer - Clay - Maskererer opp - Kjører ett steg. Her tenker jeg S17+.. usikker på hvilke pad jeg skal bruke, men har orange, blå og lilla scholl å velge i. Livredd for hologrammer, så det spørs om jeg må ta 2-stegs. Har ikke sett bilen enda så litt vanskelig å si nøyaktig. - Legger voks - Tar bilen ellers innvendig og sånt. Tenker ikke full seterens osv med mindre det ser helt jævlig ut. Mulig han fikser innvendig selv. Jeg var litt dum kanskje når det ble spurt om pris. Ga en pris på 1000,- kroner for hele jobben. Når jeg fikk tenkt meg litt om i ettertid er dette muligens en alt alt for lav pris. Det vil nok gå med en 300-400 bare i materiell på en slik jobb og tiden det vil ta vil nok passere 20 timer. Synes bare det kan være ubehaglig å bli konfrontert med en alt for høy pris og det er kanskje ikke alle som vet hvor mye jobb det innebærer. Så er det jo også det at jeg ikke er særlig ærfaren og jeg kan heller ikke garantere for et prikkfritt resultat fra ende til annen. Det eneste jeg kan garantere er blank bil som har fått ryddet det meste av riper og en bil som ser mange ganger mer representabel ut for salg. Hvor mye burde man ta for en slik jobb egentlig? Angra litt på at jeg ikke sa et tall rundt 3. Endret 8 November, 2013 av Mantis Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer ØHN 5 315 Skrevet 8 November, 2013 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 8 November, 2013 Jeg tapte penger på de første jobbene jeg gjorde. Se på denne jobben i omgangskretsen som en investering i erfaring, og dokumentere den godt. Da dukker det nok opp andre jobber utenfor din nære krets også. En start på rundt 2500,- for en utvendig en stegs jobb er ikke uvanlig. Så kan du gange summen tidsmessig (minus vask og klargjøring til polering) på større jobber. En 2500,- kroners jobb kan være som dette f. eks: http://www.detailersclub.no/forum/topic/12632-2012-honda-accord-oehn-detail/ Siter Detailers Club Norway Approved Detailer & Nanolex Approved Detailer Certified Bigfoot System Specialist Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4 - Sort Toyota Landcruiser - Sort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmsilset 3 855 Skrevet 8 November, 2013 Rapporter Share Skrevet 8 November, 2013 Som ganske fersk detailer så skal du ikke angre på prisen Neste gang får du mere!! Tenk at dette handler om å få godt rykte.orange scholl og s17 kan gå bra. Siter Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene 10 timers detail som nybegynner.Facebook-hmsilset-bilpleie Twitter-@fastdetail Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mantis 508 Skrevet 8 November, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 8 November, 2013 Skjønner skjønner Har også tenkt på at det er fyll på polerings CV`en og jeg er tross alt i begynnerstadiet. Ville bare vært hyggelig å kanskje sittet igjen med litt gryn til å kanskje kjøpe inn større kvanta av ting. Ikke at jeg tror man blir særlig rik på detailingarbeid i hjemmeskala, for det krever mange timer innsats for et resultat som man kan ta seg godt betalt for. Problemet er også litt hvor man skal gjøre dette her midt på vinteren. Jeg gjorde alt på verkstedet på jobb sist, men jeg kan ikke drive å holde oppe der hver helg til langt på natt. Det er lite populært og jeg forstår godt at det trekker mye strøm når vi snakker en god del hundre kvm. Har garasje hos fattern, men denne er noe trang og i tillegg er den dårlig isolert. Kan peise på med varmevifter, men det vil neppe holde mer enn 10 grader om det er blå grader ute. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JohanR 169 Skrevet 8 November, 2013 Rapporter Share Skrevet 8 November, 2013 (endret) Hei! Var rundt 1000 kroner jeg tok for mine første jobber også, så ikke tenk på det denne gangen! Sett heller litt høyere pris neste gang, og blir du konfrontert med at de synes prisen er høy, så bare forklar hva jobben faktisk innebærer! De fleste skjønner det da, og om ikke kjører de på neste ''polering for 990,-'' uansett, og da er det ikke vits i å krangle med de.. Jeg tapte penger på de første jobbene jeg gjorde. Se på denne jobben i omgangskretsen som en investering i erfaring, og dokumentere den godt. Da dukker det nok opp andre jobber utenfor din nære krets også. En start på rundt 2500,- for en utvendig en stegs jobb er ikke uvanlig. Så kan du gange summen tidsmessig (minus vask og klargjøring til polering) på større jobber. En 2500,- kroners jobb kan være som dette f. eks: http://www.detailersclub.no/forum/topic/12632-2012-honda-accord-oehn-detail/ På Østlandet (området der) er nok betalingsviljen litt høyere enn her oppe (i noen tilfeller), men det regner jeg med du vet allerede! Ikke ment som noe hakking eller noe Forrige bilen jeg tok var en 2-stegs på en 2010 mod Toyota Avensis, og den tok jeg 2500,- for. Edit: Skriveleif. Endret 8 November, 2013 av JohanR Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer ØHN 5 315 Skrevet 8 November, 2013 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 8 November, 2013 På Østlandet (området der) er nok betalingsviljen litt høyere enn her oppe (i noen tilfeller), men det regner jeg med du vet allerede! Ikke ment som noe hakking eller noe Forrige bilen jeg tok var en 2-stegs på en 2010 mod Toyota Avensis, og den tok jeg 2500,- for. Mulig betalingsviljen er større på Østlandet, men det er garantert også mange mange flere som tilby vaske- og poleringstjenester. Konkurransen om folks interesse er beinhard, og det pedagogiske problemet med å forklare folk hva de betaler for, og at en bruker mye tid, er nok like stort her. Jeg tviler på at østlendinger flest skjønner seg mer på detailing enn folk i andre deler av landet. Ikke ligger Østlandet på topp hos SSB når det gjelder å betale regningene sine heller. Rett bort i gata her står det skilt hvor de starter på godt under kr 100,- for håndvask... 1 Siter Detailers Club Norway Approved Detailer & Nanolex Approved Detailer Certified Bigfoot System Specialist Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4 - Sort Toyota Landcruiser - Sort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnchr 20 Skrevet 8 November, 2013 Rapporter Share Skrevet 8 November, 2013 Informerer dere kunden at det kunne gå litt galt med gjennombrenning, polishrester på plast osv? Og evt hvordan det skal løses? Siter 2002 Volvo S60 2.0T 1993 Mitsubishi Lancer GLI (vraket) 19xx Ford Sierra 2.0iS (vraket) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vårhus 375 Skrevet 8 November, 2013 Rapporter Share Skrevet 8 November, 2013 Jeg tar sjeldent på meg jobber for under 3000,- men det er opp til meg å sette prisen og velge jobbene. Om kunden mener at det er for dyrt, og fortsatt mener det er for dyrt når jeg har forklart hva som egentlig ligger bak resultatet. Så får det faktisk være for min del. De fleste jobber jeg tar ligger imellom 3500 og 5500. Men når det er sagt, så tar jeg 1500-2500 for jobber som er enkle og er til venner eller slekt. Sjeldent at en er så heldig å møte på en slik kosejobb som ØHN postet link til for min del ihvertfall. Siter Vårhus Bilpleie & DetailingSwissvax Certified DetailerSwisswax Certified Instructor Carpro Proffesional DetailerGTechniq Accredited DetailerNAD - Nanolex Approved Detailer S&S av noen av mine jobber: Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70 Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mantis 508 Skrevet 8 November, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 8 November, 2013 (endret) Tipper det er en del å ta tak i - da folk generelt bare kjører bilen i maskin og lar det stå i med 10-litersbøtter og biltemasvamp. Når en bil som eies av mannen i gata kommer inn under lyskasteren vil man utvilsomt tenke "her må det ryddes!" Endret 8 November, 2013 av Mantis Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tr86 529 Skrevet 8 November, 2013 Rapporter Share Skrevet 8 November, 2013 Begynte selv på rundt 1000-1500 på de første jobbene, og på lette jobber tar jeg rundt 2000enda,. Må ikke regne dette som en inntektskilde, hvertfall ikke i begynnelsen. Hobby son kanskje blir biinntekt etterhvert kanskje? Bruk tiden til å lære og få erfaring og bruke produkter og finn det du liker uten å tape penger. Erfaring gjør deg flinkere, og da kommer jobbene av seg selv. Siter GTechniq Accredited Detailer S&S Ford Mondeo 2014 - S&S Lexus IS300h F-Sport - S&S Toyota Rav4 2013 - S&S Toyota Auris Touring Sports 2015 - S&S BMW 318d F30 - S&S Toyota Avensis 2012 - S&S Toyota Rav4 2013 - S&S Volvo V40 Rebell Blue v2 - S&S BMW 520d E60 Jet Black - S&S Renault 17 TL 1972' - S&S Toyota Corolla 97' - S&S Volvo V40 Rebell Blue Min bilpleielogg TRDetailing på facebook Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmsilset 3 855 Skrevet 8 November, 2013 Rapporter Share Skrevet 8 November, 2013 (endret) Kan du ikke bruke verkstedet som før og kjøpe inn ett par egne lamper og betale for kwt da? Arbeidsplassen må da brukes i helgene også Bare late folk er hjemme i sofaen hver helg! Endret 8 November, 2013 av hmsilset Siter Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene 10 timers detail som nybegynner.Facebook-hmsilset-bilpleie Twitter-@fastdetail Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer Christer 2 924 Skrevet 11 November, 2013 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 11 November, 2013 Informerer dere kunden at det kunne gå litt galt med gjennombrenning, polishrester på plast osv? Og evt hvordan det skal løses? Jeg sier fra om at polering med maskin innebærer en viss fare for større skader i form av gjennombrenning, lakkslipp og annet som følge av brukerfeil, omlakkering, dårlig grunningsarbeid fra fabrikk og andre faktorer før jeg engang pakker ut maskinen. Jeg sier også at dersom skader forekommer og det er på grunn av min uvørenhet, så dekker jeg selvsagt kostnadene ved å få dette utbedret. Siter It's not the end of the world, but you can see it from here. Samlede Werx | Bilpleielogg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnchr 20 Skrevet 11 November, 2013 Rapporter Share Skrevet 11 November, 2013 Høres ryddig ut:) Hvis man tar 1-2000 for jobbene som innebærer grov korrigering, så bør det være langt mellom fuckupene Siter 2002 Volvo S60 2.0T 1993 Mitsubishi Lancer GLI (vraket) 19xx Ford Sierra 2.0iS (vraket) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.