Gå til innhold

Voks


Citrus

Recommended Posts

Har kjøpt eikegulv og i papirene til gulvet står det at gulvet er behandlet med carnauba og bievoks. Gulvet bør smøres inn 1-2ganger i året.

Lurer derfor hvordan swiswax fungerer på gulvet <_< synd at de sier det går inntil 25ml pr m2

:P

Endret av Citrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Får jo wood polish fra Swissvax da... men trenger sikker et par krukker til et gulv tror jeg, selv om den er drøy i bruk...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Bare pass på så det ikke blir glatt da, hadde møbelvoks på gulvet her hjemme (merke etter en stol) og det var glatt i nesten 1 år etterpå.... vær nær ved å tryne flere ganger der gitt...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare pass på så det ikke blir glatt da, hadde møbelvoks på gulvet her hjemme (merke etter en stol) og det var glatt i nesten 1 år etterpå.... vær nær ved å tryne flere ganger der gitt...

Er vel ikke møbelpolish da, det er "møbelpolish" med maaaasse silicone tenker jeg.. da blir det sinnsykt glatt ja.

Sjekket på meguiar's nå, men det ser ut som de har fjernet alle produktene under "furniture-" kategorien

Men jeg har brukt Meg's Teak Oil på treverk (eik) i båt, og det funket gull!

Endret av kazzper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg behandler ihvertfall eikemøblene mine med 50/50 kokt linolje og terpentin. Synes det gir bra resultat, uten å gi misfarging eller bli for 'fett'. Er usikker på hvordan det vil gå på et gulv som allerede er vokset.

Det beste er vel å høre med en gulvsliper. Akkurat som detailere forbanner husholdningsprodukter, så kan det hende bilprodukter ikke er helt heldig på andre ting. Jeg ville hvertfall aldri brukt noe med silikon på et tregulv eller møbler for den saks skyld.

Fatter'n sølte teflonspray på gulvbelegget i gangen en gang når jeg var liten. Jeg gikk visst på r*vva der utallige ganger etterpå.. har jeg blitt fortalt ihvertfall. :lol:

mvh
Torbjørn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok bruke produkter beregnet for gulv. Ville jo blitt helt sinsykt dyrt med swisswax også :P

Ikke vær så kip da :lol: (Å det sier jeg, har vel ikke engang råd til å bruke det på bilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...