Gå til innhold

Generelt om byggekostnader?


hgnubel

Recommended Posts

Lurer på om noen tør eller kan gi en pekepinn på hvilke beløp man snakker om for å oppføre en garasje... intet mindre :P

For at det skal være mulig å si noe omtrentlig: 8x8m tomt skall med fire vegger, tak og dør. Gjerne avrundet til nærmeste hundre tusen :) Kanskje noen leverandører har priser på "ferdiggarasjer" på nett som jeg ikke har funnet?

Fundament varierer jo veldig etter hvilken grunn man har, og sikkert mye annet så hold det utenfor.

Endret av hgnubel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekka Igland Garasjen? Den ene garasjen min kommer derifra. 6,2 x 8m. 9 år siden jeg kjøpte den. Selve garasjen kosta rett over 100k ferdig satt opp. Total pris for hele greia inkl graving, Leca ned til fjell, støping av gulv, isolasjon og elektrisk var temmelig nøyaktig 200k. Elektrisk, graving, støp og muring satte jeg bort. Isolasjon og paneling innvendig gjorde jeg selv

1967 Ford Mustang

1999 Chevrolet Blazer

2003 Chevrolet Tahoe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp kjøpt en Norgesgarasje, 6,2x8 m, 2 vindu, 1 dør, port med portåpner, fast innvendig trapp, zanda tak og UTEN bordkledning; 112.700,- levert i midt Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Coop OBS Bygg hadde tilbud på trelastpakke for 7x6,5m garasje til 69k tilkjørt tomten i fjor. Jeg hørte med dem om priser på 8x8m, og fikk et ikke avskrekkende tilbud på 74k levert på tomt.

Dette er da moduler som bare spikres sammen, halve takstoler som forankres i hverandre på mønet, etc, to små vinduer på hver vegg. Port kom i tillegg, fant jeg ut etterhvert, men da jeg ikke har noe sted å sette opp en slik garasje droppet jeg å sjekke pris på det. Regn dog med rundt 20k for en skikkelig port med elektrisk portåpner og fjernkontroll.

I tillegg kommer kostnader for graving av hull, støping av såle og sånt, samt søknadskostnader.

Har du snakket med naboene nå, altså? :)


(Har også sanket litt priser på oppføring av garasje på tomten her jeg bor nå. Hvis noen gjør alt for meg, så kommer den på ca 370k, hvis jeg gjør så mye som mulig selv kommer det på ca 350k. Grunnen til dette er at det er store mengder masser som skal graves bort, mye fjell som må hakkes vekk (og enda flere masser som skal bort), alt må oppføres i betong og taket må være i betong og superoverdimensjonert dølux). Og da har jeg ikke fått verken vann, strøm, løftebukk, innredning, isolasjon eller skikkelig gulv der.)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coop OBS Bygg hadde tilbud på trelastpakke for 7x6,5m garasje til 69k tilkjørt tomten i fjor. Jeg hørte med dem om priser på 8x8m, og fikk et ikke avskrekkende tilbud på 74k levert på tomt.

Det der er jo brøkdeler av hva jeg fryktet. Men ser for meg skrekkprisene kommer hvis jeg i tillegg vil at garasjen skal matche hovedtrekkene ved huset..

 

Regn dog med rundt 20k for en skikkelig port med elektrisk portåpner og fjernkontroll.

 

Fant noe rulleporter et sted som sikkert får de 20k du nevner til å se superbillig ut, men fordelen er at døren rulles opp i en boks og ikke inn over hele taket med potensiell konflikt med løftebukk, skiboksoppheng etc. Husker ikke url dessverre.

 

Har du snakket med naboene nå, altså? :)

Nei, ikke enda. Bare laget litt grove planskisser over garasjeplassering på tomten hennes :) Om jeg får kjøpt tomt så står og faller det egentlig på å få tillatelse til å etablere ny utkjørsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Det der er jo brøkdeler av hva jeg fryktet. Men ser for meg skrekkprisene kommer hvis jeg i tillegg vil at garasjen skal matche hovedtrekkene ved huset..

Fant noe rulleporter et sted som sikkert får de 20k du nevner til å se superbillig ut, men fordelen er at døren rulles opp i en boks og ikke inn over hele taket med potensiell konflikt med løftebukk, skiboksoppheng etc. Husker ikke url dessverre.

Nei, ikke enda. Bare laget litt grove planskisser over garasjeplassering på tomten hennes :) Om jeg får kjøpt tomt så står og faller det egentlig på å få tillatelse til å etablere ny utkjørsel.

Siden garasjen skal stå på nabotomten driter du i å la den matche huset. Få den opp og få bilen inn. :)

Kassettporter er som regel noe dyrere, ja. De jeg har sett på og såvidt snust på priser på er isolerte med sånn gummilist nederst som tilpasser seg underlaget og hindrer trekk. Kassettportene jeg så på kostet ca halvparten, men så fant jeg dem i Polen, og der er jo alt billigere enn her. Komplett pakke med treverk, vinduer OG port med elektrisk åpner og to fjernkontroller kommer på 33k levert...

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo ikke mer enn enkelte betaler for renovering av bad... takk for godt innspill selv om prisene uten tvil har økt litt på 9 år :)

Ja for all del. Prisene må du nok justere litt men det kan gi deg en pekepinn ihvertfall :)

Glemte å si at prisen inkluderte 3 isolerte vinduer, isolert dør, 5,5m bred isolert port, takstein og takrenner.

Kirigamine varmepumpe, kjøleskap og epoxygulv kommer i tillegg ;)

1967 Ford Mustang

1999 Chevrolet Blazer

2003 Chevrolet Tahoe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få en pris, og legg på minst 20% :)

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres billig ut dette, jeg har hørt litt ang å bygge på min garasje, å der er det snakk om å forlenge den med 2,5m (den er 5,5m bred) å det er bare 1.etasje med flatt tak. Det er snakk om dette tilbygget, inkl grave ut, og støpe såle. Jeg har fått pris på mellom 150-200.000.-

Da jeg bygget huset for 11 år siden, så kostet hele garasjen på 35m2 130.000.-

Endret av Tommy

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden garasjen skal stå på nabotomten driter du i å la den matche huset. Få den opp og få bilen inn. :)

Hallo, du er ikke på bilforumet.no nå! ;)

KLART garasjen må ha 90grader mønevinkel, dråpeskifer, liggende bord og samme stylede takbjelker som huset! Det blir jo slått sammen med vår tomt hvis om og men det blir mulig.

Men seriøst, en slags middelvei håper jeg å få til. Hvis det blir noe av :)

Edit: Ser det heter mønevinkel på fagspråket, ikke takvinkel... men folk forsto kanskje hva jeg mente.

Endret av hgnubel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger inn et tilbud jeg fikk fra Grimstad garasjene :)
VEGGER: 1
 Garasjetype O: 740 cm bredde 1 (740x740)
 Vegg: Stående tømmermanns kledning 19X123mm - Hvit visir 1
 Gavl: Liggende dobbelfalset kledning 19X148mm - Hvit visir 1
 Grunnet kledning, farge: Hvit 1
 Isolert ståldør 90x210 cm, hvit med trestruktur V - Standard 1
 Vindsperre (ikke utlektet) 1
 Malt fast vindu 115x69 cm med enkelt glass og sprosse - A1,A2 2
 TAK: 1
 38° takstoler ½-valm (100 kg/m² bæring,snølast: Lokale krav) 1
 Fast hanebånd 189 cm (høyde på loft) 1
 NB: Takstoler med høyde over 2,50 m leveres delt pga frakten 1
 Malt glideh. vindu 89x99 cm med isolerglass og sprosse - D1 1
 PORT: 1
 Isolert stålport 259x207 cm, type: SP (hvit med trestruktur) 2
 Fri innkjøringshøyde 205 cm 1
 Automatisk portåpner med 2 sendere og 1 trådløs innv bryter 2
Kodelås til port 1
 TAKTEKKING: 1
 Undertaksplater, sløyfer og lekter 86
 Takstein: Skarpnes Dobbelkrum, farge: Edel Sort 86
 NB: Husk å sjekke taksteintype og –farge! 1
 EKSTRAUTSTYR: 1
 Innvendig trapp i gran, med rekkverk på en side 1
 Runde ståltakrenner, farge: Sort 1
 22 mm Gulvspon - Loftsrombredde: 410cm 25
 Avrunding 1
 Frakt til postnummer 3300 1
Byggesett: Kr 148 500,00
Totalt inkl. mva: Kr 148 500,00
Endret av -Håkon

'18 Mitsubishi Outlander Phev

'17 Toyota Hilux dCab (firmabil)
'10 Ford Focus "wrc" 2.9L Evo, rallycross

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har budsjettert med 200k for min garasje, på 7x7m med to murvegger og to i tre.

Da er det planlagt 100k i byggesett for selve garasjen, deretter 100k for litt grunnarbeid, støping av såle og elektrisk. Vann har jeg like utenfor, så har ikke behov for rørlegger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Hallo, du er ikke på bilforumet.no nå! ;)

KLART garasjen må ha 90grader takvinkel, dråpeskifer, liggende bord og samme stylede takbjelker som huset! Det blir jo slått sammen med vår tomt hvis om og men det blir mulig.

Men seriøst, en slags middelvei håper jeg å få til. Hvis det blir noe av :)

Ferdig garasje med generelt design trumfer garasje som matcher huset any day. Selv om vi er på DCN. :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi S8

Eg hadde veldig lyst å kjøpe ei ferdig garasje den gangen eg bygde,men siden tomten min var som den var så vart det ikke mulig å bygge det,så måtte sette opp murer og fylle inn til murene. Så dette vart fort mer kostbart. No har eg ikke sjekket over total summen men pengene går fort ut på ++

Max Protect Certified Instructor

Max Protect Certified Detailer

 

Grindvikas Gnikkebu samlede S&S

Følg oss på Facebook

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man tar et totalregnestykke må man Ikke glemme alle utgiftene med utgraving, plannering med nye masser, støyping, isolering av grunn, røyr til taknedløp og drens.

Videre kommer jo det elektriske med stikkontakter, brytere, utelys ++

Så flere lapper ekstra kommer det jo uansett, før man velger hvor høy standard man ønsker.

Ueland Bilpleie & Detailing
v/ Kenneth Ueland - Mob. 93096714.

Mine jobber

Detailer-garasjen

Vår Facebook side
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...