Gå til innhold

Sur Melkelukt! Help needed!!


Cosmica

Recommended Posts

Hei alle sammen,

Hadde plassert en pose med dagligvarer på gulvet i baksetet, deriblant en kartong med melk. Dessverre var det lekk på kartongen og melk rant ut. I utgangspunktet var jeg av den formening at det kun hadde rent ut på matten. Tørket derfor opp dette, men sløv som jeg var sjekket jeg ikke om det var kommet ned i teppet under (håpløst I know).

Parkerte bilen i garasjen og brukte den ikke på noen dager. Da jeg igjen skulle ut å kjøre og åpnet bildøren ble jeg truffet av en stank uten sidestykke. Brakk meg. Nå nekter dama å sitte på!

Har forsøkt følgende:

- Bakepulver + vann over natten. Støvsuget opp.

- Eddik blanding sprayet utover området

- Tekstilrens/shampoo fra Turtlewax * 2

Resultat = En svak blanding av sur melk og eddik. Skamdigg!

Gode råd er dyre nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de andre, rens teppet skikkelig med rensemaskin/våtstøvsuger først.

Dersom du har mulighet til det så ville jeg kjørt en ozonrens etter rengjøring for å ta bort all lukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problem med gamle-bilen (Versoen). Jeg våtrenset mange ganger baki bagasjerommet, men lukten kom tilbake etter et par dager. Kjøpte da en luktfjerner på Biltema (står i Båt-avdelingen) og sprayet generøst på og rundt problemområdet. Lukten ble borte, og kom ikke tilbake. Bilen ble solgt et par måneder senere, og har ikke hørt noe fra ny eier etterpå heller (ca 1 år siden den ble solgt).

edit: denne her: http://biltema.no/no/Hjem/Rengjoring-og-vask/Rengjoring/Luktfjerner-36680/

Endret av Essiek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar hittil! :)

Jeg tenker vel her at det kanskje kan være like greit å få noen profesjonelle til å gjøre det, da investeringskostnadene ved å gjøre det selv (rensemaskin, produkter, etc.) ser ut til å ende på det samme.

Er det noen som har noen gode tips til hvor jeg kan få dette renset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suse: Holder til i Oslo.

Essiek: Ja, skal absolutt teste ut den spray'en før jeg evt. får noen proffe til å se på det.

Det er snakk om helt flunka ny bil her, så jeg må få bort denne lukten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krisfje: Helt fantastisk! Litt usikker på hvor mye som har trukket ned. I utgangspunktet trodde jeg det bare hadde rent ut på matten, men lukten tyder nok på at det har rent en del ned i teppet under også. Når det er sagt, er det nok ikke snakk om mer enn max 1 DL melk. Det er en BMW 316 Touring 2013.

Essiek: Skal kjøpe inn sprayen i dag etter jobb og teste ut! Likevel, kanskje det er lurt å uansett kjøre en runde med en våtstøvesuger for å få opp alt det rare jeg har spraya ned i teppet i tillegg til melken; vann, eddik og turtlewax. Sistnevnte er vel som å banne i kirka her inne. Til mitt forsvar var det søndag og dama var ikke akkurat veldig fornøyd. Så kanskje jeg kunne fått til et eller annet selv om sprayen tar det bort?

Må også si at jeg har lest en del rundt på dette forumet og må si at den velviljen til å hjelpe hverandre her inne er helt unik i dagens samfunn. Håper etter hvert at jeg kommer i posisjon til å gjøre det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...