Kattlikzm 1 Skrevet 5 November, 2013 Rapporter Share Skrevet 5 November, 2013 Hei hei ! Valgte å shine opp den ene bmwen min i sommer (sluttresultatet ble FANTASTISK - Fikk ekstremt mange blikk og mange snille kommentarer ). Under selve jobben fikk jeg stadig problemer med at maskinen brant opp alle paddene jeg hadde. De første paddene jeg brukte var av merke Scholl. Endte med at limen bak borrelåsen smeltet, og padden fløy av gårde mens jeg holdt på med maskinen - Hva faen??? De andre paddene var fra Torshovbil. Brant ikke like fort, og fungerte faktisk like bra som Scholl sine (+ de var billigere enn scholl). Maskinen jeg brukte var Krauss 900w DA polisher. Lå merke til at maskinen ble veldig varm etter en stund. Er dette vanlig? Jobbet på hastighet 5 (anbefalt på scandishine.no). Gjorde alt riktig - så minst 30 ulike videoer på Youtube + masse nyttig info her før jeg satte i gang. Brukte aldri noe særlig motstand/trykk mot maskinen. Takker for all hjelp! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmsilset 3 855 Skrevet 5 November, 2013 Rapporter Share Skrevet 5 November, 2013 Spiser pads maskinene med akkurat denne bevegelsen. Bytt pad ofte så varer padsene mye lengre Altså er det kjekt å ha 2-10 stk av hver sort pads en bruker. Siter Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene 10 timers detail som nybegynner.Facebook-hmsilset-bilpleie Twitter-@fastdetail Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skydancer 162 Skrevet 5 November, 2013 Rapporter Share Skrevet 5 November, 2013 Det er nok sånn at skruen på bakplata de har blitt varm, så blir varmen overført til padden og limet under borrelåsen smelter. Bytt pad oftere, eventuelt kjøp en annen bakplate eller la maskinen hvile oftere (kaffepause...?). Kjøp noen ekstra pads så er du safe ;-) Siter Max Protect Certified Instructor & Max Protect Certified Detailer Audi A4 2.0 Tdi, S-line, "09 modell.Skydancer Detail Skydancer Detail på Facebook Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmsilset 3 855 Skrevet 5 November, 2013 Rapporter Share Skrevet 5 November, 2013 Jeg bruker forresten sånn maskin kun til finish eller vrien lakk mtp hologrammer. Trinn 3-4 er nok til det. Siter Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene 10 timers detail som nybegynner.Facebook-hmsilset-bilpleie Twitter-@fastdetail Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kattlikzm 1 Skrevet 5 November, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 5 November, 2013 jøss Tanken om å kjøpe flere pads har aldri slått meg før nå! Da vet jeg det til neste gang! Det er nok sånn at skruen på bakplata de har blitt varm, så blir varmen overført til padden og limet under borrelåsen smelter. Bytt pad oftere, eventuelt kjøp en annen bakplate eller la maskinen hvile oftere (kaffepause...?). Kjøp noen ekstra pads så er du safe ;-) Problemet med den maskinen er at når den først blir varm tar den minst 1 time å kjøle ned. Og når den først er kjølt ned kan jeg bruke den i maks 30-40 min før den blir glovarm igjen. Blir fort mange kaffepauser da hehe . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krisse 332 Skrevet 5 November, 2013 Rapporter Share Skrevet 5 November, 2013 Får håpe du er glad i kaffe da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reidar 2 446 Skrevet 5 November, 2013 Rapporter Share Skrevet 5 November, 2013 Kjøp Uber pads og bytt gjevnlig. Gjerne for hvert panel. Siter Daglig leder Automotive Detailing AS Håndverksvegen 15 3917 Porsgrunn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OleK 115 Skrevet 5 November, 2013 Rapporter Share Skrevet 5 November, 2013 Enig med Reidar! Har selv kjørt scholl-pad på samme maskin, og det er ikke noe vinn-vinn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gry 625 Skrevet 5 November, 2013 Rapporter Share Skrevet 5 November, 2013 Jeg har også slutta med Scholl-puter til DA, det er noe med borrelåsen som gjør at de ikke sitter like godt/følsomme for varme. Og det med varmen er ganske viktig, jeg fant ut at det å maskere etterhvert er en fin måte å la maskina hvile seg på. Polere litt, bytte pute/bakplate, polere litt, maskere, polere litt, bytte pute, ta en liten pause osv.. Men jeg har da også roterende maskin og tar ikke grovkorrigering og lange harde økter med DA Siter ...o.O... småbarnsmor ...o.O... '13 BMW F31 316d og en '00 BMW E46 323Ci x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km - mangler fremdeles en søt sportsbilLoggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knutis 763 Skrevet 5 November, 2013 Rapporter Share Skrevet 5 November, 2013 Samma hvilke pads du bruker, bruker du de "feil" så ryker de. Jeg har tatt livet av like mange Über-pads som Scholl pads på das6-pro. Ha minst to pads du bytter mellom etter hvert panel og etter halve taket, så får du bedre cut og mye bedre holdbarhet. Jeg greide også å ta livet av en pad på Bigfoot etter mye hard kjøring og mye varme. Edit: Scholl pads er super-behagelige og holdbare på roterende, og er der min favoritt. Siter Knutis' maskintråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndréE90 57 Skrevet 5 November, 2013 Rapporter Share Skrevet 5 November, 2013 Melder meg på her da jeg omtrent bare kjører scholl puter på DA. Jeg har brukt lilla scholl pad uten problem på Krauss maskin uten at limet slipper og det på mange biler. Brukte nå i helgen sort pute med DA, da begynte limet å slippe. Men det var etter en hel bil. Så med mange pad'r og ofte bytte tror ikke jeg det skal være noe problem med scholl på DA. Det er ihvertfall min erfaring Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trondb 106 Skrevet 5 November, 2013 Rapporter Share Skrevet 5 November, 2013 Har hatt samme problemet med samme maskin men da med 3M sine produkter... Kjøpte flere pad som byttet mellom og da blei det bedre levetid for utstyret... Siter Mine jobber: Audi A5 S-line Ford C-Max BMW 520 Passat med ripe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Klykken 112 Skrevet 5 November, 2013 Rapporter Share Skrevet 5 November, 2013 http://www.detailersclub.no/forum/topic/14176-varmgang-i-pad-smeltet/ Kjent problem dette. Bytt pads ofte! Siter *201x Tesla Model 3 i reservasjon *2015 Tesla Model S85D *2016 Mazda CX-3 150hk 4x4 *2014 BMW i3 *2021 Tesla Model Y LR Helelektrisk bilpark Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kattlikzm 1 Skrevet 5 November, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 5 November, 2013 http://www.detailersclub.no/forum/topic/14176-varmgang-i-pad-smeltet/ Kjent problem dette. Bytt pads ofte! Ser akkurat slik ut hos meg! Da vet jeg hva jeg skal gjøre neste gang jeg skal bruke maskinen Takk for all hjelp! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Republic of Detailers 1 Skrevet 5 November, 2013 Rapporter Share Skrevet 5 November, 2013 Bare å borre noen hull i bakplaten, måle og bor. så blir den ikke så varm. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GlennN 17 Skrevet 5 November, 2013 Rapporter Share Skrevet 5 November, 2013 Prøvde meg på noen Audi S8 anbefalte her på forumet. Nemlig å maskere panel for panel etterhvert som du gikk rundt bilen. Da får maskinen en hvilepause mellom hvert panel. Nå korrigerte jeg ikke noe særlig, så opplevde ikke at maskinen ble varm. Men det er jo en mulighet vis du sliter med varmgang. Eller, kjøpe 2 maskiner? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere Concker 1 251 Skrevet 5 November, 2013 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 5 November, 2013 Jeg har aldri hatt problemer med uber og CG hex pads på min Krauss 900w.. kjører på steg 6 og masse trykk og selve maskinen blir ikke spesielt varm i grunn? Siter Biler: '73 VW 1300S '85 Porsche 944 '19 E-tron 55 SS: '00 Audi S6 Quattro Porsche-Boxster '11 Volkswagen Passat '90 Lancia Delta HF Integrale '07 Range Rover Sport Endring av farge på skinn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kattlikzm 1 Skrevet 5 November, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 5 November, 2013 Hmm. Nå jobbet jeg i sommeren da, med en garasje uten ventilasjon. Kan det ha noe med saken å gjøre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.