Gå til innhold

Scholl pads med Kraus 900w DA polisher = Trøbbel?


Kattlikzm

Recommended Posts

Hei hei :)!
Valgte å shine opp den ene bmwen min i sommer (sluttresultatet ble FANTASTISK - Fikk ekstremt mange blikk og mange snille kommentarer :D ). Under selve jobben fikk jeg stadig problemer med at maskinen brant opp alle paddene jeg hadde.
De første paddene jeg brukte var av merke Scholl. Endte med at limen bak borrelåsen smeltet, og padden fløy av gårde mens jeg holdt på med maskinen - Hva faen???
De andre paddene var fra Torshovbil. Brant ikke like fort, og fungerte faktisk like bra som Scholl sine (+ de var billigere enn scholl).
Maskinen jeg brukte var Krauss 900w DA polisher. Lå merke til at maskinen ble veldig varm etter en stund. Er dette vanlig? Jobbet på hastighet 5 (anbefalt på scandishine.no). Gjorde alt riktig - så minst 30 ulike videoer på Youtube + masse nyttig info her før jeg satte i gang. Brukte aldri noe særlig motstand/trykk mot maskinen.
Takker for all hjelp! :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Spiser pads maskinene med akkurat denne bevegelsen. Bytt pad ofte så varer padsene mye lengre :) Altså er det kjekt å ha 2-10 stk av hver sort pads en bruker.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skydancer

Det er nok sånn at skruen på bakplata de har blitt varm, så blir varmen overført til padden og limet under borrelåsen smelter. Bytt pad oftere, eventuelt kjøp en annen bakplate eller la maskinen hvile oftere (kaffepause...?). Kjøp noen ekstra pads så er du safe ;-)

Max Protect Certified Instructor & Max Protect Certified Detailer

Audi A4 2.0 Tdi, S-line, "09 modell.
Skydancer Detail

Skydancer Detail på Facebook

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jøss :P Tanken om å kjøpe flere pads har aldri slått meg før nå! :) Da vet jeg det til neste gang!

Det er nok sånn at skruen på bakplata de har blitt varm, så blir varmen overført til padden og limet under borrelåsen smelter. Bytt pad oftere, eventuelt kjøp en annen bakplate eller la maskinen hvile oftere (kaffepause...?). Kjøp noen ekstra pads så er du safe ;-)

Problemet med den maskinen er at når den først blir varm tar den minst 1 time å kjøle ned. Og når den først er kjølt ned kan jeg bruke den i maks 30-40 min før den blir glovarm igjen. Blir fort mange kaffepauser da hehe :P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også slutta med Scholl-puter til DA, det er noe med borrelåsen som gjør at de ikke sitter like godt/følsomme for varme.

Og det med varmen er ganske viktig, jeg fant ut at det å maskere etterhvert er en fin måte å la maskina hvile seg på. Polere litt, bytte pute/bakplate, polere litt, maskere, polere litt, bytte pute, ta en liten pause osv.. Men jeg har da også roterende maskin og tar ikke grovkorrigering og lange harde økter med DA ;)

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samma hvilke pads du bruker, bruker du de "feil" så ryker de. :)

Jeg har tatt livet av like mange Über-pads som Scholl pads på das6-pro.

Ha minst to pads du bytter mellom etter hvert panel og etter halve taket, så får du bedre cut og mye bedre holdbarhet. Jeg greide også å ta livet av en pad på Bigfoot etter mye hard kjøring og mye varme.

Edit:

Scholl pads er super-behagelige og holdbare på roterende, og er der min favoritt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg på her da jeg omtrent bare kjører scholl puter på DA. Jeg har brukt lilla scholl pad uten problem på Krauss maskin uten at limet slipper og det på mange biler. Brukte nå i helgen sort pute med DA, da begynte limet å slippe. Men det var etter en hel bil. Så med mange pad'r og ofte bytte tror ikke jeg det skal være noe problem med scholl på DA. Det er ihvertfall min erfaring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde meg på noen Audi S8 anbefalte her på forumet. Nemlig å maskere panel for panel etterhvert som du gikk rundt bilen. Da får maskinen en hvilepause mellom hvert panel. Nå korrigerte jeg ikke noe særlig, så opplevde ikke at maskinen ble varm. Men det er jo en mulighet vis du sliter med varmgang.

Eller, kjøpe 2 maskiner? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

Jeg har aldri hatt problemer med uber og CG hex pads på min Krauss 900w..

kjører på steg 6 og masse trykk og selve maskinen blir ikke spesielt varm i grunn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...