Kattlikzm

Scholl pads med Kraus 900w DA polisher = Trøbbel?

Hei hei :)!
Valgte å shine opp den ene bmwen min i sommer (sluttresultatet ble FANTASTISK - Fikk ekstremt mange blikk og mange snille kommentarer :D ). Under selve jobben fikk jeg stadig problemer med at maskinen brant opp alle paddene jeg hadde.
De første paddene jeg brukte var av merke Scholl. Endte med at limen bak borrelåsen smeltet, og padden fløy av gårde mens jeg holdt på med maskinen - Hva faen???
De andre paddene var fra Torshovbil. Brant ikke like fort, og fungerte faktisk like bra som Scholl sine (+ de var billigere enn scholl).
Maskinen jeg brukte var Krauss 900w DA polisher. Lå merke til at maskinen ble veldig varm etter en stund. Er dette vanlig? Jobbet på hastighet 5 (anbefalt på scandishine.no). Gjorde alt riktig - så minst 30 ulike videoer på Youtube + masse nyttig info her før jeg satte i gang. Brukte aldri noe særlig motstand/trykk mot maskinen.
Takker for all hjelp! :)
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spiser pads maskinene med akkurat denne bevegelsen. Bytt pad ofte så varer padsene mye lengre :) Altså er det kjekt å ha 2-10 stk av hver sort pads en bruker.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok sånn at skruen på bakplata de har blitt varm, så blir varmen overført til padden og limet under borrelåsen smelter. Bytt pad oftere, eventuelt kjøp en annen bakplate eller la maskinen hvile oftere (kaffepause...?). Kjøp noen ekstra pads så er du safe ;-)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker forresten sånn maskin kun til finish eller vrien lakk mtp hologrammer. Trinn 3-4 er nok til det.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jøss :P Tanken om å kjøpe flere pads har aldri slått meg før nå! :) Da vet jeg det til neste gang!

Det er nok sånn at skruen på bakplata de har blitt varm, så blir varmen overført til padden og limet under borrelåsen smelter. Bytt pad oftere, eventuelt kjøp en annen bakplate eller la maskinen hvile oftere (kaffepause...?). Kjøp noen ekstra pads så er du safe ;-)

Problemet med den maskinen er at når den først blir varm tar den minst 1 time å kjøle ned. Og når den først er kjølt ned kan jeg bruke den i maks 30-40 min før den blir glovarm igjen. Blir fort mange kaffepauser da hehe :P.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får håpe du er glad i kaffe da...

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp Uber pads og bytt gjevnlig. Gjerne for hvert panel.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med Reidar! Har selv kjørt scholl-pad på samme maskin, og det er ikke noe vinn-vinn.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også slutta med Scholl-puter til DA, det er noe med borrelåsen som gjør at de ikke sitter like godt/følsomme for varme.

Og det med varmen er ganske viktig, jeg fant ut at det å maskere etterhvert er en fin måte å la maskina hvile seg på. Polere litt, bytte pute/bakplate, polere litt, maskere, polere litt, bytte pute, ta en liten pause osv.. Men jeg har da også roterende maskin og tar ikke grovkorrigering og lange harde økter med DA ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samma hvilke pads du bruker, bruker du de "feil" så ryker de. :)

Jeg har tatt livet av like mange Über-pads som Scholl pads på das6-pro.

Ha minst to pads du bytter mellom etter hvert panel og etter halve taket, så får du bedre cut og mye bedre holdbarhet. Jeg greide også å ta livet av en pad på Bigfoot etter mye hard kjøring og mye varme.

Edit:

Scholl pads er super-behagelige og holdbare på roterende, og er der min favoritt. :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Melder meg på her da jeg omtrent bare kjører scholl puter på DA. Jeg har brukt lilla scholl pad uten problem på Krauss maskin uten at limet slipper og det på mange biler. Brukte nå i helgen sort pute med DA, da begynte limet å slippe. Men det var etter en hel bil. Så med mange pad'r og ofte bytte tror ikke jeg det skal være noe problem med scholl på DA. Det er ihvertfall min erfaring :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt samme problemet med samme maskin men da med 3M sine produkter... Kjøpte flere pad som byttet mellom og da blei det bedre levetid for utstyret...

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å borre noen hull i bakplaten, måle og bor. så blir den ikke så varm.

1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde meg på noen Audi S8 anbefalte her på forumet. Nemlig å maskere panel for panel etterhvert som du gikk rundt bilen. Da får maskinen en hvilepause mellom hvert panel. Nå korrigerte jeg ikke noe særlig, så opplevde ikke at maskinen ble varm. Men det er jo en mulighet vis du sliter med varmgang.

Eller, kjøpe 2 maskiner? :D

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt problemer med uber og CG hex pads på min Krauss 900w..

kjører på steg 6 og masse trykk og selve maskinen blir ikke spesielt varm i grunn?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm. Nå jobbet jeg i sommeren da, med en garasje uten ventilasjon. Kan det ha noe med saken å gjøre?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive