Gå til innhold

S&S BMW E39. Min første skikkelige jobb!


Mantis

Recommended Posts

Øyvind G

Ser da ut som dette gikk bra. Godt jobbet hele veien, flott resultat og S&S med gode bilder og tekst.

Jeg vil tro at IX reagerte med noe på gulvet. På et verksted blir det mye skitt på gulvet. Støv/spon fra vinkelsliper eller bremser mm. vil få IX til å reagere. Så det samme på jobben min når det kom IX på gulvet der.

Det limet du er der er det beste limet jeg har testet. Hadde dette på jobben før. Nå har vi noe lignende fra Würth. Helt ok lim det, men det du bruker over her er bedre.

Ser du lurte på om putene bare kunne vaskes og brukes igjen. Svaret er ja. Zalo er meget effektivt til rengjøring av puter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for raske svar :) Ja jeg føler det gikk greit.
Relekta (som leverer lim etc til oss) har mange gode produkter ja!

Lurte vel egentlig ikke på om padene kunne vaskes, men om den lilla paden som er avbildet kan brukes på nytt? Den ser jo ut til å ha mistet en del av massen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

God den gamle flex maskina, og stillere enn de nyere versjonene! Cred for kjempebra utført detail! Forstår ikke hvor du har fanget opp 3500rpm på maskina, men det gikk vel bra så :) Den lilla paden kan godt brukes igjen senere.Så lenge det er skum er det håp :)

Endret av hmsilset

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Jeg har brukt puter som ser slik ut om igjen uten at jeg har fått noe problemer hvertfall.

Den grønne puten til 3M f.eks blir veldig fort rufsete slik som den lilla du viser til over her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skydancer

Syns du var flink, ser ut som 2 forskjellige biler. Det er greit å ha ett lager med litt forskjellig pads, så man kan bytte litt underveis.

CRED gitt ;-)

Max Protect Certified Instructor & Max Protect Certified Detailer

Audi A4 2.0 Tdi, S-line, "09 modell.
Skydancer Detail

Skydancer Detail på Facebook

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt puter som ser slik ut om igjen uten at jeg har fått noe problemer hvertfall.

Den grønne puten til 3M f.eks blir veldig fort rufsete slik som den lilla du viser til over her.

Takker for svar og tips til hvordan man vasker pads :)

Takk for creds :thumbup:

God den gamle flex maskina, og stillere enn de nyere versjonene! Cred for kjempebra utført detail! Forstår ikke hvor du har fanget opp 3500rpm på maskina, men det gikk vel bra så :) Den lilla paden kan godt brukes igjen senere.Så lenge det er skum er det håp :)

Mente på jeg hadde lest det i maskinguiden, men når du sier det sånn kan det godt være det står et helt annet tall der. Hvilket område anbefaler man på RPM på maskina?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Absolutt et resultat å være stolt av dette her. En av de bedre "førstereis-jobbene" jeg har sett her inne på lenge. Meget velfortjent cred for resultat og writeup. :thumbup:

Detailers Club Norway Approved Detailer  &  Nanolex Approved Detailer          

Certified Bigfoot System Specialist              

 

Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4Sort Toyota LandcruiserSort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 

  

Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er du i gang ja! Bra dokumentert første jobb dette, med bra resultat.

Synes også turtall var veldig høyt der, men det gikk jo bra.

Noe spesiell grunn til s17 og ikke s40 på fangere egentlig?

Grønnknapp trykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi S8

Sjå der ja :) kjekt å se flere som starter her i området :thumbup: synst dette var en meget bra første S&S, bra write up med mangen fine bilder, rett på roterende er ikke verst :) Den bilen der dro eg kjennsel på med en gang ,men klarer ikke å koble i hviken sammenheng hehe

Vart strøken no bilen den :)

CRED!

Max Protect Certified Instructor

Max Protect Certified Detailer

 

Grindvikas Gnikkebu samlede S&S

Følg oss på Facebook

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig flott dette. Fin S&S med gode bilder og gode erfaringer delt underveis. Dette er lærerik for andre som ikke har kjørt maskin før også. Cred levert! :-)

1988 Mazda 626 GD

1997 Mercedes C-Klasse - W202

2001 Mercedes E-Klasse - W210

1986 Toyota Mr2 Mk1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rogersolmyr

Veldig fin jobb du har gjort her. Både når det gjelder bil og S&S. Når det gjelder hastighet på maskinen så syns jeg 2000rpm er maks. Men det er jo lettere å kontrollere maskinen om du holder deg litt lavere. Grønn knapp er trykket.

Swissvax Certified Detailer

Certified Bigfoot System Secialist
Modesta Installer
CarPro Certified Installer

 

Min blogg
Mine produkter

Solmyr AutoDetailings samlede verker.

 

 

Besøk og lik gjerne Solmyr AutoDetailing på Facebook.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...