Dette er et populært innlegg Mantis 508 Skrevet 4 November, 2013 Dette er et populært innlegg Rapporter Share Skrevet 4 November, 2013 (endret) BMW E39 523IA -Detailed by Mantis- Først litt om selve jobben: Jeg har i en god periode lest en del her inne, beundret arbeidet og lært utrolig mye. Lite ante jeg for en stund tilbake om at det fantes et så stort miljø for blanke biler og at detaljnivået var så ekstremt høyt. Det skulle ikke gå lang tid før jeg etter hvert ble ganske inspirert og begynte søken etter produkter. En liten stund er gått og jeg føler meg mer enn klar nok for en ordentlig runde på bilen min. For en stund tilbake forsøkte jeg meg og det med et heller mindre godkjent resultat. Jeg visste ikke den gang hva hologrammer var, men jeg så de godt der bilen sto i sollyset. Den gangen hadde jeg kun tilgang på en pad og anså en pad som en pad, men etter hvert som jeg leste her inne, forstod jeg også her at dette slett ikke var tilfelle. Jeg har nå bestilt inn en del produkter fra cleanyourcar.co.uk, tid ble satt av og her kommer resultatet. Dette er altså min første ”skikkelige” jobb med mer kjente produkter og teknikker. Jobber til daglig som mekaniker, men detailerarbeid og mekanisk arbeid er som natt og dag. Heldigvis har jeg tilgang på godt opplyst og varm verksted – samt en veldig god steamer til avspyling. Flex-maskinen er også lånt fra jobb. Dersom de trente øyer her ser iøynefallende feil, så er dere velkommen til å rette litt på meg. Som sagt er jeg nybegynner og er i ”prøve-og-feile-stadiet”, så kritikk er bare fint.Alt som er gjort i denne tråden er basert på kunnskaper lært her inne. Creds til de som har skrevet side opp og side ned om hvordan ting skal gjøres.Produkter som ble brukt under vaske- og klargjøringsprosessen: - Mac 124 Prickbort - Universal avfetting 1:30 - Iron-X - Iron-X Snow Soap - Chemical Guys Bodywash + wax - Bilberry Wheel cleener 1:5 - Meguiars Quick Detailer - Vikan Felgbørste - MF vaskehanske - Grit guardbøtte - Skumkanon - Meguiars ClayVi begynner med hvordan bilen så ut før vask: Demonterer panseremblem før jeg begynner på vasken. Dette ser svært lite tiltalende ut og er bare et jeg fant slengende på jobb - ettersom det jeg opprinnelig hadde forsvant på mystisk vis for noen dager tilbake Vi starter med den kjente Prickbort Sprayer fra vinduer og ned. Den finner litt å jobbe med Universal avfetting 1:30 på resterende Så må vi over på kreative påfunn. Dette er en skumkanon, men da beregnet på verkstedgulv og ikke bilvask. Kom på ideèn her en dag og tenkte "den må da duge sånn någenlunde?" Har desverre ikke tilgang på skumkanon med blandeskrue. Ettersom beholderen rommer en god del, blander jeg iron-x foam med litt vann for å ikke måtte peise hele flaska nedi. Gøy Som forventer blander den alt for mye vann til at skummet får henge særlig lenge. Avspylt. Vannet klorer seg fast. Ikke mye som minner om beskyttelse her i gården. Felger får Bilberry 1:5. Kunne sikkert gått på med 1:10 og til og med 1:20 på disse felgene. En helt grei børste fra Vikan. Litt skummel aliminumsstreng inni som til tider kan gi fra seg noen kvasse lyder her og der, men den passer ypperlig på felger med eiker, kriker og kroker. Med Green Stuff-bremseklosser blir dette en grei jobb. Skilter og holdere får seg også en runde med Prickbort Så var det tid for vidunderet Iron-X! Sprayer på alt fra vinduer og ned (inklusive felger) Svært vanskelig å se hvor den tar på svart bil, men verkstedgulvet lyger vel ikke når jeg sier at den fant en god del. Litt å finne på felger også. Tid for motorvask! Her ser ikke så hakkende gale ut fra før, men skal det være så skal det være. Jadda! Vi kjører på med Prickbort Lar den gå mens jeg spyler av motoren. Tørker og gjør klar for en runde med Clay. Så var det Clayen sin tur. Dette er første gang jeg clayer noe som helst! Skal bli spennende å teste ut og ikke minst se hva slags ulumskheter som gjemmer seg i lakken. Starter med å dele baren i to - for med min uflask skal det være sikkert som banken at jeg mister ned hele greia i bakken om jeg ikke deler den. Former den slik jeg mener å ha sett ekspertene her former den. Ettersom jeg kjøpte kit fulgte denne QD med som lube. Spruter godt på panser og bar for å teste ut. Noe ivrig vender jeg baren rundt og nærmest forventer en brun klump, men jeg blir overrasket og klarer ikke å finne noe Etter at hele panseret er tatt. Waha! Her finner den litt ja Her tenker jeg vi finner mye godsaker! Næh Etter en hel side er tatt ser baren slik ut. Summa sumarum blir jeg overrasket over hvor lite den finner. Men men det er vel mer positivt enn å ha en bar full i møkk. Spruter godt med lube i en brødpose og knytter igjen for gjenbruk. Nok en gang spyler vi over bilen og gir den en tørk. Bruker trykkluft i kriker og kroker for å få ut alt vannet.Sen svabrar vi gölvet. Er vel lite populært å stå i en innsjø å polere Over på lakktilstand: Har merket meg her inne at det er lyskastere det går i når man virkelig skal se hvordan lakktilstanden er. Har derfor i den anledning kjøpt inn lyskasterstativ fra Biltema og rigget opp. Velkommen til Hologramia og Kjøresporgata! Noen flekker på panser jeg håper på å få vekk. Dere skal få slippe å lide dere gjennom ti bilder til av hvor ille det ser ut under lyskasteren. Godt oppsumert ser det helt jævlig ut.Vi maskerer opp - 3M maskeringstapeJaja mann. Jaj staylat denne BMW Møysommelig arbeid dette her får en si. Ideèn min er vel å maskere alt som er av materialer som ikke tåler så høye temperaturer samt å sørge for at bakplata ikke får kjørt seg godt nedi noe mens jeg holder på. Ville jo vært kjedelig å svi opp støtlistene og stått den med en splitta bakfanger Poleringsjobben: Følgende produkter og materiell ble brukt: - Flex Roterende LK 602 VR - Scholl S3 - Scholl S17+ - Scholl S40 - CarPro Eraser (kontrollspray) - Scholl Lilla pad - Scholl Blå pad - Scholl Orange PadLSP : - Autoglym HD wax - Chemical Guys XXX (Skilter) De 3 brødre klare til dyst! Starter med S3 på lilla pad. ..så var det kunsten å få kontroll på maskina da. Føler til tider at maskina vil i helt andre rettninger enn hva jeg vil. Føler meg på dette stadiet ikke særlig høy i hatten. - Legger 5 ærter på pad - Stempler på området - Sprer på 1500rpm - Øker opp til 3000-3500rpm med press. Kjører 4-5 pas - Går ned på 1500 med lett press. Kjører 3-4 pas. Dette ser jo slett ikke værst ut! Der er igjen noe som jeg ikke fikk bort på første forsøk. I tillegg ser jeg noe kjørespor her og der, men det er tross alt grov S3 vi kjører med, så jeg hadde naturlig nok innstilt meg på at det ville komme på dette steget. Vi prøver en gang til på samme område. Litt mer kontroll over maskina denne gangen. Samme teknikk som nevnt over. Jeg sprayer ned og kontrollorer. Woho Ripefri lakk! Dette området så jo ikke ut før, men nå ser det jo ganske så bra ut. Ga meg mye motivasjonsdrivstoff! Min første 50-50 ever Som man ser litt hologrammer på panser, men det skal vel S3 også legge igjen? ..er vel derfor man kjører flere steg. Aldri lest noen som kjører S3 som eneste steg. Panser ferdig 1-steg. Slukker tørsten i mellom pasene med denne. Finner en "tail-pig" etter forrige tapre forsøk med maskin og jula-pad. Whops. Ble litt mye. Nok i alle fall! Dårlig bilde.. men Må ty til "hora" for å kunne jobbe stødig nederst. Man blir ganske gåen i rygg og skuldre av all kosentrasjonen og jobbingen. Viktig med litt avslapping inn i mellom. Lunger ned en periode med litt usunn kveldsmat Ingen tid å miste... Neida. Jeg bedriver ikke polering av stølister. Paden tar heldigvis ikke borti, men bildet illustrerer at jeg nok burde hatt en mindre pad og mindre bakplate enkelte plasser Litt løs maskeringstape. Faen! ..jaja det er bare plastidipa chromelister uansett. Da slukket jeg lyskasteren for kvelden. Fikk tatt hele bilen (borsett fra tak og fangere) med første steg og S3. Det ble totalt 18 timer på jobb denne dagen. Følte det holdt Dag 2 lørdag Vi begynner med å gjøre ferdig S3-steget. Trappestige må til for å komme til. Forøvrig ganske vanskelig å ha kontroll og riktig press på maskina oppå taket der. Ferdig med 1-steg. Hadde bare èn lilla pad, noe som kanskje ikke var særlig gjennomtenkt når jeg kjøpte inn. Kjøpte flere av samme, men som sagt kun en lilla. Uansett hva betyr det når paden ser slik ut? Kan denne vaskes og brukes igjen? Kaffe må til mens jeg vurderer om jeg har tid til å kjøre S17+ og så S40 eller om jeg rett og slett skal kjøre et siste steg med S40. Sumerte meg opp til at jeg ikke ville blitt ferdig før ut på tirsdagen om jeg skulle kjøre 3 steg. Ladder kanonen med S40 på orange pad. Blir jo kanonbra dette her! Ser aldeles hologramfritt ut også Ser en liten ripe jeg ikke fikk fjernet. Ganske hard lakk tror jeg, for det ble kjørte mange pas på døra her og med forskjellig press, men likevell ble det igjen en ripe eller to... Whops. Litt fastbrent S40. Kontrollsprayen fjernet dette effektivt. Dørhåndtaker trenger litt stell. Går på for hånd med S3. Så var det fram- og bakfanger sin tur. Det danner seg mye støv når en holder på. Bruker trykkluft for å blåse bort før maskering. Bestemmer meg for å prøve S17+ på blå pad. Hadde lest i forkant at dette var en kombo som kunne fungere på 1-stegs uten å lage hologrammer. Tiden begynner å renne i fra meg og jeg finner dette som beste løsning. Litt trangt her og der med så stor pad, men det går. Enkelte plasser blir maskinen alt for stor og klumpete. Går på for hånd disse stedene. Hora må også her gjøre litt nytte for seg når diffuseren skal taes. Lykter får også S17 på blå. 50/50. Enda litt igjen. Prøver meg på 50/50 her, men det er så lite å ta (forholdsvis nye lykter) at det ikke synes. Polering done! Begynner å fjerne alle meterene med maskeringstape. Fjerna tapen på sideblinklyset og tenkte "skusje han få?" Alle skal få! Det var da som bare! Supertapen rykker ut bagasjeemblemet Så! Bilen blir dynket ned i Prickbort og universalavfetting igjen (kanskje litt smør på flesk å bruke Prickbort for å fjerne poleringsrester?) En meget skånsom (har ikke 2 gritugardbøtter da) håndvask. I bøtta finner vi Chemical Guys Bodywash + wax og en ny MF vaskehanske.Skånsom tørk. Var på et tidpunkt bekymret for kanten rundt håndduken der LSP blir Autoglym HD Wax. Påfører med en MG pute. Voksen får stå å godgjøre seg over natta. (å jada, jeg har det med å smøre bittelitt for tykt på)Dag 3 Søndag En frisk duft av voks har lagt seg over verkstedet når jeg ankommer om morgenen. Slett ikke den værste lukten å sniffe inn Starter selvsagt med å buffe av. Skilter blir også buffet. Setter kronen på verket med nytt panseremblem Interiør & Eksteriør øvrig: interiøret må selvsagt også få litt pleie. I tillegg gjenstår det noe utvendig arbeid før man kan si seg fornøyd.Produkter som ble brukt under interiør- og eksteriørprosessen: - Sonax Car interior cleaner - Chemical Guys Stain Extractor - Sonax Ruterens - Rain-X - Autosol Chromeglans - Autoglym Bumper & Trim Gel - Meguiars Endurance Tire Gel - CarPro Vent brush - Cleanyourcar.co.uk interiørbørste - Electrolux tepperensemaskin - Støvsuger - DEFA varmevifte Begynner med å støvsuge og tar ut matter. Ferdig støvsugd. Likeledes på resterende. Så et produkt som jeg her har blandert 1:10 etter anbefaling. Skal bli spennende å prøve ut! Spruter godt på. Jobber litt i forskjellige rettninger med interiørbørsten. Våtsuger`n gjør jobben sin på en utmerket måte! Jeg er ikke mektig imponert, men resultatet blir greit nok. Kanskje for svak blanding? Her må noe gjøres! (Me har juksa litt. Bildet er tatt før støvsuging som man ser) Seter får samme behandling.Slurp slurp.. nom nom. Forsøker meg på en 50/50, men resultatet er vanskelig å tyde sålenge setene er fuktige. Druser inn baksetet igjen og setter på en DEFA varmevifte for å la interiøret tørke.En stund etterpå.... Interiøret har tørka og jeg er ikke imponert Dette produktet fikk god skryt på cleanyourcar.co.uk, men det får ikke god karakter av meg. Det sto at man kunne blande 1:10 og likevell ha effektiv rens til fjerning av flekker. Jobba godt med børste også. Som man ser er det enda litt flekker igjen. Noe har den jo tatt da.. Her så det ikke så alt for gale ut fra før av, så jeg gjør ikke noe større nummer ut av det med vann, såpe etc på innsteg. Før Etter Ruter blir vasket. Bruker en teknikk med to MF beregnet for glass. En klut til å påføre ruterensen og en til å tørke godt av. Blir skinnende rent. Mens jeg holder på med rutene finner jeg dritt! Det var bedre! Rutene får Rain-X. 2 lag på front- og bakrute og ett lag på resterende glass. Nye sleikere blir montert. Tørker de få støvkornene jeg finner En veldig god børste fra ValetPro Lister får litt pleie. Ikke noe spesielt godt produkt. Meget drøy i bruk, men lister holder seg skinnende og friske i rundt 3 uker før man må påføre på nytt - mao ikke spesielt varig. Skulle helst sett å hatt noe annet for hånden men.. Før Etter Eksos får en etterlengtet oppmerksomhet. Godkjent? Skulle muligens tatt inni eksos også.. Motor får samme behandling som lister. Dekk får denne. Meget godt produkt! Dekkene holder seg friske og ganske lenge. Påfører med pad.Resultat Sola er desverre ikke på vår side denne søndags ettermiddagen, men jeg føler likevell jeg får resultatene godt fram. Vi kjører på. (Se vekk i fra at ene siden har chromelist og den andre er svart. Det er fordi lista er plastidipa og dette røyk selvfølgelig av i flak på ene siden når jeg dro av maskeringstapen - ettersom den satt ganske godt fast) Bonusbilder Som sagt røyk plastidipen på ene sida pga maskering. Jeg hater chromelisten så jeg tok like greit å retta på det med det samme. Før Underveis Ferdig Svart og fin igjen. Tid brukt: Rundt 30 timer - fordelt på 3 dager. + - Fikk fjernet hologrammer. - Fikk ryddet unna vaskestriper, swirls og en del grovere riper. - Jeg begynner å få god kontroll på maskina. I starten var det maskina som bestemte over meg - nå er det omvendt. Faktisk en god kunst og balansegang det der. - - Fangerene likte ikke S17+ på blå pad kjempegodt. Resultatet er antydninger til hologrammer. Tenker å kjøre over med S40 om en liten stund. - Jeg hadde kun en lilla pad. Ser fort at man trenger minst 2 av hver. Vet ikke hvor brukenes paden er nå selv etter vask. - Noen få riper ble igjen. Rett og slett fordi jeg ikke klarte å få de bort med S3. Feil teknikk? Feil pad? Kjørte med flere forskjellige press og pas, men etterhvert ble temperaturene så høy at jeg rett og slett ikke turte mer i frykt for å gå gjennom. _________________________________________________________________________ Takk for meg. Endret 4 November, 2013 av Mantis 65 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bakken 125 Skrevet 4 November, 2013 Rapporter Share Skrevet 4 November, 2013 Suveren jobb! Konge bilder og flott tekst. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind G 2 128 Skrevet 4 November, 2013 Rapporter Share Skrevet 4 November, 2013 Ser da ut som dette gikk bra. Godt jobbet hele veien, flott resultat og S&S med gode bilder og tekst. Jeg vil tro at IX reagerte med noe på gulvet. På et verksted blir det mye skitt på gulvet. Støv/spon fra vinkelsliper eller bremser mm. vil få IX til å reagere. Så det samme på jobben min når det kom IX på gulvet der. Det limet du er der er det beste limet jeg har testet. Hadde dette på jobben før. Nå har vi noe lignende fra Würth. Helt ok lim det, men det du bruker over her er bedre. Ser du lurte på om putene bare kunne vaskes og brukes igjen. Svaret er ja. Zalo er meget effektivt til rengjøring av puter. Siter Oversikt over mine S&S - Min Logg Hvordan komme igang med bilpleie Bilvaskguide - Maskinpoleringsguide Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mantis 508 Skrevet 4 November, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 4 November, 2013 Takk for raske svar Ja jeg føler det gikk greit. Relekta (som leverer lim etc til oss) har mange gode produkter ja! Lurte vel egentlig ikke på om padene kunne vaskes, men om den lilla paden som er avbildet kan brukes på nytt? Den ser jo ut til å ha mistet en del av massen sin. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
challenger 219 Skrevet 4 November, 2013 Rapporter Share Skrevet 4 November, 2013 Velkommen til galskapen! Flott og detaljert tråd og ett veldig godt resultat på bilen Siter Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmsilset 3 855 Skrevet 4 November, 2013 Rapporter Share Skrevet 4 November, 2013 (endret) God den gamle flex maskina, og stillere enn de nyere versjonene! Cred for kjempebra utført detail! Forstår ikke hvor du har fanget opp 3500rpm på maskina, men det gikk vel bra så Den lilla paden kan godt brukes igjen senere.Så lenge det er skum er det håp Endret 4 November, 2013 av hmsilset Siter Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene 10 timers detail som nybegynner.Facebook-hmsilset-bilpleie Twitter-@fastdetail Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind G 2 128 Skrevet 4 November, 2013 Rapporter Share Skrevet 4 November, 2013 Jeg har brukt puter som ser slik ut om igjen uten at jeg har fått noe problemer hvertfall. Den grønne puten til 3M f.eks blir veldig fort rufsete slik som den lilla du viser til over her. Siter Oversikt over mine S&S - Min Logg Hvordan komme igang med bilpleie Bilvaskguide - Maskinpoleringsguide Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Willy Wonka 123 Skrevet 4 November, 2013 Rapporter Share Skrevet 4 November, 2013 Veldig bra resultat. Godt dokumentert. Cred levert Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skydancer 162 Skrevet 4 November, 2013 Rapporter Share Skrevet 4 November, 2013 Syns du var flink, ser ut som 2 forskjellige biler. Det er greit å ha ett lager med litt forskjellig pads, så man kan bytte litt underveis. CRED gitt ;-) Siter Max Protect Certified Instructor & Max Protect Certified Detailer Audi A4 2.0 Tdi, S-line, "09 modell.Skydancer Detail Skydancer Detail på Facebook Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mantis 508 Skrevet 4 November, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 4 November, 2013 Jeg har brukt puter som ser slik ut om igjen uten at jeg har fått noe problemer hvertfall. Den grønne puten til 3M f.eks blir veldig fort rufsete slik som den lilla du viser til over her. Takker for svar og tips til hvordan man vasker pads Takk for creds God den gamle flex maskina, og stillere enn de nyere versjonene! Cred for kjempebra utført detail! Forstår ikke hvor du har fanget opp 3500rpm på maskina, men det gikk vel bra så Den lilla paden kan godt brukes igjen senere.Så lenge det er skum er det håp Mente på jeg hadde lest det i maskinguiden, men når du sier det sånn kan det godt være det står et helt annet tall der. Hvilket område anbefaler man på RPM på maskina? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MKLars1 141 Skrevet 4 November, 2013 Rapporter Share Skrevet 4 November, 2013 Cred gitt! Flott jobb Siter 2006 Audi A6 2.7 TDI Quattro 1998 Opel Omega STV Skru opp til ribbeina rasler i takt med musikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Jacobsen 43 Skrevet 4 November, 2013 Rapporter Share Skrevet 4 November, 2013 Super lesing på kvelden! Cred for bra writeup og bilder Siter Mercedes Benz W211 Suzuki GSXR1000 K7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer ØHN 5 315 Skrevet 4 November, 2013 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 4 November, 2013 Absolutt et resultat å være stolt av dette her. En av de bedre "førstereis-jobbene" jeg har sett her inne på lenge. Meget velfortjent cred for resultat og writeup. Siter Detailers Club Norway Approved Detailer & Nanolex Approved Detailer Certified Bigfoot System Specialist Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4 - Sort Toyota Landcruiser - Sort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmsilset 3 855 Skrevet 4 November, 2013 Rapporter Share Skrevet 4 November, 2013 1500-2000rpm er det vanelige med samme kombo Sier ikke at sånn må det være, men har sjeldent sett noen bruke betydelig høyere rpm enn det. Siter Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene 10 timers detail som nybegynner.Facebook-hmsilset-bilpleie Twitter-@fastdetail Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kattlikzm 1 Skrevet 5 November, 2013 Rapporter Share Skrevet 5 November, 2013 Ble veldig pent dette her Flott bil forresten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tr86 529 Skrevet 5 November, 2013 Rapporter Share Skrevet 5 November, 2013 Da er du i gang ja! Bra dokumentert første jobb dette, med bra resultat. Synes også turtall var veldig høyt der, men det gikk jo bra. Noe spesiell grunn til s17 og ikke s40 på fangere egentlig? Grønnknapp trykket. Siter GTechniq Accredited Detailer S&S Ford Mondeo 2014 - S&S Lexus IS300h F-Sport - S&S Toyota Rav4 2013 - S&S Toyota Auris Touring Sports 2015 - S&S BMW 318d F30 - S&S Toyota Avensis 2012 - S&S Toyota Rav4 2013 - S&S Volvo V40 Rebell Blue v2 - S&S BMW 520d E60 Jet Black - S&S Renault 17 TL 1972' - S&S Toyota Corolla 97' - S&S Volvo V40 Rebell Blue Min bilpleielogg TRDetailing på facebook Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi S8 4 829 Skrevet 5 November, 2013 Rapporter Share Skrevet 5 November, 2013 Sjå der ja kjekt å se flere som starter her i området synst dette var en meget bra første S&S, bra write up med mangen fine bilder, rett på roterende er ikke verst Den bilen der dro eg kjennsel på med en gang ,men klarer ikke å koble i hviken sammenheng hehe Vart strøken no bilen den CRED! Siter Max Protect Certified Instructor Max Protect Certified Detailer Grindvikas Gnikkebu samlede S&S Følg oss på Facebook Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freebird 16 Skrevet 5 November, 2013 Rapporter Share Skrevet 5 November, 2013 Veldig flott dette. Fin S&S med gode bilder og gode erfaringer delt underveis. Dette er lærerik for andre som ikke har kjørt maskin før også. Cred levert! :-) Siter 1988 Mazda 626 GD 1997 Mercedes C-Klasse - W202 2001 Mercedes E-Klasse - W210 1986 Toyota Mr2 Mk1a Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JohanR 169 Skrevet 5 November, 2013 Rapporter Share Skrevet 5 November, 2013 Fin var den før du satt i gang, men den ble utrolig strøken etter endt arbeid! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogersolmyr 3 151 Skrevet 5 November, 2013 Rapporter Share Skrevet 5 November, 2013 Veldig fin jobb du har gjort her. Både når det gjelder bil og S&S. Når det gjelder hastighet på maskinen så syns jeg 2000rpm er maks. Men det er jo lettere å kontrollere maskinen om du holder deg litt lavere. Grønn knapp er trykket. Siter Swissvax Certified Detailer Certified Bigfoot System Secialist Modesta Installer CarPro Certified Installer Min bloggMine produkter Solmyr AutoDetailings samlede verker. Besøk og lik gjerne Solmyr AutoDetailing på Facebook. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.