Gå til innhold

Familiebil til 250-300k - forslag?


erikstein

Recommended Posts

erikstein

Jeg er på jakt etter en "ny" familiebil i prisklassen 250-300k +/-

Jeg er 2m høy samt 1m bred, og trenger derfor god plass.. :)

Er ute etter noe som er driftsikkert, tålig "sprekt", ikke et sørgelig syn for øyet og ikke minst driftsikkert.

Kjøremønster er dessverre et problem for Diesel...til barnehage, jobb, til barnehage, hjem. Det er 7km hver vei, om vinteren blir ikke motoren lunka en gang..så kanskje bensin er tingen?

Merke er ikke av det viktigste, men jeg sier ikke nei til en tysker..

Forslag?

Endret av erikstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en svenske? :D

Jeg skal selge min nå bare jeg blir ferdig med å detaile den.Det er en 2005 V70 AWD 2,5T med bare 105k på telleren. Bra med utstyr blant annet råeste skinninteriøret(Ikke elefant-lær ;) ), elektrisk innfellbare speil, elektrisk justerbar stol m/minne, originalt hengerfeste etc

Alle servicer tatt på merkeverksted. Kun originaldeler bortsett fra K&N luftfilter. Kamreim byttet ifm 100k service i desember ifjor. Nye Philips pærer i xenon lyktene i sommer. Bilen er godt vedlikeholdt og har kun en feil pr idag. En ryggesensor har gitt opp men jeg har en ny original som vil bli montert. Priside er 250k.

Endret av Karmann63

1967 Ford Mustang

1999 Chevrolet Blazer

2003 Chevrolet Tahoe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått for en relativt ny bil som har få km på tellern og har nybilsgaranti som varer noen år framover. Og ikke minst ikke diesel. Du vil ikke vite hvor mye penger jeg har punga ut for å holde dieselbilen min på veien , alt fra dieselvarmer ( 15 000 kr service ) partikkelfilter (10 000 kr service ) EGR ventil service ( 8000 kr service ) osv... En ny bensinmotor med bra gamp er mye bedre.

Og da havner jeg på noe sånnt noe :

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=44487288 , selvfølgelig ikke nødvendigvis akkurat den bilen men noe i den duren. De kommer med mye utstyr til lite penger og ser ikke så gale ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også 2meter høy og rundt om en meter brei på utvalgte plasser:

Forøvrig veldig god og leken bil, med urovekkende god plass til tross for den lille størrelsen:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=44213240

Samme kan også nevnes om:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=44891842

Men om du derimot skal gå full on familievogn med plass til barnevogn og alle familiens medlemmer + kjæledyr blir vell stasjonsvogn et lett valg å ta. Et godt eksempel som jeg ville sett på hadde vært denne:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=44563960

2006 Audi A6 2.7 TDI Quattro

1998 Opel Omega STV

Skru opp til ribbeina rasler i takt med musikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erikstein

Skal det være Volvo, må det bli V70r, samt at jeg har hørt at den er ganske liten innvendig..sikkert jeg som har hørt feil? :)

Crysler? Tror ikke kona vil godta den der..grusomt tøff, men hun vil nok syntes den er litt vel gangster..men den var jo enormt svær!

Har prøvd den Hyundaien, og problemet med den er takhøyde...vil jeg ha en Hyundai, skal det være premium, og de fleste har dessverre glasstak :(

Impreza blir for liten! Har da barnevogn og to småunger..kanskje jeg burde nevnt det :)

Outback har jeg ikke prøvd...det er Diesel, noe som kanskje ikke er helt lurt for meg mtp på mitt kjøremønster (skal oppdatere første post litt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erikstein

Hehe..den blir nok billig å "holde ved like" :D

Egentlig en bil jeg kunne tenkt meg, men av erfaring ville jeg tro at det koster å være "kar" for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal det være Volvo, må det bli V70r, samt at jeg har hørt at den er ganske liten innvendig..sikkert jeg som har hørt feil? :)

R er grom, ikke tvil om det, men min har 209hk og er ikke veldig treg den heller. Dessuten er det bensin og ikke traktorfuel. Finnes jo mye fint i chipverdenen også. 4 hjulstrekk er også veldig greit, ihvertfall der jeg bor.

Den er ganske romslig innvendig men jeg er bare 1,75 høy :)

Vi har vært 4 stk på tur med kofferter og øvrig bagasje flere ganger så liten og trang er den ihvertfall ikke :)

Den har også vært usedvanlig driftsikker de årene jeg har hatt den. Et sett bremseklosser foran + et par endeledd er vel det som har blitt skiftet. Kamreim skal byttes hvert 8.år eller 160k km så det var alderen som gjorde at den ble skiftet i fjor. Man hører historier om folk som må ut med 12-15k for å skifte reim. På Volvo kostet det 4700,- så det er relativt rimelig å ha en V70 :)

Endret av Karmann63

1967 Ford Mustang

1999 Chevrolet Blazer

2003 Chevrolet Tahoe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns kupeen i V70 blir for trang. Solide dører og stor midtkonsoll tar mye plass.

Chrysleren er stor ja, men så er den laget for store folk også. :)

Jeg er 1.86 og vekten oppgis i tonn, og i den sitter man skikkelig godt. Snittforbruk på 0.8l med automat og stor motor er også positivt.

En annen positiv ting er jo feks at rattet går elektrisk opp når du slår av tenninga, for å lette inn- og utstigning.

De kan komfort de amerikanerne. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DavidRS

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=44576733

Sprek, god plass og god kvalitet :-) Så har du igjen penger på budsjettet til slitedeler osv.

Tatt et skikkelig bruktbiltricks og smurt vaselin på linsa han der virka det som! :P

Hva med BMW X5?

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=44621281

http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=44523033

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FredrikRinge

Om du slenger på noen tusen kan du få min 318i, 143 hester bensin. 2011, kjørt 18 000, full M-sport Int/ekst. 18" sommer, 16" vinter. Sportseter i alcantara. Takluke, automatiske avblendbare speil, stoffmatter, xenon navigasjon osv, osv :-)

Er veldig velholdt, og lukter fortsatt helt nytt. Vil ha 350 000, for den :)

image_zps19bb9d7c.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du slenger på noen tusen kan du få min 318i, 143 hester bensin. 2011, kjørt 18 000, full M-sport Int/ekst. 18" sommer, 16" vinter. Sportseter i alcantara. Takluke, automatiske avblendbare speil, stoffmatter, xenon navigasjon osv, osv :-)

Er veldig velholdt, og lukter fortsatt helt nytt. Vil ha 350 000, for den :)

image_zps19bb9d7c.jpeg

Nå mangler du ca 100-150 hk da og plass :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FredrikRinge

En 318 er ikke akkurat en bil for svære mannfolk men kjerring og to unger i barnesete...

Har to vennepar som begge har to små barn, som kjører 3 serie. Dette har gått helt fint. Så du kan godt la være å svare så fobanna spydig når du spør om forslag og hjelp i et forum.

Beklager at jeg prøvde å hjelpe.

Endret av FredrikRinge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

erikstein

Er de 2m høye? Jeg mener, om du leser første post så ser du at jeg er ute etter en stor familiebil. Jeg er vel ikke spydig? Vet godt hva en 318 er, og det er vel i samme størrelseorden som en Focus, A4 etc? Det er ikke slik at jeg sier at 3-serien til BMW er en dårlig bil, det er bare ikke en bil som passer mitt behov..

Superb har jeg helt glemt! Absolutt et alternativ :) Må bare finne en jeg kan prøvekjøre først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...