Øyvind G

Forskjell på Dynax UB og UC og produkterfaringer.

Sitter å ser litt på disse produktene og lurer på hva forskellen er. Ser det er forskjell på fargen der UB er brun og UC er klar.

Utifra det jeg kan skjønne så er UB elastisk og egner seg best der det er litt bevegelse og UC er bedre på Aluminium?

Har jeg forstått det rett? Kom gjerne med positive og negative ting om begge disse produktene hvis du har noen erfaring.

Jeg så i Loggen til Morten (mstrandbo) at han har brukt UB som er brun. Utseende på denne minnet meg om det jeg ser flere steder på min 240 som det ikke finnes rust på. Denne brune hinnen finner jeg på steder som bla innsiden av dører, på selve karosseriet i bagasjerom ved hjulbuer osv. Ser også noe lignende blir brukt på nye busser.

Er dette noe av det samme som har blitt brukt her så må jo dette være et genialt produkt.

Som sagt, kom gjerne med innspill her.

Endret av Øyvind G
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har brukt både UC og UB innforbi innerskjermer og generelt på understell.

Den klare forskjellen er såklart fargen UB har kontra UC, men eg personlig syns UB er tjukkere i konsistens, meir elastisk og varig.

Eg påførte UB i hjulbuer og på understell i juli og det beader like godt fortsatt.

På synlig understell har eg då brukt UC og UB generelt andre plasser.

Eg har berre positive erfaring so langt av begge to, men måtte eg velga ein av dei to hadde det blitt UB!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kjøpt Dynax UB til min bil siden den trenger en runde understellsgugge før vinteren, men jeg føler den helst bør påføres så tørr overflate (underflate?) som mulig for å ikke kapsle inn for mye fuktighet. I tillegg savner jeg mer utfyllende bruksanvisning fra Bilt Hamber om blant annet dette produktet (og andre).

På den annen side, det kommer i sprayboks så er vel ikke akkurat rocket science å tenke seg frem til hvordan det skal brukes. Det er også mulig det står noe på boksen om hvilke forhold produktet skal/bør ha for påføring, men siden jeg faktisk ikke engang har åpnet esken fra siste bestilling hos BIlnerden har jeg ikke fått sett på dem... :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg vaska alt grundigt, tørka og deretter påførte produktet.

Fekk herda 48t i varmt sommarvær før bruk av bil!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg vaska alt grundigt, tørka og deretter påførte produktet.

Fekk herda 48t i varmt sommarvær før bruk av bil!

Det kan det drite i når det gjelder min bil :)

Der blir det påført skitten og sannsynligvis våt underside og får 10 minutter på seg i altfor kaldt vær til å herde før jeg kjører :P

Endret av Christer
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive