Willy Wonka 123 Skrevet 2 November, 2013 Rapporter Share Skrevet 2 November, 2013 (endret) Tenkte jeg skulle legge ut en videoguide jeg laget av en reparasjon av plastfanger uten å ta av fangeren. Guiden viser frem til lakkering, men ikke noe om lakkering da hele bilen ble Plasti-dippet. Fremgangsmåten er den samme som HBC Systems har i sine opplæringsprogrammer. Endret 2 November, 2013 av Ari 16 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmsilset 3 855 Skrevet 2 November, 2013 Rapporter Share Skrevet 2 November, 2013 Kjekt å lære sånt også! cred for lærerik video Siter Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene 10 timers detail som nybegynner.Facebook-hmsilset-bilpleie Twitter-@fastdetail Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krisse 332 Skrevet 2 November, 2013 Rapporter Share Skrevet 2 November, 2013 Imponerende Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen 1 329 Skrevet 2 November, 2013 Rapporter Share Skrevet 2 November, 2013 Nicely Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tyggern 1 740 Skrevet 2 November, 2013 Rapporter Share Skrevet 2 November, 2013 Er vel ikke veldig vanlig å bruke denne fremgangsmåten på sprekt plast? Er vel mest vanlig på dype hakk og riper for å fylle opp plast igjen. Normalt sveises slike sprekker, til det beste av min kunnskap. Du burde også skaffe deg en myk sparkel. som f.eks en gummi sparkel Den vil hjelpe deg i å sparkle enklere i bilens kurver. og du vil få langt mindre etterfylling og kan gå rett på finsparkel / slipefiller etter pussing av grovsparkel Siter Mvh Torgeir Thorud "just looking for that perfect shine"Min S&S "samletråd" noen av mine jobber ||| Porsche 964RS 100t Detail ||| Porsche 996 GT3 MKII ||| TAS on Facebook ||| Mine biler BMW E24 635CSi og fler ||| TAS Instagram Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magne/Otta Detailing 384 Skrevet 2 November, 2013 Rapporter Share Skrevet 2 November, 2013 Nå kjenner ikke jeg produktet som ble brukt, så det er mulig det er med fiberarmering i "pastaen"? Ellers ville jeg hatt inn forsterkningsnett. Jeg ville også slipt ned en fure fra hvert hull inn mot selve sprekken slik at man får godt hold, ellers gjør ikke hullene noe nytte. Er vel ikke veldig vanlig å bruke denne fremgangsmåten på sprekt plast? Er vel mest vanlig på dype hakk og riper for å fylle opp plast igjen. Normalt sveises slike sprekker, til det beste av min kunnskap. Det er ikke så uvanlig, men det tar litt lenger tid enn sveising pga borring etc Ellers holder det veldig godt, sveising er nok hakket sterkere, men utført riktig så blir det en bra reparasjon. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Willy Wonka 123 Skrevet 2 November, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 2 November, 2013 Nå kjenner ikke jeg produktet som ble brukt, så det er mulig det er med fiberarmering i "pastaen"?Ellers ville jeg hatt inn forsterkningsnett.Jeg ville også slipt ned en fure fra hvert hull inn mot selve sprekken slik at man får godt hold, ellers gjør ikke hullene noe nytte.Det er ikke så uvanlig, men det tar litt lenger tid enn sveising pga borring etcEllers holder det veldig godt, sveising er nok hakket sterkere, men utført riktig så blir det en bra reparasjon. Fiberarmering kan brukes fra baksiden, men da må man ta av fangeren. På fremsiden ser jeg ikke poenget da den uansett vil bli slipt vekk. Når det gjelder hullene har du helt rett. De ble for små og for langt unna sprekken. Men om man ser nøye før plastsveisen blir påsmurt kan man se spor fra hullene fem til sprekken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Willy Wonka 123 Skrevet 2 November, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 2 November, 2013 Er vel ikke veldig vanlig å bruke denne fremgangsmåten på sprekt plast? Er vel mest vanlig på dype hakk og riper for å fylle opp plast igjen. Normalt sveises slike sprekker, til det beste av min kunnskap. Du burde også skaffe deg en myk sparkel. som f.eks en gummi sparkel Den vil hjelpe deg i å sparkle enklere i bilens kurver. og du vil få langt mindre etterfylling og kan gå rett på finsparkel / slipefiller etter pussing av grovsparkel Sveising av plast kan jeg ikke, så da ble det smart-repair metoden. Ved tilfelle av hakk og riper brukes ikke denne metoden, men bare sliping og sparkling. Jeg har alltid brukt stålsparkel og synes den er fin å jobbe med. Etterfylling og finsliping blir nok uansett nødvendig for et godt resultat. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magne/Otta Detailing 384 Skrevet 2 November, 2013 Rapporter Share Skrevet 2 November, 2013 Fiberarmering kan brukes fra baksiden, men da må man ta av fangeren. På fremsiden ser jeg ikke poenget da den uansett vil bli slipt vekk. Når det gjelder hullene har du helt rett. De ble for små og for langt unna sprekken. Men om man ser nøye før plastsveisen blir påsmurt kan man se spor fra hullene fem til sprekken. Jeg synes avstanden på hullene fra sprekken var grei, men jeg ville frest spor fra hullet til sprekk, slik at men får en kontinuerlig forsterkning fra sprekk til hull.Når jeg legger på fiberarmeringen så dytter jeg den såpass ned i de freste sporene at det bare er det som er overflødig som blir slipt bort i etterkant, det fungerer helt fint Jeg mener ikke det du har gjort er galt, men det kan gjøres enda bedre. Flott demonstrasjon! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Willy Wonka 123 Skrevet 2 November, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 2 November, 2013 Jeg synes avstanden på hullene fra sprekken var grei, men jeg ville frest spor fra hullet til sprekk, slik at men får en kontinuerlig forsterkning fra sprekk til hull. Når jeg legger på fiberarmeringen så dytter jeg den såpass ned i de freste sporene at det bare er det som er overflødig som blir slipt bort i etterkant, det fungerer helt fint Jeg mener ikke det du har gjort er galt, men det kan gjøres enda bedre. Flott demonstrasjon! Takk Jeg skal ha fiberarmering i bakhodet neste gang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hendrixi 0 Skrevet 23 Januar, 2014 Rapporter Share Skrevet 23 Januar, 2014 Fin video..men dette hadde vel blitt katastrofe om man ikke hadde lagt 2 lag med fyller..og avsluttet med 800,siden dette er sølv..blir fort synkninger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomasro93 66 Skrevet 28 Januar, 2015 Rapporter Share Skrevet 28 Januar, 2015 Er vel ikke noen som har en liten produktliste over hvor man kjøper de forskjellige produktene til denne jobben? Min far har klart å skade støtfangeren på transporteren sin, og gidder ikke gjøre noe med det før den skal selges om noen år. Så tenker hvorfor ikke bare prøve på denne, når den uansett skal lakkeres en gang? Setter stor pris på svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magne/Otta Detailing 384 Skrevet 29 Januar, 2015 Rapporter Share Skrevet 29 Januar, 2015 Wurth er vel en av de enkleste plassene å skaffe lim for plastfangere. Koster ca 250kr for en tube om jeg husker rett (husker ikke om det var ink mva). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere polishduden 2 641 Skrevet 29 Januar, 2015 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 29 Januar, 2015 Siter Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor 2001 Porsche 911 Turbo 2014 Volvo XC70Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k_sandnes 130 Skrevet 4 Februar, 2015 Rapporter Share Skrevet 4 Februar, 2015 (endret) Er fremgangsmåten med å borre hull for å stoppe sprekker den samme på glassfiber? Endret 5 Februar, 2015 av k_sandnes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k_sandnes 130 Skrevet 7 Februar, 2015 Rapporter Share Skrevet 7 Februar, 2015 Bump Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.