Gå til innhold

Innreder garasjen :)


Einstein

Recommended Posts

Nok en garsje tråd! Tenkte jeg skulle legge ut noen bilder av garasje prosjektet mitt :)

Kjøpte hus i sommer og endelig fikk jeg garasjen jeg har drømt om lenge! Deilig å endelig kunne få orden på verktøyet og bilpleieutstyret :)

Kunne gjerne vært større, men det holder vel akkurat til å kalle det for en dobbel garasje, ca 30 kvadrat.

Fra salgsannonsen:

post-4303-0-07639400-1382969932_thumb.jp

Har begynt å montere Ikea kjøkkeninnredning og hyller. Litt dårlig med bilder fra starten

post-4303-0-95047800-1382970114_thumb.jppost-4303-0-25565800-1382970120_thumb.jp

Litt kaos for øyeblikket, holder på å få orden i verktøyet og skru ferdig innredningen.

Nå venter jeg på gulv fra garasjegulv.no som forhåpentligvis er på døra i løpet av uka :)

post-4303-0-32126000-1382970602_thumb.jp

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker :)

Håper å ha gulvet på plass i løpet av uka. Spent på hvordan det blir :)

Ellers er planen videre å sparkle gipsveggene og male også få litt bedre belysning. Oppdatering med bilder kommer så fort det skjer noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det skjedd litt i dag :)

Sparklet første runde med papirremser:

post-4303-0-52836500-1383164233_thumb.jppost-4303-0-67893600-1383164246_thumb.jp

Så kom det pakker på døra fra garasjegulv.no i dag:)

post-4303-0-98895200-1383168009_thumb.jppost-4303-0-42985700-1383168023_thumb.jp

post-4303-0-48362700-1383168107_thumb.jppost-4303-0-79529200-1383168111_thumb.jp

Veldig enkelt å legge, regner med å være ferdig med gulvet i morgen.

Burde kanskje klart å vente til veggene var ferdig sparklet pusset og malt, men det fristet for mye å begynne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde vært forbud mot garasjetråder.... :P neida, bare misunnelig! Og moro å lese.

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi S8

tøft :thumbs: planen min også var å legge samme gulv som deg, men vart litt usikker for di eg haddde så mye grus som vart med inn i garasjen, men det er jo ikke et problem etter eg la asfalt. Eg tror du kommer til å bli fornøgd med det der, bare å ta litt hensyn om man skal bruke jekk å slike ting, legge ned ei lita plate som man får fordelt presset :)

Max Protect Certified Instructor

Max Protect Certified Detailer

 

Grindvikas Gnikkebu samlede S&S

Følg oss på Facebook

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gulvflisene er helt geniale :)

Men hva ville det kostet å legge Epoxy kontra det andre gulvet ?

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gulvflisene har vi med oss på rallycross løp, og legger ut hver gang vi er på løp. Har ferdige kvadrater på 6x6 fliser. Tåler bra med juling for å si det sånn. :) Har vel hatt det i 4 år nå, og jeg har klart å lage et (!) hull i det, når jeg hadde dårlig tid mellom finaler og bremset litt hardt så det brettet seg opp under bilen, og la seg mot eksosen.. Lukta ikke veldig godt. :) Gleder meg til å bygge garasje selv, den jeg har nå er ikke verdt å spandere maling på engang.. (bygd med rester etter de bygde huset i 1955).

'18 Mitsubishi Outlander Phev

'17 Toyota Hilux dCab (firmabil)
'10 Ford Focus "wrc" 2.9L Evo, rallycross

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir bra!

Har du inngang direkte fra huset?

Jeg er på jakt etter noe å legge på gulvet i min lille garasje.

Hvordan er det med fukt på flisene? Trekker det ned i fugene?

Jeg har ikke optimalt fall på gulvet, og frykter det vil legge seg vann under som "aldri" fordamper.

2002 Volvo S60 2.0T
1993 Mitsubishi Lancer GLI (vraket)
19xx Ford Sierra 2.0iS (vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en garasje å være misunnelig på :-P

Dette ser jo ut til å bli riktig bra :-)

Burde vært forbud mot garasjetråder.... :P neida, bare misunnelig! Og moro å lese.

Takk hehe :)

Nice! Ser veldig bra ut! Hva har du tenkt til å ha utenpå gipsen?

Takk for det. Tenkte å male med hvit interiør maling. Tenkte at det vil holde i en relativt tørr garasje.

Men hvis noen har tips til noe annet så er det bare å komme med forslag :)

tøft :thumbs: planen min også var å legge samme gulv som deg, men vart litt usikker for di eg haddde så mye grus som vart med inn i garasjen, men det er jo ikke et problem etter eg la asfalt. Eg tror du kommer til å bli fornøgd med det der, bare å ta litt hensyn om man skal bruke jekk å slike ting, legge ned ei lita plate som man får fordelt presset :)

Takk :) Din garasje har jo inspirert mer enn nok så prøver å få det beste ut av de kvadratene jeg har. Har asfalt selv så tror ikke jeg drar inn så veldig mye. Ja tenkte å skaffe ei alu plate med samme rifla mønsteret :)

De gulvflisene er helt geniale :)

Men hva ville det kostet å legge Epoxy kontra det andre gulvet ?

Tror kanskje epoxy hadde kommet billigere ut hvis jeg hadde gjort det selv. dette kommer på ca 9000,-

De gulvflisene har vi med oss på rallycross løp, og legger ut hver gang vi er på løp. Har ferdige kvadrater på 6x6 fliser. Tåler bra med juling for å si det sånn. :) Har vel hatt det i 4 år nå, og jeg har klart å lage et (!) hull i det, når jeg hadde dårlig tid mellom finaler og bremset litt hardt så det brettet seg opp under bilen, og la seg mot eksosen.. Lukta ikke veldig godt. :) Gleder meg til å bygge garasje selv, den jeg har nå er ikke verdt å spandere maling på engang.. (bygd med rester etter de bygde huset i 1955).

Veldig gøy å høre :) Hehe har så mye lengde å bremse på før jeg havner i boden innforbi så slipper forhåpentligvis det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det. Tenkte å male med hvit interiør maling. Tenkte at det vil holde i en relativt tørr garasje.

Men hvis noen har tips til noe annet så er det bare å komme med forslag :)

Tenkte på våtromsmaling. Kommer jo sikkert til å bli stående noen "fuktige" biler innendørs. Forhindrer sopp og mugg og. Ikke vet jeg, er ikke malingsekspert og har ikke tenkt til å bli det heller :) Vet heller ikke hvor mye gipsen trekker til seg av fuktighet, men bare en tanke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...