Gå til innhold

Road Trip to Scandic Shine (inkl. liten shine av 2006 VW Passat)


Brage

Recommended Posts

Vel, etter mye mas og press fra Ketil, måtte jeg til slutt gi etter, så i helga kjørte jeg alle 15 millioner km (nesten) opp til Scandic Shine i Verdal.

Grunnen til at Ketil måtte mase såpass, var fordi jeg bestandig enten ikke hadde tid, eller svarte at jeg ikke stoler nok på bruksbilen til å kjøre så langt. Ingen løgn, selvsagt, da bruksbilen snart har rullet solide 375.000 km, og hverken jeg, forrige eier eller eier før der igjen vet når reg.reima var skiftet sist...

Tilfeldigvis nevnte jeg dette for en kollega en dag på jobb, og han sier: "jaja, men du kan da vel låne min?"

WTH? Hvem låner bort sin 2006 VW Passat bare for at noen skal komme seg opp til Verdal?? Jo, en som øyner en gratis shine, selvsagt!

Så da var jo den biten i boks, og det var bare å avtale ei helg.

Fredag morgen kom, og det var klart for avreise. Problemet var at i mitt yrke er det LITT dumt å planlegge noe som helst rett etter jobb. Akkurat da skulle jo selvsagt Murphy`s lov vise seg fra sin beste side...

Kort fortalt, jeg jobber som ambulansepersonell, og vi kom hjem fra tur kl. 04 natt til fredag...

Aldri så lite sigen på turen oppover, men utrolig hva litt radio og Metallica kan gjøre ;)

Turen opp gikk smertefritt, og etter en kjapp *host*litt feilaktig*host* kjørerute fra Ketil mot slutten, ankom jeg Scandic Shine`s nye lokaler i Verdal.

Siden jeg lovte Ketil (ble beordret til) å ikke ta bilder av hans Touran mens jeg var der, gjorde jeg heller ikke det. Den var ikke "helt" strøken, kan man vel si...

ANYWHO: Vi satte i gang med vask og clay av Passaten, før vi satte den inn til neste dag.

Produktliste for vask skal Ketil få lov til å tilføre her selv, for han blandet så mye rart til avfetting og shampoo at jeg mistet oversikten...

Noen bilder fra fredag:

ScandicShineTour002.jpg

ScandicShineTour003.jpg

ScandicShineTour004.jpg

ScandicShineTour005.jpg

ScandicShineTour007.jpg

ScandicShineTour008.jpg

Dritten renner av, heldigvis...

ScandicShineTour009.jpg

ScandicShineTour010.jpg

Ferdig vasket, klar for clay (som var rimelig kjapt utført)

ScandicShineTour011.jpg

ScandicShineTour012.jpg

Ser jo absolutt grei ut, da jeg har allerede behandlet den i sommer

ScandicShineTour014.jpg

Meeen, noen har vært litt brutal med snøkosten, da bilen står utendørs hele året...

ScandicShineTour016.jpg

Deretter bar det av sted til Falstad Mansion, med mellomstopp på den lokale dagligvare-dealeren for litt provianter til kveldens koseligheter.

Fikk til og med følgemannskap ned til rommet jeg skulle sove på:

ScandicShineTour013.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Lørdag:

Etter en kveld med taco, (nok) god drikke og Transporter på DVD, var kanskje ikke formen heeelt der den kunne ha vært, men what the hell! Vi har jo en "jobb" å gjøre!

Etter mye om og men og att og fram og hit og dit, inkl. Levanger en tur for å handle jentedrink (mistenker Ketil for å skulle ha denne selv, men han skyldte på fruen), fikk vi da begynt på bilen.

Det eneste jeg har prøvd av Scholl til nå er S17 og S40, og jeg var klar for å prøve mer.

Vi fant ut at vi skulle nøye oss med kun ett steg på denne bilen, så valget falt på S30.

Men siden dette er produkter jeg vil bruke hos oss, ville jeg også prøve S3, så jeg tok panseret med denne, og S30 etterpå.

Og siden Ketil er grådig på maskinene og bakplatene sine, måtte jeg ta med min egen Flex, med Scholl bakplate, selvsagt.

Etter en VELDIG kjapp liten flekk-test av S30 på framskjerm, ble det slik:

ScandicShineTour017.jpg

Dette fant vi ut var tilfredsstillende, og holdt oss til denne, da vi ikke var ute etter noen show-finish.

Heretter er kun etterbilder, deriblant underveis i LSP. Valget av denne falt merkelig nok ikke på Swissvax, men Scholl W12.

Denne har enda ikke kommet ut på markedet, så dette er ilddåpen ;)

ScandicShineTour018.jpg

Her skulle Ketil ta noen bilder med mitt kamera, og han er tydeligvis vant til å knipse i "auto". Dette var innstilt på manuell, med ca. 0,6 sek. lukkertid...

ScandicShineTour020.jpg

ScandicShineTour021.jpg

ScandicShineTour022.jpg

Og her er jeg bak kamera igjen, med samme innstillinger... :P

ScandicShineTour023.jpg

ScandicShineTour024.jpg

ScandicShineTour025.jpg

ScandicShineTour027.jpg

ScandicShineTour026.jpg

Ketil med spakene igjen...

ScandicShineTour028.jpg

ScandicShineTour029.jpg

ScandicShineTour031.jpg

ScandicShineTour032.jpg

ScandicShineTour033.jpg

ScandicShineTour034.jpg

Samme skjerm som lenger her oppe etter en ordentlig runde med S30 og W12. Nydelige flakes!

ScandicShineTour035.jpg

Ferdig, med div. bilder. Skulle hatt stativ, ja...

ScandicShineTour044.jpg

ScandicShineTour043.jpg

ScandicShineTour036.jpg

ScandicShineTour037.jpg

ScandicShineTour039.jpg

ScandicShineTour040.jpg

ScandicShineTour041.jpg

ScandicShineTour042.jpg

ScandicShineTour047.jpg

ScandicShineTour048.jpg

ScandicShineTour049.jpg

Liten test av beading

ScandicShineTour052.jpg

ScandicShineTour053.jpg

ScandicShineTour056.jpg

ScandicShineTour057.jpg

ScandicShineTour058.jpg

ScandicShineTour059.jpg

ScandicShineTour060.jpg

ScandicShineTour063.jpg

ScandicShineTour079.jpg

ScandicShineTour080.jpg

Sorry at jeg ikke har snudd bildene... :rolleyes:

Deretter ble vi PLUTSELIG sultne, så vi sa natta til bilen; nå skulle vi ha biff, og det HASTER!

ScandicShineTour062.jpg

ScandicShineTour061.jpg

Der viste Ketil seg fra sin litt mindre kjente "Arne Brimi-side", og begynte å kokkelere på kjøkkenet:

ScandicShineTour066.jpg

ScandicShineTour064.jpg

ScandicShineTour068.jpg

ScandicShineTour055.jpg

ScandicShineTour071.jpg

Jeg skrellet riktignok poteter til mannen med ljåen banket på vinduet, men etterpå nøt jeg egentlig bare tilværelsen, mens Ketil og fruen så lystig styrte kjøkkenet

ScandicShineTour067.jpg

ScandicShineTour069.jpg

Etterpå endte vi opp her

ScandicShineTour078.jpg

ScandicShineTour075.jpg

ScandicShineTour072.jpg

Bernhard har vel kontroll på resten, så vi trenger ikke si mer om det

Søndag var dagen for dundrende hodepine de 15 millioner km hjem igjen, men ellers bra.

Takk for titten, Ketil, jeg kommer gjerne tilbake ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Scandicshine.no

Touran var strøken og jeg tok ikke bildene :D Sånn, da var resten ca rett ;)

Avfettning: Grime reaper, Chemical Guys tar and bug remover + litt annet

Såpe: Dodo juice, citrus wash and gloss + litt annet

www.scandicshine.no
Alt i bilpleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Strøkent resultat gutter...

Men Brage, måtte du jobbe for å få mat?? Det slapp vi.. Samt at du synes du har langt hjem, vi hadde vel da bortimot 100 millioner km hjem vi da...

Men så ut, og for øvrig vet jeg at dere hadde det gøy... Men hvem ble fullest bortsett fra Fredric? :D

Hva er litt annet?? Ketil's hjemmelagde .....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ketil: slutt å jug.

Bernhard: Ketil sa at hvis jeg ikke gjorde noe, var det rett til sengs, uten cognac. Det er ikke et alternativ.

Det VAR 15 millioner km, MINST! Helt sant!

Bortsett fra Fredric, var det nok bikkja som ble fullest. Tror jeg. Kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, jeg er helt sikker på at Fredric ble full, og at vi fikk latteranfall opptil flere ganger.

Resten er litt usikkert... Hehe... Ikke så mange å våkne opp med, så der tror jeg alt gikk bra for seg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClearCoatChristR

Det er veldig gøy å være full med Fredric, hvertfall når man er fra østlandet, for da hermer han etter deg på dårlig trønderdialekt :P

Men det var vel ikke du så heldig å oppleve Brage? :P

Endret av ClearCoatChristR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Ble bra denne her som vanlig fra vædan....

mer skuffet over at det er så mye fyll og tull der oppe jeg, har liksom hatt et seriøst inntrykk av ketil jeg.. men men... Er vel mer skeptisk til at Ketil helg etter helg drar med seg unge gutter inn til byn der og handler "jentedrikker" jeg, er ikke rart det blir snakk i bygda da gitt... Jeg skal i allefall leke dødsfemi om jeg får rotet meg opp der etterhvert..."joOhoOo sSjetil... her har de sånn spritbruUus" he he

Vel ser ut som dere har det gøy da, samt at han er en racer på kjøkkenet har jeg hørt før, og at biff er høyt opp på lista hans.. ;)

PS, Knall lesing Brage

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, Ketil er jo tross alt bare unggutten ennå, så du må ikke ha for høye forhåpninger til ham, truhaa... Hihi... :P

Det er veldig gøy å være full med Fredric, hvertfall når man er fra østlandet, for da hermer han etter deg på dårlig trønderdialekt :P

Men det var vel ikke du så heldig å oppleve Brage? :P

Neeh, blir liksom ikke like moro når han hermer etter en annen trønderdialekt, som jeg prater (bare Ketil og Klister som vet det, kanskje) :P

HI DU VIRRI BRYDD ME I?

HAHA! Den er veldig intern, til info :lol:

Og til dere som lurer på hvem Fredric er: løft en flaske med Fisherman (rød) høyt opp i været, og han finner deg...

Før vi andre rakk å løfte glassene i en skål, var han allerede i gang med å fylle opp neste.

Endret av Brage
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Jeg skal i allefall leke dødsfemi om jeg får rotet meg opp der etterhvert..."joOhoOo sSjetil... her har de sånn spritbruUus" he he

Haha, det var dagens... Leke femi du liksom, kan jo ikke leke noe du er fra før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...