Forhandlere polishduden 2 641 Skrevet 27 Oktober, 2013 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 27 Oktober, 2013 . Les under bildene hans . Så står det at han skrur av påfyllingslokket Ser det nå ja, my bad! Siter Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor 2001 Porsche 911 Turbo 2014 Volvo XC70Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tr86 529 Skrevet 27 Oktober, 2013 Rapporter Share Skrevet 27 Oktober, 2013 Flott bidrag! Dog er jeg noe uening i bruken av oljesuger da man ikke får opp alt smusset av oljepanna, men hver sin smak Det er ivertfall den soleklart letteste måten å bruke slurper. Den adapteren din var veldig fin, personlig liker jeg den med stoff da den ikke lager hakk/riper. Og et tips, for oss som har omvendt oljefilter så suger systemet inn luft når den startes første gangen. Hvertfall på bmw lønner det seg på første start etter første sikft å "kjøre" bilen litt på medium turtall så den går på høyt trykk og tvinger lufta ut av systemet. Også kjent som "bleeding" som de gjør på verksted for en god slant med penger om du som meg har N52 motor Man får ikke ut all olje ved å bruke bunnpluggen heller. Dersom du tar tømmer alt, og deretter tar ned bunnpanne, ligger det som regel igjen noen desiliter. Takk for fin og interessant tilbakemelding. Det synes helt klart at mest hensiktsmessig oljeskift vil variere noe fra bil til bil. Når det gjelder diskusjonen rundt bruk av oljesuger kontra tappeplugg, er nok den debatten like gammel og utdebatert som olje i seg selv. Jeg vet at Mercedes-Benz bruker oljesuger og anbefaler det. De er laget slik at en oljesuger slurper i seg like mye som en kan tappe ut. Når de videre er kjent for å lage noen av de motorene i bilverden som tåler kilometer best, stoler jeg på de. På de MB verksted jeg har vært innom brukes god gammeldags metode for tapping, altså bunnpluggen. Mulig dette ikke er alle som gjør dog. Siter GTechniq Accredited Detailer S&S Ford Mondeo 2014 - S&S Lexus IS300h F-Sport - S&S Toyota Rav4 2013 - S&S Toyota Auris Touring Sports 2015 - S&S BMW 318d F30 - S&S Toyota Avensis 2012 - S&S Toyota Rav4 2013 - S&S Volvo V40 Rebell Blue v2 - S&S BMW 520d E60 Jet Black - S&S Renault 17 TL 1972' - S&S Toyota Corolla 97' - S&S Volvo V40 Rebell Blue Min bilpleielogg TRDetailing på facebook Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimhas 24 Skrevet 27 Oktober, 2013 Rapporter Share Skrevet 27 Oktober, 2013 Man får ikke ut all olje ved å bruke bunnpluggen heller. Dersom du tar tømmer alt, og deretter tar ned bunnpanne, ligger det som regel igjen noen desiliter. På de MB verksted jeg har vært innom brukes god gammeldags metode for tapping, altså bunnpluggen. Mulig dette ikke er alle som gjør dog. Tror de fleste seriøse verksteder gjør det sånn. Om man er redd for å ikke få ut alt gjør heller man igjennom en skvett med ny olje før man skrur i bunnpluggen igjen. Jeg gjorde som regel det når jeg byttet på motorsyklen, og kan finne på og gjøre det på bilen og Men om det er nødvendig; nei egentlig ikke men gir godfølelsen Uansett metode, viktigste er å gjøre det, og gjerne oftere en de alt for lange service intervallene som er på nye biler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tr86 529 Skrevet 27 Oktober, 2013 Rapporter Share Skrevet 27 Oktober, 2013 Helt korrekt, at jeg skal vente 30 000km på intervall, kunne aldri vært aktuelt, her i heimen er det 1 gang pr år minimum, og Max 10-15000km :-) Siter GTechniq Accredited Detailer S&S Ford Mondeo 2014 - S&S Lexus IS300h F-Sport - S&S Toyota Rav4 2013 - S&S Toyota Auris Touring Sports 2015 - S&S BMW 318d F30 - S&S Toyota Avensis 2012 - S&S Toyota Rav4 2013 - S&S Volvo V40 Rebell Blue v2 - S&S BMW 520d E60 Jet Black - S&S Renault 17 TL 1972' - S&S Toyota Corolla 97' - S&S Volvo V40 Rebell Blue Min bilpleielogg TRDetailing på facebook Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer ØHN 5 315 Skrevet 27 Oktober, 2013 Forfatter Moderatorer Rapporter Share Skrevet 27 Oktober, 2013 Takk for innspill alle sammen! Jeg har ikke fasiten, bare så det er sagt. Jeg viser hvordan jeg gjør det. Uansett havner nok ikke alt gruff i bunnpanna, og nytt filter vil ha en funksjon som innvendig motorrens når ny olje med ferske renseadditiver sprer seg rundt i motoren. Filteret fanger opp gammel moro som ikke hadde blitt med ut, uansett tømmemetode. Man får ikke ut all olje ved å bruke bunnpluggen heller. Dersom du tar tømmer alt, og deretter tar ned bunnpanne, ligger det som regel igjen noen desiliter. På de MB verksted jeg har vært innom brukes god gammeldags metode for tapping, altså bunnpluggen. Mulig dette ikke er alle som gjør dog. Nei, alle MB verksted bruker ikke oljesuger, det har du helt rett i. Det er jo tappeplugg på Mercedes også. Siter Detailers Club Norway Approved Detailer & Nanolex Approved Detailer Certified Bigfoot System Specialist Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4 - Sort Toyota Landcruiser - Sort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tr86 529 Skrevet 27 Oktober, 2013 Rapporter Share Skrevet 27 Oktober, 2013 Det viktigste et at man tar et oljeskift og filterskift. Hvordan et ikke det viktigste. Ved oljeskift vil ca 90-95% olje bli fornyet og nytt filter klart til rensing. En slik løsning du har her ØHN vil nok i mange tilfeller være det beste/enkleste når man er i hjemmet uten løftebukk. Siter GTechniq Accredited Detailer S&S Ford Mondeo 2014 - S&S Lexus IS300h F-Sport - S&S Toyota Rav4 2013 - S&S Toyota Auris Touring Sports 2015 - S&S BMW 318d F30 - S&S Toyota Avensis 2012 - S&S Toyota Rav4 2013 - S&S Volvo V40 Rebell Blue v2 - S&S BMW 520d E60 Jet Black - S&S Renault 17 TL 1972' - S&S Toyota Corolla 97' - S&S Volvo V40 Rebell Blue Min bilpleielogg TRDetailing på facebook Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer ØHN 5 315 Skrevet 27 Oktober, 2013 Forfatter Moderatorer Rapporter Share Skrevet 27 Oktober, 2013 Øhn: kan du dele med oss hvordan du nullstiller servicelampa, har en c klasse 2000mod som servicelampa lyser på, skulle gjerne ha slukket den da jeg nylig har hatt service på bilen og lampa begynte å lyse/indikere at jeg trenger service På biler med knapper på rattet er dette heldigvis enklere enn på bilene før facelift. Jeg gjorde følgende: Sett i nøkkel og vrir to trinn til alle lamper i kombi-instrumentet tenner. Bla deg frem med knappene på venstre side av rattet i hovedmenyen mellom radio, kjørekomputer etc til ordinær km stand vises. Trykk deg så frem til undermenyen der det står når neste A eller B service er. Nå trykker du inn knappen merket "R" ved kombiinstrumentet på venstre side (samme knapp som resetter tripteller etc) og holder inne i minimum to sekunder. Hold knappen inne til displayet spør om du vil resette serviceintervall. Når du har fått spørsmålet om resetting slipper du knappen Trykk og hold inne knappen "R" igjen for å bekrefte resetting til km.stand resettes. Lykke til! Siter Detailers Club Norway Approved Detailer & Nanolex Approved Detailer Certified Bigfoot System Specialist Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4 - Sort Toyota Landcruiser - Sort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evomorten 0 Skrevet 27 Oktober, 2013 Rapporter Share Skrevet 27 Oktober, 2013 Takk for svar, selv om jeg ikke er så heldig at jeg har knapper på rattet så skal jeg vel få det til på vis:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere polishduden 2 641 Skrevet 27 Oktober, 2013 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 27 Oktober, 2013 Takk for svar, selv om jeg ikke er så heldig at jeg har knapper på rattet så skal jeg vel få det til på vis:) Youtube 1 Siter Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor 2001 Porsche 911 Turbo 2014 Volvo XC70Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer ØHN 5 315 Skrevet 27 Oktober, 2013 Forfatter Moderatorer Rapporter Share Skrevet 27 Oktober, 2013 Takk for svar, selv om jeg ikke er så heldig at jeg har knapper på rattet så skal jeg vel få det til på vis:) Stemmer at det ikke er rattbetjening hvis du har gamle W202. Den ble avløst av den nye C-klassen W203 sommeren 2000. Da gjør du slik: 1 sett deg inn og lukk alle dører 2 Sett i nøkkelen og vri to trinn 3 Trykk på "R" knappen to ganger slik at serviceindicatoren (nedtellingen til neste service) kommer opp i displayet 4 Vri tenningsnøkkelen helt tilbake til null 5 Hold inne "R"- knappen mens du vrir startnøkkelen to trinn på igjen. 6 Fortsett å holde "R"-knappen inne til du hører et pip. Nå skal serviceintervallet være nullstilt. Lykke til! Siter Detailers Club Norway Approved Detailer & Nanolex Approved Detailer Certified Bigfoot System Specialist Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4 - Sort Toyota Landcruiser - Sort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evomorten 0 Skrevet 28 Oktober, 2013 Rapporter Share Skrevet 28 Oktober, 2013 Tusen takk, det var alle tiders:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianMH 234 Skrevet 28 Oktober, 2013 Rapporter Share Skrevet 28 Oktober, 2013 Litt OT, men, jeg skal også skifte olje på min snart(med løftebukk) vil det ha noe hensikt å flushe motoren med 2-3 liter olje for å få ut enda mer dårlig olje ? Eller det veldig hipp som happ. Siter NAD - Nanolex Approved Detailer [] 17 MB E200T, iridium silber. [] 17 Kia Soul EV, Grå. [x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak [x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå. [x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere polishduden 2 641 Skrevet 28 Oktober, 2013 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 28 Oktober, 2013 Litt OT, men, jeg skal også skifte olje på min snart(med løftebukk) vil det ha noe hensikt å flushe motoren med 2-3 liter olje for å få ut enda mer dårlig olje ? Eller det veldig hipp som happ. Det spørs jo hvor lenge det er siden sist skift, tilstand på motor etc. 99,9% av tilfellene er det sløseri Siter Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor 2001 Porsche 911 Turbo 2014 Volvo XC70Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianMH 234 Skrevet 28 Oktober, 2013 Rapporter Share Skrevet 28 Oktober, 2013 Det er antageligvis 20.000 km siden sist vil jeg tro, er dette longlife opplegget på den brakka jeg har. Så den skal jo byttes hver 30.000(mener jeg) Siter NAD - Nanolex Approved Detailer [] 17 MB E200T, iridium silber. [] 17 Kia Soul EV, Grå. [x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak [x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå. [x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hgnubel 335 Skrevet 28 Oktober, 2013 Rapporter Share Skrevet 28 Oktober, 2013 Litt offtopic, men relatert: Jeg har et oppsamlingskar ganske likt denne, men en større modell Biltema solgte før: Skulle gjerne ha behandlet plasten innvendig med noe lurt sånn at oljen bare sheeter av, for å få mest mulig gammel olje med til returstasjonen og minst mulig olje inn i boden hvor dette må oppbevares... Tips til noe som ikke skylles bort med en gang av litt varm motorolje? Siter bilpleielogg - Volvofamilien: V70 T4 2016 Dynamic Edition og V70R AWD 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer Christer 2 924 Skrevet 28 Oktober, 2013 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 28 Oktober, 2013 NeverWet? Siter It's not the end of the world, but you can see it from here. Samlede Werx | Bilpleielogg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freebird 16 Skrevet 28 Oktober, 2013 Rapporter Share Skrevet 28 Oktober, 2013 Stearin? Siter 1988 Mazda 626 GD 1997 Mercedes C-Klasse - W202 2001 Mercedes E-Klasse - W210 1986 Toyota Mr2 Mk1a Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi S8 4 829 Skrevet 28 Oktober, 2013 Rapporter Share Skrevet 28 Oktober, 2013 etter eg las denne tråden her så klarte eg ikke å la være å kjøpe denne på biltema i dag hehe http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Olje-og-Fett/Oljesuger-manuelltrykkluftdrevet-191479/ Siter Max Protect Certified Instructor Max Protect Certified Detailer Grindvikas Gnikkebu samlede S&S Følg oss på Facebook Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hgnubel 335 Skrevet 28 Oktober, 2013 Rapporter Share Skrevet 28 Oktober, 2013 NeverWet? Ser ut som det koster meg ca US $50, så vondt har jeg ikke av litt oljesøl.. får mye tørkepapir og engangshansker for de pengene Stearin? Akkurat det tror jeg ikke jeg har tålmodighet til, ser for meg at det må dryppes rundt det hele.. og ikke aner jeg om det blir glatt nok heller. Men forslaget var såpass spesielt at jeg nesten er usikker på om du er seriøs Siter bilpleielogg - Volvofamilien: V70 T4 2016 Dynamic Edition og V70R AWD 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freebird 16 Skrevet 28 Oktober, 2013 Rapporter Share Skrevet 28 Oktober, 2013 Hehe, forslaget var 100 % alvorlig. Jeg tenkte ikke nødvendigvis på å dryppe det rundt i karet, men rett og slett gnikke et vanlig stearin eller telys nedi der. Det husker jeg vi gjorde på akebrett når jeg var yngre for bedre glid. Jeg aner ikke hvor holdbart det blir, men jeg vil anta at det fungerer en stund i det minste. Siter 1988 Mazda 626 GD 1997 Mercedes C-Klasse - W202 2001 Mercedes E-Klasse - W210 1986 Toyota Mr2 Mk1a Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.