GlennN

Jula våtsuger vs nilfisk buddy

Jeg er fristet til å kjøpe en våtstøvsuger, men som student så er det ikke mye penger til overs. Var en tur på jula idag for å se å ta på begge to, men ble ikke noe klokere. Har sett test av begge to sugerene her på forumet, men ble heller ikke klok av det. Så spørsmålet mitt er: Gjør jula våtsugeren en like god jobb som nilfisk buddy? Og hvilken bør jeg kjøpe, her gjelder bang for bucks prinsippet!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Velg Nilfisk, rå kvalitet og fungerer bra ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Største forskjellen er vel at på Nilfik støvsugeren så går det ann å få tak i reservedeler, med kort leveringstid hvis noe ryker.

På mange sånne "butikk" produkter, som hos Biltema, Jula osv, så er ikke alltid deler like enkelt å få tak i.

Også kan man jo si det at Nilfisk har hatt noen års fartstid på markedet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På den annen side er det som regel ikke noe problem å bytte hele maskinen hos Biltema eller Jula hvis den ryker, bare irriterende å måtte ta turen når man er midt i en jobb...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror (uten å vite) at den billigste kanskje har litt kortere slange og ledning. Det er kjedelig..

Om du skal ha den i noen år ville jeg gått for nilfisk. Uten at at jeg kan si at den er "bedre" enn andre.

Begge maskinene suger både vått og tørt..:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har Nilfisk Buddy 15, kjøpt hos Jula. Jeg er knallfornøyd med min! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har Nilfisk Buddy 15, kjøpt hos Jula. Jeg er knallfornøyd med min! :)

Kjøpte du noe tilbehør til denne?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, hadde en tilbehørspakke med rensemunnstykke etc fra Karcher fra før som passet. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hatt bilxtra sin med foma sitt munnstykke. Men har nå kjøpt meg SS sin rensemaskin, og er utrolig fornøyd med denne! Har sentralstøvsuger festet på vegg i garasjen til tørrsuging ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir nok en buddy på meg. Har de anbefalt tilbehør på jula også? Tenker da på munnstykker.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke lagt merke til det. Leter etter Fomamunnstykke selv. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde to, og solgte ett... med tanke på etterspørselen nå angrer jeg som en hund på at jeg ikke kjøpte flere :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er det som gjør det foma munnstykker så himla populært? Finnes det noen alternativer?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De er gjennomsiktige, så du ser lettere når du er ferdig med å suge møkk opp fra det du jobber med. Når vannet som suges opp er helt klart er det heller ikke møkk igjen i underlaget! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er det som gjør det foma munnstykker så himla populært? Finnes det noen alternativer?

Såvidt jeg vet har både Kärcher og Nilfisk tilsvarende munnstykker, men av varierende kvalitet. Kärcher sitt suger seg sammen på midten fordi det ikke er stivt nok, Nilfisk sitt har jeg bare hørt om og kan derfor ikke si noe mer om det, men etter hva jeg forstår er begge svarte.

Foma sitt er stivt og robust med avstiving på midten, i tillegg er det hvitt og ganske så gjennomsiktig. Som DavidRS sier, så ser man derfor lettere når man er "ferdig" med oppslurping av såpe og skitt fra tekstilen man mishandler behandler.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive