Gå til innhold

Crystal Rock VS Divine


Citrus

Recommended Posts

Divine er verdens mest eksklusive bilvoks og inneholder over 60% ultra ren brasiliansk hvit carnauba

Med sine 76 % av den renseste, brasilianske, elfenbenshvite carnauba voks er Swissvax Crystal Rock blant de voksene med høyest carnauba innhold på markedet

Hvor stor forskjell er det egentlig på disse voksene. Og hvilken fordeler får man av at de blir laget til en spesiell bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • Citrus

    16

  • truhaa

    8

  • Lexgtturbo

    6

  • kris1986

    3

Mest aktive i dette emnet

Populære innlegg

Arne

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ghostrider264

Det vil nok dessverre bli veldig lenge til jeg har anledning til å kjøpe Divine (gravert plate i Sterling sølv!), knapt nok Crystal Rock, men kanskje jeg kan få svar på noe jeg har lurt litt på.

Carnaubavoks er kjent for å være steinhardt og det er veldig sjelden man i virkeligheten klarer å få til at mer enn ca 40-50% av boksens innhold er carnauba. Resten av innholdet er normalt andre vokstyper og midler som oppløser voksen slik at den i det hele tatt kan smøres på bilen.

Hva betyr 76% carnaubavoksinnhold i dette tilfellet? Er 76% av boksens innhold ren carnaubavoks, eller er 76% av voksen i boksen carnaubavoks?

Noen som har noen tanker?

Endret av Ghostrider264
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

76% av VOKS innholdet i krukka er Carnauba voks de resterende 24% er annen voks (bievosk etc).. dette er prosenter av voksinnholdet ikke det totale innholdet produkt i boksen..

Med andre ord kan det være 10% voks (derav 76% canauba og 24% bievoks) og så 90% andre midler (fett, løsemidler etc)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil nok dessverre bli veldig lenge til jeg har anledning til å kjøpe Divine (gravert plate i Sterling sølv!), knapt nok Crystal Rock, men kanskje jeg kan få svar på noe jeg har lurt litt på.

Carnaubavoks er kjent for å være steinhardt og det er veldig sjelden man i virkeligheten klarer å få til at mer enn ca 40-50% av boksens innhold er carnauba. Resten av innholdet er normalt andre vokstyper og midler som oppløser voksen slik at den i det hele tatt kan smøres på bilen.

Hva betyr 76% carnaubavoksinnhold i dette tilfellet? Er 76% av boksens innhold ren carnaubavoks, eller er 76% av voksen i boksen carnaubavoks?

Noen som har noen tanker?

Den 200ml store boksen er fylt 76% :P

Har aldri tenkt på det, viste ikke at carnaubavoks var så hard heller. Da høres det jo litt rart ut at voksen er så lett å jobbe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

100% er carnauba voks i P21s sin, men hvor mye voks innhold det totalt er i boksen vet vel ingen...10-20%? resten er oljer og annet snacks.. ;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ingen sier hvor mye voks de har. Kan jo ta CR og dele den opp i to bokser for så å fylle opp med vann, krem elns. Og likevell si at det er 76% carnaubavoks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står det ikke 76% by volume på den? har den ikke foran meg nå...

Edit:

With 76% by wax volume of pure Brazilian ivory carnauba wax, the waxes have one of the highest Carnauba content of any wax on the market

Endret av Hardstyler
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexgtturbo

Jepp! Det kunne de gjort, men då hadde dette med løselighet og alle sånne ekle kjemiske beregninger komt inn i bildet :P

Poenget er vel at det ikke blir gjort med voksene av skikkelig kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Swissvax Crystal Rock - Paul Dalton's Voks

Swissvax Crystal Rock er en ny og unik voks utviklet i samarbeid med Paul Dalton - britisk bilpleiespesialist med ry verden over.

Med sine 76 % av den renseste, brasilianske, elfenbenshvite carnauba voks er Swissvax Crystal Rock blant de voksene med høyest carnauba innhold på markedet. Den vil gi kjøretøyets lakk en utrolig glød og dybde, samtidig som den er holdbar og beskyttende. Den skaper en vannbestandig film og gir fin dybde og glans selv på farger som hvit og sølv. Et lag av Paul Dalton's Crystal Rock kan vare opp til 6-12 måneder og det kan toppes med påfølgende lag for enda mer glans og beskyttelse. Når Crystal Rock utsettes for vann vil den umiddelbart reagere og lukke porene i voksen - noe som igjen skaper en flott effekt i forhold til perling og avrenning av vannet (beading and sheeting). Jo flere lag (tynne!!), jo mer vannbestandig blir den. Voksen gir et fantastisk resultat og den er en drøm og jobbe med - bilpleie blir ikke bedre enn dette!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...