Gå til innhold

feil på rupes 15es?


hfinseth

Recommended Posts

Ferdigstillte nettopp en bil der Rupesn ble flittig brukt, men underveis så merket jeg at jeg slet mer og mer for å få den til å rotere. Sånn som jeg har skjønt det så skal det litt til for å få rupesn til å stoppe rotasjonen?

Legger ved en video der jeg nettopp har satt på ny pad, der den tilsynelatende ikke vil rotere uten press.. På horisontale panel roterer den ok, men så snart jeg beveger meg på et vertikalt så må jeg drive med finføling for å få rotasjon og selv da er den sparsom.

Det som også er litt spesielt er at hvis jeg kanter maskinen for så å legge press på ytterkanten av pad`en så roterer den mer en noen gang.

Er det teknikken hos meg det ligger på eller kan det være noe feil med maskinen?

http://www.youtube.com/watch?v=OEe5hc1IATo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdigstillte nettopp en bil der Rupesn ble flittig brukt, men underveis så merket jeg at jeg slet mer og mer for å få den til å rotere. Sånn som jeg har skjønt det så skal det litt til for å få rupesn til å stoppe rotasjonen?

Legger ved en video der jeg nettopp har satt på ny pad, der den tilsynelatende ikke vil rotere uten press.. På horisontale panel roterer den ok, men så snart jeg beveger meg på et vertikalt så må jeg drive med finføling for å få rotasjon og selv da er den sparsom.

Det som også er litt spesielt er at hvis jeg kanter maskinen for så å legge press på ytterkanten av pad`en så roterer den mer en noen gang.

Er det teknikken hos meg det ligger på eller kan det være noe feil med maskinen?

http://www.youtube.com/watch?v=OEe5hc1IATo

Feil på linken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil på linken...

Funket her. :)

hfinseth: Nå er det ikke tvungen rotasjon på den maskinen, dvs at det er den ocillerende bevegelsen som skaper rotasjon, og det er litt avhengig av hvor presset legges på maskinen, hvor mye press og plassering av pad på bakplaten.

Den lille rotasjonen som er, er heller ikke vesentlig for korrigeringen på en DA-maskin, så det er bare å kose deg med maskinen din. :)

Du skriver:

Sånn som jeg har skjønt det så skal det litt til for å få rupesn til å stoppe rotasjonen?

Svaret på det er nei, den er lik alle andre DA-maskiner når det gjelder rotasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker her også når eg bruker Firefox fremfor Crome :)

Bruker Chrome og det funker helt fint!

Tilbake til TS:

Godt å se nån fra de plassan litt mer lokalt :)

Litt usikker på hvordan maskinen er satt opp, men kan det være drev-overføring som kan begynne å bli sliten?

2006 Audi A6 2.7 TDI Quattro

1998 Opel Omega STV

Skru opp til ribbeina rasler i takt med musikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funket her. :)

hfinseth: Nå er det ikke tvungen rotasjon på den maskinen, dvs at det er den ocillerende bevegelsen som skaper rotasjon, og det er litt avhengig av hvor presset legges på maskinen, hvor mye press og plassering av pad på bakplaten.

Den lille rotasjonen som er, er heller ikke vesentlig for korrigeringen på en DA-maskin, så det er bare å kose deg med maskinen din. :)

Du skriver:

Sånn som jeg har skjønt det så skal det litt til for å få rupesn til å stoppe rotasjonen?

Svaret på det er nei, den er lik alle andre DA-maskiner når det gjelder rotasjon.

Tusen takk!

Har en mistanke om at problemet mer ligger hos meg en maskinen, men kjekt å høre seg litt rundt for å høre hvilke erfaringer dere har ;)..

Bruker du press når du jobber? :)

Bruker liten til ingen press :) Er vel slik at rupesen skal brukes uten press?

Bruker Chrome og det funker helt fint!

Tilbake til TS:

Godt å se nån fra de plassan litt mer lokalt :)

Litt usikker på hvordan maskinen er satt opp, men kan det være drev-overføring som kan begynne å bli sliten?

Aha! Hvor holder du til?

Maskinen er relativt ny så håper ikke det er tilfelle :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både bigfoot og 21 og 15 har orginalt en slags "antispinn" funksjon, der bakplata tar borti en "kappe" på maskinen som bremser ned rotasjonen.

Denne funskjonen fjernes enkelt ved å legge en skive imellom bakplate og maskinen, da vil du få mer rotasjon og korrigeringsevne ut av maskinen din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både bigfoot og 21 og 15 har orginalt en slags "antispinn" funksjon, der bakplata tar borti en "kappe" på maskinen som bremser ned rotasjonen.

Denne funskjonen fjernes enkelt ved å legge en skive imellom bakplate og maskinen, da vil du få mer rotasjon og korrigeringsevne ut av maskinen din :)

Triks i ludo! Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror denne linken kan helpe deg =)

Som Magnus M snakker om.

Mvh

 

Raymondo

 

"Bilen min skal være så ren at det kan utføres operasjoner i baksete" - Ivar Hoff

 

"Bilen er utrolig god, men mennesket er ikke godt nok for bilen" - Lars Sponheim

 

Biler:

VW Touran 2012 170Hk DSG

Skoda Octavia 2014 180 TSI (Konebil)

Mercedes Vito 2002 110CDI - Hvit m/ hint av krokan (Arbeidshesten)

Peugeot Partner 2008 (Litt usikker på hvorfor jeg kjøpte denne)

 

Mine S&S: Subaru Impreza STI Killer - Porsche Carrera 996 4S - VW Transporter 4-Motion - Range Rover Sport HSE -

 

Audi A4 Avant - Audi RS5 V8 FSI - Audi 80 CL - AC Cobra - Porsche 991 GT3

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...