Gå til innhold

Hva er feil med spyleren min ?


Are G

Recommended Posts

Tenkte å spyle over bilen en rask runde før dekkskift.

Spyleren min har ikke blitt brukt mange ganger i år og den er kanskje litt lei seg for det, men synes den kan finne en annen måte å furte på.

Fikk skumlagt ca 1/4 av bilen og plutselig faller trykket og vannet fosser ut av forlengeren.

Tenkte at det var den skumkanonen som har kvelda igjen og koblet på vanlig munnstykke for å spyle av avfetting.

Det fungerte ikke, samme problem oppstår.

Hva kan det komme av? Det er ingenting i veien med forlengeren som jeg kan se, ingen hindringer i røret men det gir nøyaktig samme effekt hvilket sluttstykke jeg har, hhv, kanon eller spylerdyse.

http://www.youtube.com/watch?v=QZO2YprHQjw

Kanskje litt dårlig med skygge på forlengeren men det går vel an å se hva som skjer?

Kan nevne at det ikke går å bruke den uten forlengeren da hverken dysa eller kanonen fester på koblingen der.

Noen tips/forslag her?

Jeg har ikke masse tid å bruke på dette så den blir nok satt i boden igjen og jeg kjører på selvvask, men synes det er trist at det skal være slik..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. ok hvor i den gamle fant du o-ringen?

Får leite litt på plassen utenfor her..

Er jo så lett å finne ting på grus... *argh*


Og kanskje et vel så interessant spørsmål.
Hvordan forsvinner en o ring av seg selv?
Den har ikke vært av siden sist. Lurer heller på om eksisterende ring er for gammel...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket raskt med naboen, han har en mindre Nilfisk og den koblingen ser helt identisk ut.

Prøvde ikke hans da det står maks 120 bar på den (tviler på at det gjør noe men)..

Dette er veldig snodig.

Det er ingen O-ring å spore noe sted, røret er helt og fint, og det er ingen synlige mangler.

Jeg vil tro det er pistolen som mangler noe da det er tydelig at det må være noe feil i koblingen der siden vannet spruter.

Kan dog ikke se noe som mangler der..

Får høre med Nilfisk om det ikke kommer en åpenbaring her.

Har ikke tid til å styre med dette, de opplyser 2 års garanti og spyleren er par mnd over dette.. Selv om jeg vil kreve 5 års reklamasjonsrett på en så dyr spyler om det skulle komme til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja! Eller så kan du bare gi han spyleren og be han vaske bilen med den og spør han hvor fornøyd han ville vært med det kjøpet?

En ting er garanti og reklamasjonsrett, men omtale/heder og ære er noe helt annet!

2006 Audi A6 2.7 TDI Quattro

1998 Opel Omega STV

Skru opp til ribbeina rasler i takt med musikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er garanti og reklamasjonsrett, men omtale/heder og ære er noe helt annet!

Erfaringsvis klarer de knapt å forholde seg til garanti og reklamasjonsrett...

Men (heldigvis) ingen regel uten unntak ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...