Gå til innhold

Haster!! Trenger å låne... Bergen


Skovdahl

Recommended Posts

Hei!

Jeg trenger å låne dette for å få av to låsebolter på pendlerbilen før helgen.

Noen som har anledning å låne vekk?? :)

På forhånd takk!

Thomas

*Edit: Om noen kan hjelpe meg med å sveise på to mutre istedet, så er dette også en meget god hjelp :) Kjører dit det kreves.

Endret av Skovdahl

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper du kaster låseboltene på sjøen etterpå uansett, så da kan du kanskje hjelpes av noen med sveiseapparat også? Hører stadig om folk som "måtte sveise på en mutter" for å få av låsebolter.

Bare en tanke for å øke mulighetene dine for å nå målet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper du kaster låseboltene på sjøen etterpå uansett, så da kan du kanskje hjelpes av noen med sveiseapparat også? Hører stadig om folk som "måtte sveise på en mutter" for å få av låsebolter.

Bare en tanke for å øke mulighetene dine for å nå målet :)

Jeg kan love deg at de skal på sjøen når alle 4 er av! Maken til drit har jeg ikke vært borti!! :angry:

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samme problem en gang. Tok turen innom Dekk1 og de fikset det på et par minutter uten kostnad. (Svigers er riktignok stamkunde der, men tipper de eller andre dekksjapper er behjelpelig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et tilsvarende sett fra Kamasa med 17mm, 19mm, 21mm og 22mm som du kan få låne. Aner dog. ikke om det vil fungere som ønskelig. :)

1988 Mazda 626 GD

1997 Mercedes C-Klasse - W202

2001 Mercedes E-Klasse - W210

1986 Toyota Mr2 Mk1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Har mange ganger måtte fjerne låsebolter på biler som skal bremses på dynapack rulla. Siden de har glemt nøkkelen. Da har det fungert hver gang med vanlige piper. Så har du en del piper i forskjellige mm og tomme størrelser så finner du alltids noe som kan brukes. Er bare å finne en som er akkurat litt for liten og slå den hardt på med en hammer. Så er det bare å skru de av :)

Låsebolten blir så klart veldig stygge eller ødelagt, men de er bare å kaste. Får kun tyven til å bruke ca 1 min lengre tid hvis de har lyst på felgene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et tilsvarende sett fra Kamasa med 17mm, 19mm, 21mm og 22mm som du kan få låne. Aner dog. ikke om det vil fungere som ønskelig. :)

Takk for det, men dimensjonen er nødt til å ha en i 10 eller 12mm :/ Glemte å spesifisere. Ellers takk :)

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mange ganger måtte fjerne låsebolter på biler som skal bremses på dynapack rulla. Siden de har glemt nøkkelen. Da har det fungert hver gang med vanlige piper. Så har du en del piper i forskjellige mm og tomme størrelser så finner du alltids noe som kan brukes. Er bare å finne en som er akkurat litt for liten og slå den hardt på med en hammer. Så er det bare å skru de av :)

Låsebolten blir så klart veldig stygge eller ødelagt, men de er bare å kaste. Får kun tyven til å bruke ca 1 min lengre tid hvis de har lyst på felgene :P

Hehe..tviler ikke et sekund! Men da tror jeg at det må ofres en 10mm(eller deromkring) pipe og se om det går an å slå den på og få det av med ennå mer makt. Men er det snakk om 6-kant eller 12-kant pipe?

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det er orginale låsebolter, kan forhandler normalt hjelpe deg. (Been there done that på Ford i Molde)

Det er nok ikke originale bolter fra Audi, da felgene er OZ. Mulig det er noe OZ har levert, men mtp. adaptertypen så tviler jeg på det er så mange som har de(uten at jeg har vært veldig mye Sherlock..)

post-2836-0-68251800-1381838788_thumb.jp.

Kan minne om det adapteret vist over.

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mnja, drar ikke kjensel på de. Ei god dekksjappe vil trolig uansett kunne hjelpe deg, dit ville jeg dratt først. Evt så kommer du hit, så sveiser jeg på to piper til deg. ;)

Skal prøve ei dekksjappe først, så får sveis være siste mulighet før grisepikk.. For det er jeg lite lysten på...går noen timer med nitidig borring!

Hehe..hadde du bodd bare litt nærmere, hadde jeg vært der ikveld ;)

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...