MKLars1

Forvask før Owatrol Polytrol og bruken av det!

Heisann! Som den Opel eieren jeg er, har jeg også plastlister som falmer etter fler år (før min tid), men minimal bilpleie. Jeg ønsker å prøve Owatrol Polytrol på plastdetaljene, men er litt usikker på et par ting:

1. Forvask? Ser mange snakker om Sterk Surfex HD blanding som de bruker før de legger på OP. Blandingsforhold og virketid på denne før det spyles av?

2. På Omega'en er det en type Kromlist på bunnen av plastlisten, må denne maskeres eller kan Owatrolen påføres på denne også (leste en annen tråd om at Owatrol kunne brukes på krom) Men dette er vell bare en forkrommet plastlist?

3. Regner med at lakk som er rundt må maskeres før Owatrol Polytrol legges på, i fare for at man griser? Takker for svar! MVH Morten Larsen

Endret av MKLars1
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bland feks 1:5. Virke 5-10 minutter. Ikke så nøye bare det ikke tørker ut. Dypp pensel 2 mm nedi og stryk av igjen.Trenger ikke maskere. Når det har gått noen minutter så legg en mikrofiber klut over list og legg press med fingrene over list og under list for å tørke vekk eventuelt søl på lakk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1. Surfex 1:5-ish, skrubb med børste, spyl av, gjenta. Skummet kommer til å være brunt så lenge det er skitt i plasten, når det skummer hvitt er det rent. Spyl av ofte og ikke la det tørke, for da trekker dritten inn i plasten igjen. Tørk godt og la lufttørke litt. Masker lakk og andre overflater du ikke vil ha Polytrol på og påfør tynt med en svamp eller pensel. Produktet er sinnsykt drøyt, så dynker du en svamp nedi har du nok produkt til 4 biler og vel så det... La trekke inn og delvis tørke i 15-20 minutter og tørk av overskudd med en MF du ikke er glad i (du får den aldri ren igjen). Hvis resultatet ser bra ut er du ferdig, hvis det ser skjoldete ut tar du en runde Polytrol til.

2. Har ikke hørt noe om bruk av Polytrol på krom, men hvis det er en vanlig plastkromlist er det bare å gnukke den litt for hånd med medium polish på MF, så blir det blankt.

3. Hvis du føler deg stødig nok på labben trenger du ikke maskere, men siden du spør kan det være lurt å gjøre ;)

Endret av Christer
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk og takk for svar ! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Då svamp används för att applicera, använder ni typ vanlig kökssvamp som är klippt?

Gäller samma princip för svamp eller pensel som för mf, att det bara är att kasta efteråt?

Funkar svamp alt pensel bättre än bomullsrondeller?

Endret av Hanna
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker alt som kan brukes så lenge det ikke blir mye søl/rot av det.Går an å vaske i surfex og legge i lukket pose etter bruk.Da stivner ikke penselen så lett :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sett penselen i vannbad etter bruk, da er den like myk og fin neste gang den skal brukes. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Då svamp används för att applicera, använder ni typ vanlig kökssvamp som är klippt?

Gäller samma princip för svamp eller pensel som för mf, att det bara är att kasta efteråt?

Funkar svamp alt pensel bättre än bomullsrondeller?

Jeg bruker enten vanlig pensel, svamppensel fra Panduro Hobby eller en oppklippet påføringspad, alt etter hvor jeg skal påføre. På store områder liker jeg påføringspad siden det blir lettere å dekke området raskt, mens på smale og/eller trange steder bruker jeg en av penselvariantene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Detta kanske är lite ot... Rail-fästena på mitt Volvo-tak är svart plast så där kan jag använda Polytrol men sjäva railsen är svart metall, vad ska jag använda där istället för Polytrol?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lett maskinpolering også voks :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som vet om en butikk på nett som har sånt på lager? glemmer bestandigt og kjøpe når jeg er i Trondheim.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilnerden.no

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker den hadde gått forbi meg. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive