Momentum

1 stegs med kun S30 på roterende

Hva oppnår man med å kun bruke Scholl S30 på roterende på en hel bil?

Grunnen til at eg spør er at eg ikkje har garasje og bilen er ofte i bruk så kan ikkje bruke flere dager på å ta f.eks en 3-stegs.

Men det eg har er gjerne 6 timer en dag det er oppholdsvær til å gå over bilen.

Så det eg lurer på er om S30 fjerner/demper swirls, merker fra solkrem o.l.?

Det er vell S30 som oftest blir brukt på pianolakken på listene på dører?

Hvordan er det med kjørespor og holos, får man dette kun med f.eks S03 gold og S17+?

Skal og slipe ned noen steinsprut eg har fylt igjen, hvis eg avslutter med p3000, må eg vel begynne grovt på S03 og oppover, nytter vell ikkje noe med S30 på dette?

Vil i grunn bare få bilen litt finere i lakken no før det blir for kaldt å stå ute å holde på.

Bilen det er snakk om er en 05 Mondeo med Platinum Metallic lakk(Gull), er usikker på hvordan denne er å jobbe med.

Har ikkje DA sånn at det er sagt;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Halla

Mondeoen har en hard lakk. Scholl S30 er ikke det sterkeste produktet på markedet, men ja, du vil kunne få dempe litt små riper rundt omkring og få renset lakken litt.

Med roterende så burde du absolutt bruke den puta som Scholl Concepts anbefaler, altså den orange puta. Hvis du da sprer produktet utover på en rolig og fin måte og arbeider det inn i lakken med litt hastighet og litt press, samt avslutter med et svisj(pass :) ) over med lav hastighet og lite press så skal du få en hologramfri overflate :)

Jeg var ikke overbevist om at det gikk an å få en hologramfri overflate med roterende maskin før jeg fikk prøve det med Orange pute og S30+ ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Halla

Mondeoen har en hard lakk. Scholl S30 er ikke det sterkeste produktet på markedet, men ja, du vil kunne få dempe litt små riper rundt omkring og få renset lakken litt.

Med roterende så burde du absolutt bruke den puta som Scholl Concepts anbefaler, altså den orange puta. Hvis du da sprer produktet utover på en rolig og fin måte og arbeider det inn i lakken med litt hastighet og litt press, samt avslutter med et svisj(pass :) ) over med lav hastighet og lite press så skal du få en hologramfri overflate :)

Jeg var ikke overbevist om at det gikk an å få en hologramfri overflate med roterende maskin før jeg fikk prøve det med Orange pute og S30+ ;)

Takk for svar ;) Når du skriver orange pute snakker du då om Scholl sin eller uber? Hvis eg bruker denne comboen på hele bilen hvor mange ganger må eg vaske puten trur du?

Lurer og på hva combo som er best for å få pianolakken på listene på dørene helt strøken, S30 på orange pad der og eller muligens S17 på sort pad først?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var bombesikker på at det var S30 eg hadde stående i skapet men no når eg sjekket var det visst S40 =S

Men spørsmålet er fortsatt det samme, tar denne swirls, ujevnheter og merker fra solkrem i lakken og kas combo er best?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han mener vel scholl sin orange pad ja.ville kjøpt inn flere pads blir litt lite med bare ein.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var bombesikker på at det var S30 eg hadde stående i skapet men no når eg sjekket var det visst S40 =S

Men spørsmålet er fortsatt det samme, tar denne swirls, ujevnheter og merker fra solkrem i lakken og kas combo er best?

s40 er vel enda finere en s30 så den tar vel lite swirls osv.har ingen erfaring med scholl så langt eg men kommer til å prøve det til neste sesong.
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Scholl sin orange pute ja.

Det går noen historier rundt om det ganske land om folk og firma som har klaget på at de ikke får en hologramfri finish ved bruk av S30+

Da kommer det frem at de ikke har brukt de putene som Scholl anbefaler. Det er selvsagt ikke umulig å få en hologramfri finnish med andre puter enn Scholl sine, men det blir fort mye enklere(er min egen erfaring).

S40 er en god sak å bruke rett før voks f.eks. Men med denne vil du ikke få fjernet mye riper. S40 har en micro fin cut (P5000) som er veldig veldig fint slipepapir.. Det er dog veldig mye oljer i denne og det kan svare seg å vaske bilen med avfetting etterpå for å fjerne mer av disse oljene, som kan gi et "skjolde aktig" utseende.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er usikker på hva eg kommer til å gjøre men takk for alle svar! ;)

Mulig at eg venter til våren sånn at eg kan kjøpe inn alle produkt eg trenger til å ta en skikkelig korrigering.

Men et siste spørsmål; Tar S40 merker etter solkrem? Regner med folk skjønner hva type merker eg mener.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men et siste spørsmål; Tar S40 merker etter solkrem? Regner med folk skjønner hva type merker eg mener.

Ville nok som sagt tidligere også, prøvd noe litt grovere. S40 tar nesten ingenting..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville nok som sagt tidligere også, prøvd noe litt grovere. S40 tar nesten ingenting..

Ok, får bli en skikkelig innsats til våren ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive