Mantis 508 Skrevet 11 Oktober, 2013 Rapporter Share Skrevet 11 Oktober, 2013 (endret) Hei hei. Begynner å komme litt inni litt av hvert her nå, men dette med lakkrens har jeg ikke helt blitt klok på enda. Skal hjelpe fattern litt i morgen og vise litt hvordan man vasker skånsomt, hva som er viktig å huske på og til slutt da vise hvordan han skal legge voks - siden dette er alt nytt for han. Han har kjøpt inn en Swissvax bag med forskjellige produkter. Det eneste produktet han dro opp og som jeg ikke har vært borti var lakkrens. Jeg skjønner bruksområdet og hvor den skal inn, men hvilken teknikk man skal bruke er jeg usikker på. Brukes den rett og slett som en fin håndpolish med f.eks en polerduk og lette sirkerbevegelser? Eller rette bevegelser? Når skal den buffes av - om det er sånn at det buffes av? Tar man paneler før buffing, eller hele bilen? Herdetid? Slike ting jeg lurer på Noen spesielle forhåndsregler annet enn at bilen skal være tørr, ren og at en ikke skal drive med dette i direkte sollys? Takker så meget for tips på forhånd Endret 11 Oktober, 2013 av Mantis Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmsilset 3 855 Skrevet 11 Oktober, 2013 Rapporter Share Skrevet 11 Oktober, 2013 (endret) Lenge siden jeg har brukt sånt det viktigste er igrunn at bilen er helt tørr først.ellers blir det ett helsikkes rot å buffe vekk Tror jeg tok halve bilen også buffa rett av etterpå.Begynte der jeg starta.Påfører tynt med en mikrofiber aplikator/pad eller lignende.Samme hvilken retninger.Og buffer av med mikrofiberklut. Står litt på Swissvax.no Swissvax Cleaner Fluid Bruk Cleaner Fluid før første behandling med voks. Denne lakkrensen vil både rense og nære lakken ved bruk av effektive polerende oljer. Produktet inneholder ikke slipemidler. Vaskeriper (swirls), fine riper, asfalt flekker, sevje fra trær og gammel voks fjernes i de fleste tilfeller effektivt. Cleaner Fluid sine egenskaper gjør at den stopper nær den underliggende lakken uten å ripe den. Tradisjonell lakkpolish gjør ofte jobben ved bruk av slipemidler. Ulempen med dette er at de sliper bort lakken da slipepartiklene fortsetter å virke gjennom et nytt lakklag. Endret 11 Oktober, 2013 av hmsilset 1 Siter Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene 10 timers detail som nybegynner.Facebook-hmsilset-bilpleie Twitter-@fastdetail Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy 6 673 Skrevet 11 Oktober, 2013 Rapporter Share Skrevet 11 Oktober, 2013 Ta kun et panel av gangen, å legg kun et tynt lag, hvis ikke blir det vanskelig å bøffe av igjen. Personlig så liker jeg bedre cleaner fluid pro serien, da den er mye lettere å jobbe med, men du kan like godt bruke den vanlige, når du først har den. Siter Tommy TOMMY'S CAR SPA FOUNDERSWISSVAX CERTIFIED DETAILER SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR DCN APPROVED DETAILER 2017 RUPES AMBASSADOR RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR Tommy's CAR SPA (facebook) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mantis 508 Skrevet 11 Oktober, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 11 Oktober, 2013 Takk for svar! Så denne skal altså ikke jobbes noe særlig med? Kun påføres i lette drag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DavidRS 2 248 Skrevet 11 Oktober, 2013 Rapporter Share Skrevet 11 Oktober, 2013 Takk for svar! Så denne skal altså ikke jobbes noe særlig med? Kun påføres i lette drag? Det stemmer Siter Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2, Lamborghini Murcielago LP640-4, Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ColdFusion 11 Skrevet 11 Oktober, 2013 Rapporter Share Skrevet 11 Oktober, 2013 CFP brukes med maskin, mens CF ikke skal brukes med maskin. CFP kan også brukes for hånd på trange steder. Anbefaler CFP Regular (hvis man bare skal handle en polish) som har vært redning på mange biler som har vært innom. Den gir supert resultat på nesten hva som helst av lakk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nibelo 3 Skrevet 12 Oktober, 2013 Rapporter Share Skrevet 12 Oktober, 2013 Det stemmer Da ble jeg plutselig usikker igjen. Var i kontakt med Swissvax på lillehammer tidligere og de svarte følgende i forhold til hvor mye det skulle "jobbes med" "Du skal jobbe med produktet fra det er melkehvitt til det blir oljetet og blankt, tørks så av med en god microfiber. " Noen som har noen oppklarende ord? Mener jeg forsøkte å få det til å endre konsistens/farge sist jeg brukte det og jeg kan ikke huske at jeg så noe forskjell i konsistens eller farge selv om jeg slet ut det jeg hadde av muskler på panseret... For ordens skyld, dette var for hånd... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere Bernhard 2 385 Skrevet 12 Oktober, 2013 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 12 Oktober, 2013 Hvor mye hadde du på paden? Siter Facebook: Brynildsen Autospa Hjemmeside: Brynildsen Autospa Hjemmeside: BAS-ShopAudi RS6 Ducati 1199 Panigale S Audi Q7 S-line BMW 318D Ferrari 360 Modena BMW E92 320D Lemansblau Audi A8 D3 4.2 Quattro Audi A4 B7 Granatrød Audi RS4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knutis 763 Skrevet 12 Oktober, 2013 Rapporter Share Skrevet 12 Oktober, 2013 Nå er jo CF en lakkrens, så det gir mer mening at man må jobbe litt med den for å fjerne oksidert lakk og forurensning i lakkens porer. Det blir jo på samme måte med alle andre håndpolisher. Siter Knutis' maskintråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arne 89 Skrevet 12 Oktober, 2013 Rapporter Share Skrevet 12 Oktober, 2013 CFP brukes med maskin, mens CF ikke skal brukes med maskin. CFP kan også brukes for hånd på trange steder. Anbefaler CFP Regular (hvis man bare skal handle en polish) som har vært redning på mange biler som har vært innom. Den gir supert resultat på nesten hva som helst av lakk! Vanlig CF kan brukes med maskin,om du bruker DA og mykeste puten mens du kjører på laveste hastighet.Ikke noe problem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trogha 460 Skrevet 12 Oktober, 2013 Rapporter Share Skrevet 12 Oktober, 2013 Lakkrens har lite for seg hvis den kun blir påført og tørket av som en voks, den skal jobbes litt med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nibelo 3 Skrevet 12 Oktober, 2013 Rapporter Share Skrevet 12 Oktober, 2013 Hvor mye hadde du på paden? Jeg hadde rikelig på hvit Swissvax Cleaner Fluid Påføringspute såvidt jeg husker, så det er mulig jeg rett og slett hadde på for mye og at det var årsaken til at det ikke skjedde noe endring i konsistens/farge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nibelo 3 Skrevet 12 Oktober, 2013 Rapporter Share Skrevet 12 Oktober, 2013 Lakkrens har lite for seg hvis den kun blir påført og tørket av som en voks, den skal jobbes litt med. Det virker jo logisk, men hvor mye er litt? Hvor lenge skal man gnukke på et dørpanel f.eks når man jobber for hånd med SW CF? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trogha 460 Skrevet 12 Oktober, 2013 Rapporter Share Skrevet 12 Oktober, 2013 Det virker jo logisk, men hvor mye er litt? Hvor lenge skal man gnukke på et dørpanel f.eks når man jobber for hånd med SW CF? Som nevnt lengere opp i tråden, til produktet går fra hvitt til blankt/oljete. Prøve med en ert eller to og se hva som skjer, blir det for mye produkt på pad`n blir det vanskelig å "bryte det ned", og ikke minst tørke bort restene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mantis 508 Skrevet 12 Oktober, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 12 Oktober, 2013 (endret) Da er vi ferdige Ble kjempebra resultat og fattern virka fornøyd. Brukte Swissvax hvit påføringspad. Prøvde å ikke bruke for mye produkt og det gikk fint. Opplevde der i mot aldri at den herdet helt, men med 2 store puddel MF fra SV gikk det helt fint. Litt makk enkelte plasser, men det løste seg for når man fikk gå noen runder over.LSP ble SV Blau-Weiss. Tok ingen bilder dog Alt for ivrig og glemte av hele fotogreia. Endret 12 Oktober, 2013 av Mantis 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.