Gå til innhold

Hjelp! Interiørbørster


Olausse

Recommended Posts

flyttet denne da jeg tror jeg tok den i litt feil emne.

Heisan! trenger interiør børste, men hvem?! Det er jo så mye forskjellig. Så hva anbefaler dere som har veldig mye mer erfaring og peiling enn meg:-)

Legg gjerne ved link:-)

Takk på forhånd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strengt talt kan du nesten bruke hva som helst, børster til bilinteriør er høyst overpriset i endel tilfeller tør jeg påstå!
Det som er verdt å merke seg er at busta ikke bør være for stiv og at du holder deg unna de aller billigste malerpenseltypene med metall rundt busta da dette kan ripe opp ting. Såsant du da ikke gjør som Larry i Ammo.

Den børsten i linken over verserer det endel varianter av hos de ulike butikkene, same same but different colour ser det ut til. Min ble degradert til dekkbørste etter at den begynnte å trekke tråer fra gulvteppet mitt. Altfor stiv i busta synes jeg. (noe forøvrig BN advarer mot og) LItt avhengig av omfang, kan Swissvax sin (alternativ Boston skobørste som ifølge mange her er samme greia til en hyggeligere pris) være fin. Bruker den selv og funker fint for meg.

Til plast og dæsh og kriker og kroker er en slik en feks grei. Den kan også se sånn, eller slik eller sånn ut.

Eller du kan gjøre som jeg, arve noen sminkepensler som dama ikke lenger bruker. Garantert myke nok ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!, Har den som Alex linker til, men dåg brukt den som dekk børste (må evt kjøpe inn ny ja:P ), men det er som du sier, at jeg syns den er veldig stiv i busten så er redd det skal gjøre skade. Men var jo som Alex sa, tekstil børste sånn i utgangspunktet jeg lurte litt på. Sånn som i seter, da jeg har vanlig stoff seter. hva bruker dere der?

Endret av Espen'
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Jeg brukte bilnerden sin i helga. Knall børste å jobbe med :)

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med deg bsa, den er litt stiv. På 9-3en har jeg en veldig "hard" tekstil, som gjør at man må ha en såppass stiv børste for og klare å gni inn produktene. Har man de gode gamle stoffsetene ville jeg nok gått for en litt mykere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har dere da noen tips til noe litt mykere seter? jeg har en passat 04 mod, litt usikker på hva som har "hard" tekstil og "myk" tekstil :(

Endret av Espen'
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har dere da noen tips til noe litt mykere seter? jeg har en passat 04 mod, litt usikker på hva som har "hard" tekstil og "myk" tekstil :(

Vet ikke om noen fasit for det som sådan. Men kjenn litt på det selv. Er stoffet mykt som gjør at en stiv børste kanskje drar med seg stoffet, eller er det rimelig stiv for eks polyester o.l :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...