challenger

Nettavis artikkel: "– Best å polere om høsten"

"Salt fester seg dårligere på nypolert bil. Derfor lønner det seg å ta poleringen nå."

Fair nok artikkel, men dette utsagnet stemmer ikke: "Før var det vanlig med hard voks som måtte gnis og gnukkes inn i lakken. Poleringsjobben tok det meste av dagen. Slik er det ikke lenger." Vel, før i tida gjorde jeg unna en middels stor bil på 3-4 timer, i dag tar det tre-fire dager og av og til enda lenger :blink::wacko: - :lol:

Link til artikkel her http://www.finnmarken.no/motor/article6897005.ece

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, før i tida gjorde jeg unna en middels stor bil på 3-4 timer, i dag tar det tre-fire dager og av og til enda lenger :blink::wacko: - :lol:

Stemmer det! Ikke alt som går fremover :-D
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fantastisk artikkelbilde :lol: Minner meg om gamledager med twisten og Autoglymen....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, er bedre enn å ikke gjøre noen ting vil jeg mene. Men kanskje ikke det å "polére" over nuppene i lakken...

Uansett, en AIO fra TW eller AG vil sikkert gi litt beskyttelse også. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det viktigste er at det blir satt et fokus på bilpleie til menigmann. Det er ikke så altfor mye de kan gjøre feil med en AIO, så lenge de har vasket bilen først. Hadde han fra Biltema anbefalt folk å gjøre det med maskin ville det vært mye værre. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må si meg enig med Klykken her. Det er bedre å gjøre noe enn å ikke gjøre noe.

Før i tiden (før DCN) polerte jeg ofte bilen for hånd med AG produkter og fikk stadig tilbakemeldinger på at jeg holdt bilen min istand.

Her er den kun polert for hånd med AG produkter.

100_1360.jpg

Og slik så lakken ut når jeg kjøpte den.

DSC03354.jpg

Gikk over 3-4 ganger iåret. Hvis ikke jeg husker helt feil så brukte jeg nok 3-4 timer hver gang. Jeg koste meg med dette den gangen også og var (nesten) fornøyd med resultatet.

Den dag idag vil jeg selvsagt ikke gå tilbake til den gammle metoden med AG og polerduk, men som sagt så er dette bedre enn å ikke gjøre noe.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive