Gå til innhold

hvilke produkter trenger jeg? handle i usa ?


_Niclas_

Recommended Posts

Hei, jeg har en 93mod 325 cab som trenger litt pleie :rolleyes: Bilen er diamantswarz, ikke helt svart men mere veldig mørk grå metallic. Dette blir ikke gjort før våren men kjekt å ha det klart. Den er ru i lakken, har noen småriper og en ripe som går fra framskjerm til bakskjerm, har "swirls" i lakken og er litt knuppete. Vet ikke om den har blitt polert ofte men har stått uten skilt i norge i to år så kan ikke tro den er blitt tatt så godt vare på. Lurte på å bestille fra Autogeek men hvordan er prisene der i forhold til i norge (scandicshine, godkjemi, bilvarehuset anker++) ? hørt at det er litt kostbar frakt fra Autoglym. Skal få på nye fangere, sideskjørt og speil men resten av bilen kommer til å skille seg ut så må klemme på med litt diverse saker. Skal ikke bli en "showbil" men vil ha mest mulig for pengene uten å bli ranet.

Det jeg tenkte å kjøpe er, shampo (kjøpe en mild eller mild og sterk?), clay, avfetting/asfaltfjerner, lakkrens, ripefjerner/swirlsfjerner, polish (vil ha en rå dybde i lakken, carnauba som gjelder da?), lakkforsegler, voks.

Ellers skal jeg slenge med noe microfiberduker, wash mitt (slik saueull eller microfiber?), quick detailer, interiør "vask" til knapper, dashbord +, Odor Eliminator (lukter litt rart i bilen men skal skifte kupefilter for det lukter drit i ventilene), plastfornyer (hørte Black Bow var bra), "drying towel".

Har ingen bra maskin, har en slik billigsak som du holder i begge hendene med paden i midten men hørte den var for dårlig. Så blir enten hånd eller prøve å låne en skikkelig maskin. Alle innspill mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa
Det jeg tenkte å kjøpe er, shampo (kjøpe en mild eller mild og sterk?), clay, avfetting/asfaltfjerner, lakkrens, ripefjerner/swirlsfjerner, polish (vil ha en rå dybde i lakken, carnauba som gjelder da?), lakkforsegler, voks.

Avfetting: for å fjerne mest mulig asfalt fra bilen er dette gunstig, anbefaler Prickbort som godkjemi har, den tar mye. legg på tørr bil før du legger på såpe, la den gjerne sitte på bilen noen minutter, men ikke la den tørke

Vask: meguiars soft wash er en mild fin såpe (godkjemi), Duragloss 901 el Chemical guys sitrus wash`n gloss er også to bra såper (scandicshine)

Tørk: the Guzzler (scandicshine/autogeek) eller Meguiars water magnet (godkjemi) funker bra

Clay: Riccardo eller Meguiars sin (Clay kittet til meguiars er en bra sak, der er det både clay og lube hos godkjemi) ellers er Riccardo bra, og da trenger du optimum norinse også hos scandicshine

Bøtte: GritGuard eller Dodo bøtte fra Scandicshine er å anbefale, noen kr, men den har du i mange år..

Lakkrens: Duragloss 101

polish:

forsegling: Duragloss 111

voks: swissvax concorso, Pinnacle souveran wax... her er det mange mange å velge, og mange er veldig bra...

Ellers skal jeg slenge med noe microfiberduker, wash mitt (slik saueull eller microfiber?), quick detailer, interiør "vask" til knapper, dashbord +, Odor Eliminator (lukter litt rart i bilen men skal skifte kupefilter for det lukter drit i ventilene), plastfornyer (hørte Black Wow var bra), "drying towel".

Mikrofiber: Scandicshine har bra utvalg her til bra priser og god kvalitet

Washmitt: Scandicshine sin ull mitt er prima

Quick detailer: duragloss Aquawax er veldig bra (scholl SW20 også) av QDere er det mye bra med andre ord, men sjelden jeg hører noen være skuffet over Aquawaxn til Duragloss (scandicshine)

Interiør: Chemcal guys green clean kan du blande som du ønsker, funker fjell (scandicshine), Odor eliminator fra Meguiars (godkjemi) er bra, men hvordan den er I ventilene vet jeg ikke, benytter Duragloss sin odor eliminator selv her i ventilene (autogeek), Meguiars carpet cleaner (godkjemi) er bra på tekstiler. Black Wow (scandicshine) skal være bra, men har ikke testet den enda, mener den skal benyttes utvendig, Scholl Sin purple 9000 (scandicshine) er prima på vinyl og dashbord etc...

drying towel: Guzzler (scandicshine), eller meguiars water magnet (godkjemi)

Har ingen bra maskin, har en slik billigsak som du holder i begge hendene med paden i midten men hørte den var for dårlig. Så blir enten hånd eller prøve å låne en skikkelig maskin. Alle innspill mottas med takk :)

Svar også i posten over

Maskinen du har er som nevnt for veik, en DA maskin er å foretrekke om du skal polere opp lakken din, her kommer det ann på hvor mye kr du vil bruke, men anbefaler enten Meguiars sin DA maskin (godkjemi) eller Flex sin DA (scandicshin) De koster noe mer, men de holer mye lengere, er det helt uaktuelt å bruke 3000? på maskin er biltema sine til 299,- helt greie, om du ikke har benyttet noen andre er det greit, låner du feks en flex og tester den først vil du ikke kjøpe en maskin til 299,- etterpå ;)

så det var en start dette her, men denne er kortfattet, den avanserte lange utgaven tar for mye tid, men du kan lese en del her også:

Bilpleie for dummies 2

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Avfetting: Chemical Guys Grime Reaper, tar bra, samt at ut av 1 US gallon så får du 6 US gallon (ca23l) med produkt..

Såpe: Chemical Guys Citrus Wash & Gloss, Swissvax Car Bath og Duragloss 901.

Clay: Chemical Guys sin lilla el Riccardo.

Claylube: Optimum No Rinse.

Washmitt: SS Ullmitt el Swissvax Waschpudel.

Tørkehåndkle: Chemical Guys Miracle Dryer.

Interiør: Chemical Guys Green Clean, Chemical Guys Silk Shine Dressing og Chemical Guys Leather Scent.

Maskinpolering så ville jeg gått for Scholl sine produkter, Scholl S3+ og S30 samt orange og blå Scholl pads er en kanon kombo.

For hånd: Duragloss 101, 105 og 111.

Voks: Swissvax Saphir er nydelig på svart og til en "grei" sum.

QD: Optimum Gloss Enhancer el Swissvax Quick Finish.

Microfiber: SS Ultra Plush og Fluffer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor bor du?

Kan tenkes at noen kan vise deg en del rundt dette med og bruke maskin på bil og hvordan man jobber effektivt.

bor på hamar. har et par kamerater som er litt inne i dette "gamet" så skal be de om litt hjelp.

ellers takk for svar, gjerne flere : )

EDIT: "Såpe: Chemical Guys Citrus Wash & Gloss, Swissvax Car Bath og Duragloss 901."

mener vel en av de ? :P

Endret av _Niclas_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Kjekt å ha alle sammen ;)

Les litt rundt på forumet så ser du hva som er typiske gjengangere og blir mye brukt.. Det er jo ikke uten grunn at de blir mye brukt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner du Kenneth Nilsen? Han er godt inne i dette gamet...

Har litt utstyr, så hvis du ønsker å prøve/teste div produkter og f.eks roterende maskin, er det ikke noe problem å få til dette. Bare å sende en PM...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kanskje det jeg skrev kom ut litt feil, i såfall beklager jeg... :)

Mente ikke att Kenneth hadde utstyr/produkter du sikkert kunne teste/låne, det var ment mot meg, at jeg gjerne kan låne bort så du får testet hvordan de forskjellige produktene fungerer... Men for all del, ikke umulig at Kenneth gjør det samme, det kan ikke jeg svare på... :)

Nok fra min side...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...