Gå til innhold

Microfiber


Lexgtturbo

Recommended Posts

Lexgtturbo

Det har seg sånn at eg ikke har hatt en trygg nok plass og legge Mfene mine, og i går når gikk eg inn i garasjen kom det et flott vindkast og veltet min ustabile stabel med Microfiber... Det gikk som det måtte og det lå Microfiber utover hele garasjegulvet :(

Mitt spørsmål er derfor, hvordan fjerner dere drit som fester seg i de mest fluffy MFene deres? alle saklige svar mottaes med stor takknemlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

huff da.... vet faktisk ikke om jeg hadde degradert de jeg da... skummelt om det sitter noe i de etter vask som riper opp lakken din..

Uansett er det vask på 95c og så må du gå over de etterpå å se om det sitter noe bøss igjen på de, alternativt er å ta en CD test med de, dra de over en CD og se om det kan ripe, men det er nok mye jobb å få testet alle cm av overflata på mfn, på begge sider...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

vaske føst, gråte senere ;) kan jo være de blir bra da.. men garasjegulv av bettong er jo ikke ideelt å miste noe Microfiber på da, er jo masse betongstøv også der, men det forsvinner i vask, værre med det som sitter i mfn, har en tendens til å sette seg greit fast pga vevinga på mikrofiber (løkker)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La dem evt. ligge i helt rent vann en stund før du legger dem til vask. Så får evt. sandkorn osv. løst seg helt vekk fra stoffet.

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

trykkluft kan jo også presse møkka mer inn i fibrene, så tror jeg hadde sattset på en eller to vask istedet

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Som Skotner sier så burde det jo være en god ide å legge de legge de i rent vann først...

Bruke trykkluft blir vel litt som å bruke trykkluft på luftfilter for å rengjøre det, man ødelegger filteret og trykker partikkler igjennom og lager åpninger og møkk som kan bli dratt med inn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse arbeid foran meg tydeligvis :(

det er enten det eller et par tusen kr i dass ...

Trenger ikke kaste de vet du.

Sikkert like fin til interiøret,felger,motor,vindu osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexgtturbo

Får prøve å legge de i rent vann en stund for så å vaske de en eller to ganger. for så å ta ripetesten på et par dårlige cder etterpå.

Takker for alle gode forslag :) Uten de hadde eg nok stått og plukket sponrester helt til neste år og litt til.

Neste blir vel å få fatt i en skikkelig plastkasse å ha dem i videre for å unngå at slike problemer oppstår på nytt.

Forresten Truls når du anbefaler vask på 95 grader, hvilket vaskemiddel bør eg bruke? Har ikke handlet vaskemiddel for Microfiber endå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Har mine inne eller i plastkasser... skal ha skap i garasjen etterhvert til de så kona holder de lange smekkre fingrene unna dem.. "men de er så goooode vennen" hjelper ikke når jeg finner de liggende på gulvet på vaskerommet... da er det pryl..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...