Gå til innhold
Arne

Ny Jobb

Recommended Posts

Arne    88
Arne
Skjult

Javel da er tiden inne for og bytte jobb føler jeg.

Har hatt samme jobben nå i snart 12 år,men har fått nyss i en bilklargjører jobb som jeg har lyst og søke på.Merkene er BMW og toyota.

Er det noen som har noen tips og råd når det gjelder denne typen jobb?alle tips mottas med takk (men kun de seriøse ;) )

Jobben er i helt nye lokaler og bedriften går så fjordene rødmer.

Noen som vet ca hva man tjener som klargjører?

Endret av Arne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Tandis1    1
Tandis1
Skjult

Eneste erfaringa jeg har fra det yrket er ei uke på utplassering. Det ble av det samme opp igjen hver dag, det er jo mer eller mindre samme prosessen på alle bilene, og på det stedet jeg var så var det penger som var viktig, så der var det ikke noen biler som ble levert swirl free.. Gikk raskt over med Meguiar's 80 også Meguiar's 21. Type sted der en ny bil uten swirls, hadde det da den ble levert tilbake. Etter det jeg skjønte så var det ikke noe overveldende lønninger, men det varier sikkert fra sted til sted.

Noe som er en mulighet er jo å få jobb på et lakkerings verksted, sånn at man har kun klargjøringa/ferdigstilling av biler der, det tror jeg er mer interessant. Slipe sig og støvkorn og polere opp igjen. Om det går ann da, skal vel være en viss størrelse på verksted da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Colli    3
Colli
Skjult

Søker på samme type jobb nå. Jeg ser for meg at det er fysisk tungt arbeid, som man kan gå lei av etter en stund. Jeg ville ikke jobbet på et sted der bilene skal gjøres ferdig fortest mulig, men derimot best mulig. Det nytter ikke å gjøre en 90% jobb som bilpleier, det er bortkastet spør du meg. Derfor er et av kriteriene mine at det ikke skal være heisatur med en maskin over bilen, men perfekt arbeid som kunden blir fornøyd med.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Tandis1    1
Tandis1
Skjult

Dere må flytte til Levanger å jobbe for Ketil:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Arne    88
Arne
Skjult
Søker på samme type jobb nå. Jeg ser for meg at det er fysisk tungt arbeid, som man kan gå lei av etter en stund. Jeg ville ikke jobbet på et sted der bilene skal gjøres ferdig fortest mulig, men derimot best mulig. Det nytter ikke å gjøre en 90% jobb som bilpleier, det er bortkastet spør du meg. Derfor er et av kriteriene mine at det ikke skal være heisatur med en maskin over bilen, men perfekt arbeid som kunden blir fornøyd med.

Er enig i det som du og Roger sier med det og gjøre en "halv ferdig" jobb ikke er bra nok,og det strider med alle mine prinsip når det gjelder bilpleie,men på den andre siden så er det sikkert mye og lære og,pluss at jeg får holde på med det som jeg liker aller best.

På en måte så er det noe i det med og bli lei og da når jeg ikke får gjøre som jeg vill,eller er vant med,pluss at jeg blir sikkert såpass lei at det ikke blir noe på fritiden og det den kosen vil jeg ikke miste for alt i verden,men det er ikke noe garanti for at det skal skje.

At det er tungt arbeid tenker ikke jeg på.Har jobbet i 12 år på et trelastlager så jeg vet hva det vil si med tungt arbeid.

Får gå i tenkeboksen ett par dager til,men takk så langt for innspill :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Scandic Shine / Ketil    257
Scandic Shine / Ketil
Skjult

Syns du skal prøve deg hvis du føler det er noe! Da er du iallefall en erfaring rikere. Husk å tipse de om meg ;) Hehe. Men helt seriøst, tror du kommer til å like det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Mats900SQR    0
Mats900SQR
Skjult

jeg jobber som klargjører nye og brukte biler da hovedsaklig Saab og Citroen. at det er tungt arbeid kan jeg ikke si meg helt enig i. men det er klart at visst man ikke har løfte-bukk og skal stå og polere biler så kan man fort bli litt sliten.

dukker alltid opp nye problemstillinger og utfordringer selv om jobbene ofte er veldig like spessielt når det er mange nye biler som skal leveres.

det som er litt domt for min del er at vi bruker stort sett bare produkter som ikke man får kjøpt i butikker. så jeg har kjøpt masse egne produkter som jeg har lest om her på forumet

men ellers er det en konge jobb lønnen er ikke så gale heller :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig